راهکار داشتن مژه‌های بلند و حجیم


راهکار داشتن مژه‌های بلند و حجیم

داشتن مژه‌های بلند و زیبا آرزوی بسیاری از خانم‌ها و دختران جوان است. مژه‌های بلند و حجیم باعث می‌شود چشمان‌تان درشت‌تر به نظر برسد.

داشتن مژه‌های بلند و زیبا آرزوی بسیاری از خانم‌ها و دختران جوان است. مژه‌های بلند و حجیم باعث می‌شود چشمان‌تان درشت‌تر به نظر برسد. برای این کار لازم نیست ریمل‌ها و مژه‌های مصنوعی مختلف را امتحان کنید. استفاده از درمان‌های طبیعی مثل انواع روغن‌ها، سرم‌ها و محلول‌های تقویت کننده به سلامت مژه‌ها و حفظ زیبایی‌ چهره کمک بسزایی خواهد کرد.

درمان‌های طبیعی برای افزایش حجم مژه‌ها

روغن کرچک

یکی از درمان‌های طبیعی برای افزایش حجم و ضخامت مژه‌ها، روغن کرچک است. همیشه قبل از خواب روغن کرچک را با یک برس ریمل تمیز روی مژه‌ه‌های خود بمالید. این کار را روی ابروهایتان هم می‌توانید انجام دهید. برای جلوگیری از ریختن روغن اضافی روی پوست‌تان از یک گوش پاک کن استفاده کنید. روز بعد روغن را با پاک‌کننده‌ی آرایشی یا آب و صابون پاک کنید. از دیگر روغن‌های موثر برای مژه‌ها موثر می‌توان به روغن زیتون، نارگیل، آووکادو، روغن بادام شیرین، کتان، کنجد، گل سرخ یا روغن آرگان اشاره کرد. برای تقویت مژه‌ها یکی از این روغن‌ها را با روغن کرچک مخلوط کنید و یک سرم تقویت‌ کننده بسازید.

چای سبز

چای سبز هم از گیاهان طبیعی موثر در رشد مژه است. چای سبز می‌تواند به تقویت رشد مژه و همچنین پاکسازی فولیکول‌های اطراف آن کمک کند. کافئین و فلاونوئیدهای موجود در چای به تحریک مژه‌ها کمک می‌کند. مقداری چای سبز را دم کنید و اجازه دهید تا خنک شود؛ سپس یک توپ پنبه‌ای را درون چای سبز خیس کنید و آن را روی مژه‌های خود بمالید.

ویتامین E

ویتامین E از ویتامین‌های موثر در پرپشت شدن مژه‌ها است. یک کپسول ژله‌ای از این ویتامین را باز کنید و مایع داخل آن را با برس یا انگشتان روی مژه‌ها بمالید. این کار را در شب انجام دهید و با مژه‌های آغشته به ویتامین بخوابید.

وازلین

با مژه‌های آغشته به وازلین بخوابید، چون ژل وازلین می‌تواند به مرطوب کردن و رشد مژه‌ها کمک کند. برای این کار برس ریمل را به ژل آغشته کنید و قبل از خواب روی مژه‌ها بمالید و صبح آن را بشویید. از ژل و وازلین غیر نفتی که در فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی یافت می‌شود استفاده کنید.

امگا ۳

غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ مانند سالمون، تن ماهی، کتان، تخم مرغ و آجیل می‌توانند به بهبود سلامت فولیکول‌های مو کمک کنند و به مژه‌هایتان بلندی، ضخامت و سلامتی بدهند.

ویتامین H

یکی از دلایل ریزش مو کمبود بیوتین در بدن است. بیوتین یا همان ویتامین H باعث تقویت و سالم‌تر شدن ناخن‌ و موها می‌شود. بیوتین در مخمر، زرده تخم مرغ، گل کلم، بادام زمینی، آووکادو، تمشک، بادام، موز، قارچ، کره گردو و ماهی سالمون وجود دارد. میزان دریافتی پایین بیوتین می‌تواند منجر به ریزش مو شود. با اضافه کردن این ماده‌ی مغذی به رژیم غذایی خود، به تقویت مژه‌های ضخیم و بلند کمک کنید.

آهن

آهن یکی از مواد معدنی مفید موجود در بدن است. اگر به هر دلیلی بدن‌تان با کمبود آهن روبرو بشود، شما با مشکلات و بیماری‌های زیادی مواجه خواهید شد. ریزش مو یکی از شایع‌ترین دلایل کمبود آهن در بدن است. آهن به تقویت مژه‌های شما کمک می‌کند و از شکنندگی و از بین رفتن آن‌ها جلوگیری می‌کند. مقادیر زیاد آهن در بدن می‌تواند به بلند و ضخیم شدن مژه‌ها کمک کند‌. غذاهای حاوی آهن شامل اسفناج، جگر، لوبیا، گوشت قرمز، زرده تخم مرغ و بوقلمون است. در کنار آهن، از اسید فولیک غافل نشوید.

