راهکار موثر برای خلاص شدن از شر جوش سر سیاه


راهکار موثر برای خلاص شدن از شر جوش سر سیاه

از بین بردن جوش‌ های سرسیاه بسیار دشوار است. با این حال، چندین راهکار بسیار موثر برای خلاص شدن از شر آن‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، با این راهکارها جوش‌ های سرسیاه خود را از بین ببرید.برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه، پوست خود را لایه‌برداری کنید

برای دستیابی به پوستی شفاف و صاف، هیچ چیز بهتر از اسکراب و لایه‌ برداری نیست. با انجام یک یا دو بار اسکراب در هفته، پوست خود را از شر سلول‌های مرده و سبوم اضافی خلاص خواهید کرد.

با این کار، پوست درخشش خود را به دست می‌آورد. برای این منظور، انواع و اقسام اسکراب وجود دارد و شما باید از میان آن‌ها نوع مورد نظرتان را انتخاب کنید. امروزه یکی از اسکراب‌های محبوب، اسکراب شیمیایی است.

این محصول که غنی از اسیدهای میوه مانند AHA‌ است، به حل شدن سلول‌ های مرده پوست کمک می‌کند. اگر جوش سرسیاه دارید، این لایه‌بردار بسیار موثر است. با این حال، از آنجا که فرآورده‌ای نسبتاً قوی محسوب می‌شود، باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد.

سپس می‌توانید لایه‌برداری مکانیکی را با استفاده از یک لایه‌بردار دیگر که حاوی دانه است انجام دهید. اسکرابی را انتخاب کنید که دارای دانه‌های ریز است و پوست را خیلی محکم مالش ندهید تا بیش از حد تحریک نشود. اسکراب‌های دانه‌دار در بازیابی پوستی شفاف و بدون نقص بسیار موثر هستند.

ماسک‌ های صورت بر پایه خاک رس را امتحان کنید

بهترین راه برای خداحافظی با جوش‌های سرسیاه و لک‌های صورت این است که لایه‌برداری خود را با ماسک صورت خاتمه دهید.

برای کارآیی بیشتر، سراغ هر ماسکی نروید. برخی از مواد فعال نسبت به بقیه، تاثیر بهتری بر پوست شما دارند. اگر پوستی چرب یا مختلط دارید، می‌توانید روی ماسک خاک رس حساب ویژه باز کنید.

این محصول کاملاً طبیعی، پوست شما را تصفیه کرده و نواقص آن را از بین می‌برد. اگر به دنبال راه‌حلی طبیعی هستید، می‌توانید آب دریا را نیز امتحان کنید البته خاک رس همچنین به مات شدن پوست شما کمک می‌کند، در این صورت اگر تمایل داشته باشید که پوستتان در طول روز درخششی خاص و منحصر به فرد داشته باشد، قطعاً انتخاب جالبی خواهد بود.

می توانید هفته‌ای یک یا دو بار از این محصول استفاده کنید. فقط باید مطمئن شوید که ماسک را قبل از خشک شدن کاملاً بشویید، چون در غیر این صورت می‌تواند پوست شما را خشک کند.

به آرایش خود توجه کنید

اگر تمایل دارید جوش‌ های سرسیاه خود را استتار کنید و آنها را با مالیدن چندین لایه کرم و کانسیلر بپوشانید، راه‌حل مناسبی را انتخاب نکرده‌اید.

درحقیقت، با خفه کردن پوست در زیر لایه ضخیم آرایش، پوست با تولید سبوم بیشتر، واکنش شدیدی نشان خواهد داد.

اگر نمی‌توانید دست از آرایش بکشید، فرمول‌های سبک و غیرکومدوژنیک را انتخاب کنید. برای رنگ پوست، از کرم BB یا کرم CC استفاده کنید که پوست شما را آبرسانی کرده و رنگ پوست را یکدست می‌کنند. برای چشم‌ها، از رنگ‌های روشن کمک بگیرید: به عنوان مثال دل به دریا بزنید و سایه چشم زرد را نیز امتحان کنید!

با استفاده از رتینول جوش‌ های سرسیاه را از بین ببرید

مدتی است که در دنیای محصولات آرایشی و بهداشتی نام رتینول بسیار شنیده می‌شود. رتینوئیدها یکی از موثرترین ترکیبات فعال در مبارزه با جوش‌های سرسیاه و لک‌ها هستند. این مواد سلول‌های پوست را به سرعت لایه‌برداری می‌کنند.

با این حال، شما باید صبور باشید زیرا آن‌ها در درازمدت اثر می‌کنند. شما باید حدود 2 تا 3 ماه منتظر بمانید تا نتایج قابل توجهی روی صورتتان ظاهر شود. رتینول ماده‌ای قدرت‌مند است که باید با احتیاط مصرف شود.

شما باید رتینول را فقط شب استفاده نمایید زیرا نسبت به نور بسیار حساس است. اگر تا به حال از آن استفاده نکرده‌اید، نخست فقط هفته‌ای یک یا دو بار آن ‌را استعمال کنید تا پوست شما به آن عادت کند. سپس می‌توانید دفعات استفاده را افزایش دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا