نگاهی به نقاشی های دانش آموز شهید؛ عسکر واضع


نگاهی به نقاشی های دانش آموز شهید؛ عسکر واضع

نقاشی هایی از دانش آموز شهید عسکر واضع منتشر شده که نشان از استعداد و ذوق این نوجوان در شانزده سالگی و پیش از شهادت دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله کم نبودند دانش آموزانی که با شوق و ذوق فراوان به جبهه ها رفتند تا از خاک خود در مقابل دشمن بعثی دفاع کنند، آنها اگرچه سن و سال کمی داشتند ولی نقش تاثیر گذاری در دفاع از خاک خود داشتند؛ این دانش آموزان نوجوانانی سرشار از استعداد هنری بودند که کمبود امکانات نیز مانع بروز خلاقیت های آنها نشده بود؛ همزمان با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید جا دارد از شهدای هنرمند دانش آموزیادی کنیم؛ شهدایی که هم خلاق و هم هنرمند بودند «شهید عسکر واضع» از جمله دانش آموزان هنرمند و قهرمانان ملی است؛ نقاشی های این شهید که با کمترین امکانات آفریده شده اند نشان از ذوق و استعداد وافر شهید واضع دارند که اغلب آنها با تکنیک و مهارت بسیار خلق شده اند.

نگاهی به نقاشی های دانش آموز شهید؛ عسکر واضع

نقاشی هایی که از شهید هنرمند «عسکر واضع» منتشر شده نشان می دهد که این آثار به لحاظ تکنیک و موضوع خلاقانه و متنوع است و استعداد و ذوق بسار این شهید در شانزده سالگی و پیش از شهادت را به نمایش می گذرد.

نگاهی به نقاشی های دانش آموز شهید؛ عسکر واضع

شهید عسکر واضع اغلب آثار نقاشی را در ایام تحصیل در کلاس دوم و سوم راهنمایی خلق کرده است و نسبت به زمان خود و امکانات آثار قابل توجهی هستند .

نگاهی به نقاشی های دانش آموز شهید؛ عسکر واضع

«بیوگرافی شهید عسکر واضع»

شهید عسکر واضع در تاریخ اول شهریور ماه سال 1348 شمسی همزمان با میلاد با سعادت یازدهمین امام شیعیان امام حسن عسکری (ع) در محله اردشیری شهرستان کوه چنار متولد شد. شهید در سال 1353 جهت شروع تحصیلات ابتدایی وارد دبیرستان شهید فرج اله نریمانی محله اردشیری شد و پس از گذشت 5 سال برای ادامه تحصیل وارد مدرسه راهنمایی شهید فرج اله رضازاده شد . خلق نیکوی وی از همان زمان زبانزد همگان بود و چهره همیشه متبسم و مهربان او هیچگاه از یاد کسانی که حتی برای یکبار با او برخورد داشتند نمی رود .شهید بزرگوار از زمره کسانی بود که در گروه مقاومت شهید باهنر اردشیری حضور فعال داشت و چه شبها که این شهید عزیز خواب را بخاطر نگهبانی از انقلاب بر چشمان خود حرام می نمود . وی در تاریخ 15 فروردین 1365 در حالیکه در کلاس سوم راهنمایی مشغول تحصیل بود با وجود نزدیک بودن فصل امتحانات احساس کرد که حضور در جبهه لازمتر از ماندن در مدرسه است و به همین دلیل لحظه ای درنگ نکرد . برای گذراندن دوره آموزش نظامی عمومی راهی پادگان امام حسین (ع) فسا شد و پس از حدود یکماه جهت فرا گرفتن آموزش تخصصی به پادگان آموزشی شهید بهشتی جهرم اعزام شد و پس از آن در تاریخ اول خرداد ماه راهی جبهه کردستان شد و حدود سه ماه در این منطقه با ضد انقلابیون از خدا بی خبر جنگید و در تاریخ 27 مرداد ماه بسلامتی از جبهه مراجعت نمود .با فرا رسیدن اول مهر در دبیرستان شهید دکتر مفتح قائمیه ثبت نام نمود و به تحصیل مشغول شد .

به محض اعزام سپاه بزرگ یکصد هزارنفری محمد (ص) دل پاک و جان آگاه او یکبار لذت حضور در جهه را چشیده بود برای پر کشیدن به دیار عاشقان در تب و تاب افتاد و از ترس اینکه مبادا مانع رفتنش به جبهه شوند بدون دادن کوچکترین خبری به خانواده خود به اتفاق همرزم شهیدش جان محمد اردشیری و چندین نفر دیگر از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قائمیه به جبهه های جنوب اعزام شد .در این زمان رزمندگان اسلام جهت آزاد نمودن کربلا حسینی عملیات کربلای 4 را آغاز کردند که در حین عملیات برادر عزیزمان بشدت مجروح شد و به بیمارستان شهید مطهری تهران انتقال یافت ولی به علت شدت جراحات وارده در تاریخ 16 دیماه 1365 مرغ روحش بسوی معبودش پرکشید تا مصداقی باشد بر این آیه شریفه قرآن کریم که میفرماید :یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فدخلیفی عبادی و ادخلی جنتی .

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر