مدیرکل میراث آذربایجان‌غربی: بازسازی یادبود شمس نیازمند طرح 5 ساله است


مدیرکل میراث آذربایجان‌غربی: بازسازی یادبود شمس نیازمند طرح 5 ساله است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز بازسازی مقبره و یادبود شمس باید طی برنامه‌ای پنج ساله به صورت ویژه، جامع، کامل و با مشارکت همه ارگان‌ها آماده و اجرا شود.

جلیل جباری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مقبره شمس در خوی اظهار داشت: پروژه شمس از مهمترین پروژه‌های پیشران منطقه شمال‌غرب کشور است.

وی ادامه داد: اگر باور داریم خوی می‌خواهد خود را آماده میزبانی جهانی کند از الان باید برنامه‌ریزی کند چرا که با پایان پروژه شمس، شهر نیز باید آمادگی میزبانی از ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی را داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مشکل اساسی و اصلی پروژه شمس نبود اعتبارات کافی برای به پایان بردن طرح است و متاسفانه بودجه‌ای که برای این پروژه تصویب شده بود، توسط دولت تخصیص داده نشد و پیمانکار طرح را نیمه کاره رها کرد.

جباری بیان کرد: در راستای تسریع پروژه با توجه به ناکافی بودن منابع دولت نیازمندتخصیص اعتبارات در پروژه شمس هستیم و بدین سبب آماده پذیرش سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی، دولتی و غیردولتی می‌باشیم که سرمایه‌گذاران می‌توانند بهره‌برداری بلند مدت از این طرح را داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره هم در این جلسه گفت: متاسفانه اهتمام لازم و شایسته در موضوع بین المللی شمس صورت نگرفته و در این زمینه بایدهایی در نوع نگاه سیستم منطقه وجود دارد که باید ارتقا یابد.

عادل نجف زاده تاکید کرد: اگر شهرستان خوی این ادعا را دارد که شمس ما را به سمت جهانی شدن می برد، باید اقدامات اساسی در زیر ساخت‌ها انجام شود چرا که وضع فعلی بارگاه شمس و میزبانی در شان کشور، استان و شهرستان نیست.

به گزارش ایرنا، از امروز هفتمین همایش بین المللی شمس و مولانا در شهرستان خوی به مدت چهار روز برگزار می‌شود‎.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا