فضای مجازی و خطر رشد شخصیت‌های نمایشی


فضای مجازی و خطر رشد شخصیت‌های نمایشی

شفقنا رسانه_این روزها کودکان و نوجوانان مانند بزرگ‌سالان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند و بیشتر از بقیه کاربران در معرض خطر هستند. به همین دلیل لزوم شناخت سواد رسانه‌ای برای کودکان و نوجوانان اهمیت دارد. اگر کودکان و نوجوانان بدون سواد رسانه‌ای در فضای مجازی حضور پیدا کنند، مخاطراتی جدی مانند رشد شخصیت‌ نمایشی آنان را تهدید […]

فضای مجازی و خطر رشد شخصیت‌های نمایشیفضای مجازی و خطر رشد شخصیت‌های نمایشی

شفقنا رسانه_این روزها کودکان و نوجوانان مانند بزرگ‌سالان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند و بیشتر از بقیه کاربران در معرض خطر هستند. به همین دلیل لزوم شناخت سواد رسانه‌ای برای کودکان و نوجوانان اهمیت دارد. اگر کودکان و نوجوانان بدون سواد رسانه‌ای در فضای مجازی حضور پیدا کنند، مخاطراتی جدی مانند رشد شخصیت‌ نمایشی آنان را تهدید می‌کند.

به گزارش شفقنا رسانه، آیا می‌دانید دقایق زیادی از وقت مردم در طی روز در فضای مجازی صرف می‌شود؟ کودکان و نوجوانان هم بخش مهمی از مخاطبان این فضا را به خود اختصاص داده‌اند. برای کاربر بزرگ‌سال، فضای مجازی معمولاً با خروج از آن تمام می‌شود اما برای مخاطب کم سن و سال، دنیای حقیقی و مجازی تفاوت چندانی باهم ندارد. به دلیل کم‌تجربگی و اطلاعات ناکافی، کودکان و نوجوانان بیشتر از بقیه کاربران در معرض خطرات ناشی از فضای مجازی هستند. آسیب‌هایی که می‌توانند طولانی‌مدت و برگشت‌ناپذیر باشند. رسانه‌ها به‌راحتی مخاطب منفعل را با واقعیت‌های ساختگی خود فریب می‌دهند. به همین دلیل لزوم شناخت رسانه برای کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری دارد. انسان معمولاً به دنبال دیده شدن و موردتوجه قرار گرفتن است.

اگر از زمان کودکی این حس درست شکل بگیرد و تربیت شود باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود. خودباوری، استقلال و بروز خلاقیت‌های رفتاری در زندگی اجتماعی از اثرات دیگر آموزش به‌موقع است. اما اگر این اتفاق نیفتد می‌تواند باعث بروز شخصیت نمایشی شود که فرد برای دیده شدن بیشتر، حاضر است از هر چیزی حتی از شخصیت اجتماعی و هویت خود هم عبور کند. آموزش ندادن سواد رسانه‌ای به کودک و نوجوان می‌تواند عواقب پرخطری داشته باشد. مثلاً با هر بار کم‌توجهی در دنیای واقعی به فضای مجازی پناه ببرد. پرتکرار شدن این اتفاق باعث ضعف اعتماد به نفس، خودکم‌بینی و ظاهربینی می‌شود. توجه کنیم که رسانه در جامعه‌پذیر کردن نوجوانان نقش مهمی می‌تواند داشته باشد به شرطی که بتوانیم این نسل را مجهز به دانایی کنیم.تماشای این ویدئو شما را با بخشی از این عواقب آشنا می‌کند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش