بیش از 975 هزار مسافر با ناوگان مسافربری جاده‌ای قزوین سفر کردند


بیش از 975 هزار مسافر با ناوگان مسافربری جاده‌ای قزوین سفر کردند

قزوین - ایرنا - رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت:در نیمه نخست امسال 975 هزار و 632 مسافر با ناوگان مسافربری استان جابه جا شده اند که نسبت به مدت مشابه گذشته 3.41 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، رضا پردل روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: جا به جایی این تعداد مسافر با ۱۱۰ هزار و ۱۶۹ سفر محقق شده که در این زمینه نیز رشدی ۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

این مسوول با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته ۹۴۳ هزار و ۴۵۷ مسافر در قالب ۹۲ هزار و ۲۲۵ سفر از قزوین به استان های مختلف کشور سفر کرده اند، تاکید کرد: مسافران جا به جا شده این استان با یک هزار و ۳۴۶ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه سفر کرده‌اند.

وی همچنین از فروش اینترنتی بلیت به تعداد پنج هزار و ۱۸۳ نفر در نیمه نخست امسال خبر داد و یادآور شد: آمار صدور بلیت اینترنتی نیز ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

پردل خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بلیت مسافران پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها توسط پایانه فروش بلیت صورت گرفته و مسوولان شرکت های مسافربری نیز موظف هستند قبل از صدور بلیت وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کد ملی به سامانه سروا استعلام کنند.

وی اضافه کرد: از زمان آغاز استعلام سلامت مسافران در آذرماه سال گذشته تاکنون از صدور بلیت برای ۶۸ بیمار کرونایی در استان جلوگیری شده است.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری استان قزوین افزود: در همین راستا، ضمن ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی و رعایت نکات ایمنی به شرکت‌های حمل و نقل مسافر، گشت‌های راهداری و پلیس راه نیز به طور مستمر از ناوگان عمومی و شرکت‌های حمل و نقل بازدید کرده و تجهیزات آنها را کنترل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در