آغاز بازگشت زائران اربعین از مرز مهران/ آماده باش 5 هزار دستگاه اتوبوس برای برگشت زائران


آغاز بازگشت زائران اربعین از مرز مهران/ آماده باش 5 هزار دستگاه اتوبوس برای برگشت زائران

یک مقام مسئول گفت: پیش بینی می شود که بازگشت زائران اربعین از امروز بعد از ظهر آغاز شود، ما آمادگی کامل برای برگشت تمامی زائران را داریم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه بر اساس آخرین تصمیمات ستاد اربعین مرز مهران و مرز شلمچه برای بازگشت زائران بازگشایی‌ شده است و پیش‌بینی می‌شود که از ساعت ۵ بعدازظهر ما شاهد بالاترین میزان ورودی زائران به کشور باشیم، ادامه داد: طبق اعلام مسئولان برخی از زائران قصد بازگشت از مرز شلمچه را دارند که ما برای این مرز هم تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌ایم.

او ادامه داد: با توجه به آنکه امروز در کشور عراق اربعین است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که زمان بازگشت زائران از بعدازظهر امروز باشد و تا ۲۴ ساعت آینده ما شاهد بیشترین ورود حجم زائران به کشور باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های لازم تمهیدات کافی و همچنین تامین ناوگان برای بازگشت زائران در نظر گرفته شده‌ است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای جایگاه‌های لازم برای تامین ناوگان را در مرز مهران در نظر گرفته‌ است، گفت: درحال‌حاضر با توجه به آنکه پیش‌فروش بلیت اتوبوس از روز‌های گذشته برای سهولت زائران صورت گرفته بود، اما استقبال چندانی برای از پیش فروش بلیت‌ها انجام نشد، اما با این وجود جایگاه‌های لازم برای خرید بلیت اتوبوس در مرز مهران و شلمچه در نظر گرفته شده‌است و زائران برای خرید بلیت نگران نباشند.

امانی تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان‌های معین برای تامین ناوگان دستورات لازم را داده و هر استان یک نماینده معین برای تامین ناوگان دارد تا برنامه ریزی برای جابه جایی زائران به صورت کامل صورت گیرد.

او با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار ۴ تا ۵ هزار دستگاه اتوبوس به‌صورت آماده‌باش برای بازگشت زائران قراردارند، افزود: حدود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس هم در مرز شلمچه برای بازگشت زائران قرار داده شده‌ است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ما پیش‌بینی می‌کنیم که بیشترین تعداد بازگشت در ۲۴ ساعت آینده به داخل کشور باشد، افزود: ما از هم اکنون آماده بازگرداندن زائران هستیم و تا روز شنبه هم آمادگی لازم را برای بازگشت زائران داریم چرا که ممکن است برخی از زائران با تاخیر وارد کشور شوند.

امانی با بیان اینکه تکریم و خدمت رسانی به زائران تکلیف شرعی است و باید از توانمندی ناوگان و نیروی انسانی موجود در استان‌ها بهره‌گیری حداکثری به عمل آید، اظهار کرد: با توجه به بازگشت تعدادی از زائران از مرز‌های زمینی، همه استان‌ها در تأمین ناوگان مورد نیاز بر اساس سهمیه‌های تعیین شده و زائران اعزامی به کشور عراق باید هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند. همسو با اجرای مطلوب روند جا به جایی و بازگشت زائران به مقصد استان‌های سراسر کشور نظارت مستمر تا پایان سفر‌های بازگشت انجام می شود.

او ادامه داد: امیدواریم با به کارگیری توانمندی موجود در استان‌ها و حضور نیرو‌های انسانی و کارشناسان در پایانه‌ها مسافربری، جابه جایی مطلوب و ایمن زائران اربعین همچون سال‌های گذشته به نحو احسن مدیریت و اجرا شود.

امانی بیان کرد: همکاران ما در وزارت بهداشت در پایانه مرزی مهران و شلمچه مستقر هستند تا از زائران برای بازگشت به کشور تست کرونا بگیرند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای همچنین از تلاش و پشتکار تمامی استان‌ها برای حمل کالای اساسی از مبدا بنادر اصلی به سایر نقاط کشور تقدیر کرد و افزود: به منظور تخلیه هرچه سریع‌تر کالای موجود در بنادر اقدامات و برنامه‌های بخش حمل و نقل کالا با قوت استمرار داشته و همواره در اولویت فعالیت‌های جاری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز