رکورد عجیب در فوتبال زنان آمریکا/ مافوق سریع: گلزنی در سه ثانیه!


رکورد عجیب در فوتبال زنان آمریکا/ مافوق سریع: گلزنی در سه ثانیه!

یلنا سور، هافبک دانشگاه ویسکانسین میلواکی پانترز، موفق شد رکوردی را در زمینه سریع‌ترین گل در تاریخ مسابقات دانشگاهی آمریکا از آن خود کند. 

به گزارش "ورزش سه"، در اتفاقی عجیب و نادر رکوردی را در زمینه سریع‌ترین گل در تاریخ فوتبال دانشگاهی از آن خود کرد و این اتفاق به باورنکردنی‌ترین شکل ممکن به انجام رسید.


یلنا سور، هافبک دانشگاه ویسکانین-میلواکی پانترز به محض به صدا درآمدن سوت آغاز بازی ضربه‌ای را از وسط زمین به سمت دروازه حریف زد که در فاصله 3.2 ثانیه پس از شروع بازی وارد دروازه شد تا رکورد سریع‌ترین گل تاریخ فوتبال دانشگاهی در روز شنبه شکسته شود.


این دیدار در نهایت با پیروزی 0-7 ویسکانسین برابر یانگاستون استیت به پایان رسید. این گل باعث شد که سورر در بین 10 بازیکن برتر روز (رده چهارم) از سوی ای اس پی ان قرار بگیرد و رکورد چند نفر از فوتبالیست‌های معروف را نیز بشکند.


با این حال سور موفق نشد رکورد سریع‌ترین گل در دانشگاه‌های آمریکا را از آن خود کند چرا که این رکورد همچنان به مگان سیرسون تعلق دارد که موفق شد در جریان پیروزی 0-2 تیم دانشگاه ماری برابر مینه‌سوتا-کروکستون در ثانیه سوم بازی دروازه حریف را باز کند.


رکوردهای زیادی در زمینه سریع‌ترین گل‌های به ثمر رسیده در طول سال‌های اخیر شکسته شده است. هاکان چالهان اوغلو و رافائل لیائو موفق شدند در سال 2020 با همکاری یکدیگر در عرض 6.2 ثانیه برای میلان گلزنی کنند تا رکورد سریع‌ترین گل در تاریخ لیگ‌های برتر اروپایی را از آن خود کنند. رکورد لیگ برتر در این زمینه نیز گل در 7.69 ثانیه است که توسط شین لانگ در سال 2019 به ثبت رسید. سریع‌ترین گل در لیگ فوتبال آمریکا هم در سال 2015 توسط مایک گرلا به ثمر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وعدگاه