محدود کردن استفاده از ریمل

ریمل مژه‌های شما را پوشش می‌دهد که همین می‌تواند باعث تحریک آن‌ها شود. پاک کردن ریمل از روی مژه‌های شما ممکن است کمی سخت باشد و حتی ممکن است باعث شود که مژه‌های شما کنده شوند. پس دقت کنید همیشه ریمل را از مژه‌های خود پاک کنید. دقت کنید که از مژه مصنوعی هم زیاد استفاده نکنید. خرید مژه مصنوعی و چسباندن آن روی مژه ممکن است باعث تحریک و یا آسیب زدن به مژه‌هایتان شود.

از طرف دیگر می‌توانید یک یا دو روز در هفته را بدون ریمل و مژه‌ مصنوعی پیش ببرید. فقط در صورت لزوم، از ریمل ضد آب استفاده کنید، چون ریمل ضدآب خشک می‌شود و پاک کردن آن دشوار است و هنگام پاک کردن می‌توانید به راحتی به مژه‌های خود آسیب بزنید. استفاده‌ی مکرر از ریمل ضدآب می‌تواند مژه‌‌های شما را ضعیف و شکننده کند.

راهکار داشتن مژه‌های بلند و حجیم

ماساژ دادن

ماساژ دادن یکی دیگر از راه‌های تقویت مژه‌ها است. ماساژ ملایم پلک‌هایتان، می‌تواند به افزایش جریان خون و همینطور به رشد مژه‌های شما کمک کند. دست و صورت خود را خوب بشویید؛ سپس با نوک انگشتان خود فشار ملایمی را روی مژه‌های خود اعمال کنید و به آرامی پلک‌ها و خط چشم خود را ماساژ دهید. حواستان باشد که مژه‌ها را زیاد نکشید. همچنین مراقب باشید که روی مژه‌ها زیاد فشار وارد نکنید تا به طور تصادفی کنده نشوند. فر کردن مژه‌ها یک راه عالی برای بلند به نظر رسیدن آن‌هاست، اما مراقب باشید که فشار متوسطی را وارد کنید و هرگز آن‌ها را نکشید. فشار اضافی یا فر کردن بیش از حد مژه‌ها، ممکن است به آن‌ها آسیب وارد کند.

هنگام پاک کردن آرایش، احتیاط کنید

پاک کردن آرایش هر شب قبل از خواب برای داشتن مژه‌های سالم و قوی بسیار حائز اهمیت است؛ اما برای پاک کردن آن باید مراقب باشید. اگر جزو افرادی هستید که هنگام پاک کردن ریمل از مژه‌هایتان آن‌ها را زیاد مالش می‌دهید تا تمیز شوند باید بگوییم با این کار ممکن است مژه‌های شما شکسته شوند. برای این کار بهتر است از یک پاک‌کننده‌ی آرایشی ملایم استفاده کنید، به این صورت که پاک‌کننده را روی یک پنبه بریزید و به آرامی روی پلک خود بکشید تا کاملا تمیز شود

لاتیس

لاتیس به عنوان یک داروی تقویت مژه و اولین و تنها درمان تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا است که باعث ضخیم شدن و بلندتر شدن مژه‌ها می‌شود. این دارو برای جواب دادن بر روی همه‌ی افراد ضمانت شده است و نه تنها باعث بلندتر و ضخیم‌تر شدن مژه‌ها می‌شود، بلکه آنها را تیره‌تر نیز می‌کند. نگران عوارض جانبی آن نباشید؛ روزی یک بار بر روی مژه‌هایتان بزنید و سپس روال عادی خود در روز را پیش بگیرید.

محلول تقویت کننده مژه

محلول تقویت کننده مژه در افزایش رشد، استحکام و ضخامت مژه ها بسیار موثر است. بدون تردید داشتن مژه‌های بلند، حجیم و پرپشت در زیبایی چهره انسان نقش کلیدی دارد. محلول‌های تقویت کننده مژه غنی از ترکیبات و مواد موثری است که با اثرگذاری روی سلول‌های فولیکولی مژه، رویش و رشد مجدد مژه‌ها را موجب می‌شوند. این محصول برای افرادی که می‌خواهند مژه‌های پرپشتی داشته باشند، کسانی که دچار ریزش مژه در اثرعوارض بیماری‌های خاص، زایمان، کمبود مواد معدنی در بدن، به هم ریختن هورمون‌ها هستند؛ مناسب است. برای خرید محلول تقویت‌ مژه به فروشگاه اینترنتی خانومی مراجعه کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را خریداری کنید.

سخن آخر

همیشه قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید تا چشم‌ها و مژه‌های شما بتوانند نفس بکشند. هیچ وقت با آرایش نخوابید، این کار می‌تواند باعث تحریک پوست و عفونت چشم‌های شما شود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس