تخصیص بیش از 9 میلیارد ریال برای ساخت پایگاه خدمات اجتماعی شیروان


تخصیص بیش از 9 میلیارد ریال برای ساخت پایگاه خدمات اجتماعی شیروان

بجنورد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: بتازگی 9 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری برای ساخت پایگاه خدمات اجتماعی این شهر خراسان شمالی تخصیص یافته است.

علی اکبر آرام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه که بیش از ۲ سال از تصویب آن در ستاد استانی و شهرستانی می گذرد با پیگیری های انجام شده در سال جاری جذب اعتبار شد و به منظور ارائه خدمات به جامعه هدف در محلات در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع در ۲ طبقه احداث خواهد شد.

وی توانمندسازی ساکنین سکونتگاه های غیررسمی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را هدف کلی پایگاه های خدمات اجتماعی عنوان کرد و گفت: از اهداف جزئی این پایگاه ها می توان به شناسایی مسایل و مشکلات ساکنین سکونتگاه های غیر رسمی، آگاه سازی گروه های هدف در جهت شناخت نیازها، مشکلات و برنامه ریزی و اقدام برای رفع مشکلات منطقه اشاره کرد.

آرام خاطرنشان کرد: مراکز اورژانس اجتماعی با ارایه خدمات تخصصی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند و با شناسایی افراد در معرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی آنها آسیب پذیری آنان کاهش می یابد و کارشناسان پایگاه های خدمات اجتماعی با شناسایی افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و تشکیل پرونده برای آنها، به ارایه خدمات تخصصی روانشناختی و مددکاری برای آنها کرده‌اند.

رییس اداره بهزیستی شیروان گفت: همچنین در این مراکز کارگاه های آموزشی و آگاه سازی برای گروه های هدف از جمله کارگاه های مهارت های زندگی، پیشگیری از خشونت های خانگی، کودک آزاری و کارگاه های مهارت آموزی برگزار خواهد شد.

مساحت شهر شیروان هزار و ۲۱۳ هکتار با جمعیتی در حدود ۸۳ هزار نفر است که از کل مساحت شهر، ۱۲۰ هکتار مشتمل بر ۹ محله را مناطق با بافت فرسوده دربرمی گیرد.

۱۳.۵ درصد مردم شهر شیروان معادل ۱۶ هزار و ۳۷۲ نفر در بافت فرسوده سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...