ایران تا دو هفته دیگر به واکسیناسیون 70 درصدی می رسد


ایران تا دو هفته دیگر به واکسیناسیون 70 درصدی می رسد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعد از گذراندن دو هفته آینده به واکسیناسیون 70 درصدی که می‌خواستیم خواهیم رسید.

ایران تا دو هفته دیگر به واکسیناسیون 70 درصدی می رسد

به گزارش صدای ایران، بهرام عین‌اللهی امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص وضعیت واکسیناسیون در کشور، اظهار کرد: میزان واکسن تزریق شده در این مدت در دنیا بی‌سابقه است. در هفته گذشته ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن تزریق کرده‌ایم و درحال نزدیک شدن به آمار ۵۳ میلیون تزریق واکسن هستیم.

به نوشته ایسنا، وی افزود: به زودی جشن پیروزی مردم را که به ما برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون کمک کردند برگزار خواهیم کرد. بعد از گذراندن دو هفته آینده به واکسیناسیون ۷۰ درصدی که می‌خواستیم، خواهیم رسید. انجام واکسیناسیون به معنای پایان پروتکل‌ها نیست. رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عین‌اللهی در خصوص طرح قرنطینه هوشمند، بیان کرد: به دنبال برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها هستیم. با شیوع کرونا مردم مجبور به ماندن در منازل خود هستند. شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که افراد واکسینه شده دارای محدودیتی برای مسافرت و کسب‌وکار نباشند. شاهد شکوفایی کشور پس از اتمام واکسیناسیون خواهیم بود.

وی در پاسخ به تدابیر در نظر گرفته شده وزارت بهداشت در خصوص جلوگیری از ورود به پیک ششم، تشریح کرد: مهمترین تدبیر ما برای جلوگیری از ورود به پیک ششم واکسیناسیون است. کمیته علمی همواره درحال رصد ویروس‌‎ها هستند. واکسن‌هایی که درحال حاضر تزریق می‌شوند می‌توانند از ورود به پیک بعدی جلوگیری کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از ۱۵ مهرماه شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها خواهیم بود. دانشگاه علوم پزشکی به صورت کامل بازگشایی شده است. با هماهنگی که با وزیر علوم خواهیم داشت امیدواریم شاهد بازگشایی سایر دانشگاه‌های کشور باشیم. امروز تمام دانشجویان، اساتید و خانواده‌های آن‌ها واکسینه شدند و به اهداف مد نظر خود رسیدیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