اهدای اعضای بدن یک فرزند شهید در مشهد جان چند بیمار را نجات داد


اهدای اعضای بدن یک فرزند شهید در مشهد جان چند بیمار را نجات داد

مشهد- ایرنا- پنج عضو بدن مرحوم علی‌اکبر حافظی فرزند شهید محمدعلی حافظی طبق وصیت‌ وی برای نجات جان هموطنان در مشهد اهدا شد و به آنها زندگی دوباره بخشید.

به گزارش روز چهارشنبه بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در پی اعلام مرگ مغزی مرحوم علی اکبر حافظی اعضای بدن وی در هزار و نود و دومین عمل پیوند اعضا به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این عملهای جراحی، قلب آن مرحوم به بیماری ۳۹ ساله ساکن نیشابور، کبد وی به بیماری ۵۵ ساله ساکن چناران، قرنیه‌های چشم به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست آن مرحوم نیز برای پیوند به بیماران سوختگی به بیمارستان امام رضای مشهد ارسال شد.

وی افزود: زنده یاد علی اکبر حافظی از بیمارستان جواد الائمه مشهد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه معرفی شد و پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنده یاد علی اکبر حافظی چند روز قبل از درگذشت خود و در کمال سلامت، به خانواده خود اعلام کرده بود در صورت وفات در هر زمانی، اعضایش برای نجات جان هموطنان بیمار اهدا شود.

در پی درگذشت این فرزند ایثارگر شهید معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت مرحوم علی اکبر حافظی فرزند شهید والا مقام محمدعلی حافظی عسگری را تسلیت گفت.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پیام خود آورده است: ایثار، جزئی از هویت و فرهنگ ملت ایران است که در خاطره تاریخی ما وجود دارد از این جهت با گذر زمان نه تنها ارزش و جایگاه آن کمرنگ نشده است بلکه همواره در اشکال گوناگون فارغ از سن و سال جلوه گری می‌نماید و به عنوان یک فرهنگ بین نسلی به نسل‌های بعدی منتقل می‌گردد. بر این اساس است که سبک زندگی شهدا و ایثارگران که مملو از فداکاری و گذشت بوده و هست همیشه زنده و جاودان خواهد ماند.

وی افزود: علی اکبر حافظی فرزند شهید والا مقام محمدعلی حافظی عسگری با تأسی از پدر والا مقام خویش که در راه پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی جانفشانی نمود در قالبی دیگر مفهوم ایثار را رقم زد و در راه نجات جان هموطنان خود پنج عضو بدن خویش را اهدا نمود و با این اقدام انسانی و خداپسندانه خویش، گذشت و ایثار اجتماعی را یادآور شد و بی‌تردید اقدام بی‌بدیل این فرزند شهید برای تمامی همنوعان و جوانان هم سن و سال ایشان الگوی ارزشمندی می‌ شود چرا که یاری رساندن به مخلوق، توفیقی ارزشمند و توشه‌ای گران‌بهاست که اجر اخروی برای پاک سیرتان به دنبال خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو