کنایه بیل گیتس به ایلان ماسک و جف بزوس


بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت که مدتها لقب ثروتمندترین مرد جهان را یدک می‌کشید در یک گفتگوی تلویزیونی با اشاره به چالش‌‌های زندگی...

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت که مدتها لقب ثروتمندترین مرد جهان را یدک می‌کشید در یک گفتگوی تلویزیونی با اشاره به چالش‌‌های زندگی امروز بشر، کنایه‌ای هم به بلندپروازی‌های فضایی همتایان میلیاردرش زد.

میلیاردر معروف در شوی تلویزیونی نیمه‌شب گفت:‌ «فکر من درگیر خلاص‌شدن‌ از مالاریا و ایدز و این جور چیزهاست،‌ و احتمالا در مهمانی با حرف‌زدن از امراض واگیردار حوصله همه را سر می‌برم.»

وقتی مجری برنامه او آقای گیتس پرسید در مقایسه با دیگر میلیاردرهایی نظیر ایلان ماسک و جف بزوس آیا اهداف فضایی برای خودش ندارد‌، گیتس ۶۵ ساله با لبخندی گفت:‌ «فضا؟ هنوز روی زمین خیلی کار مانده.»

جیمز کوردون، کمدین و مجری برنامه این پاسخ را «کلاسیک‌ترین کنایه»ای که شنیده برشمرد و از گیتس با عنوان طنزآمیز «تنها میلیاردری که نمی‌کوشد با فضاپیما از زمین بگریزد» تشکر کرد.

طی چند ماه گذشته جف بزوس و ریچارد برانسون با فضاپیماهایی شخصی راهی جو زمین شده‌اند، و ایلان ماسک هفتهٔ گذشته با پروژهٔ «۴ الهامبخش» چهار فضانورد آماتور را به یاری اسپیس ایکس راهی فضا کرده است.

ایلان ماسک و جف بزوس هر دو گفته‌اند با برنامه‌های فضایی‌شان قصد دارند به حل مشکل آب‌وهوای زمین کمک کنند. بزوس گفته است که قصد دارد آلودگی‌ صنعتی جو زمین را به‌سمت دیگر سیارات هدایت کند و ماسک هم امیدوارست که بتواند اهالی زمین را روی مریخ اسکان دهد.

بیل گیتس به بهداشت عمومی خدمات بسیار کرده و بنیاد او و همسرش تا کنون صدها میلیون دلار برای مقابله با بیماری‌های واگیرداری نظیر مالاریا و ایدز، و نیز برای تسهیل دسترسی همگانی به واکسن کووید۱۹ هزینه کرده‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی