یک استاد دانشگاه:ساختار مدیریتی کشور به بازسازی نیاز دارد


یک استاد دانشگاه:ساختار مدیریتی کشور به بازسازی نیاز دارد

اهواز - ایرنا - یک استاد دانشگاه و کارشناس مسایل اقتصادی با بیان اینکه ساختار مدیریتی کشور به بازسازی نیاز دارد گفت: برنامه‌ریزی علمی برای اصلاح ساختار مدیریتی کشور، امور را در مسیر درست قرار می‌دهد.

دکتر مسعود حسین پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: باید با استفاده گرفتن از تفکر و نظر صاحبان علم و دانش و دانشگاهیان، و به کار بستن راهکارهای آنها، برنامه ریزی به صلاح کشور و مردم انجام شود تا مسیر پیشرفت و رفاه ایجاد گردد.

وی گفت: اگر برنامه قوی در کشور وجود داشته باشد مدیر مطابق برنامه عمل خواهد کرد و شاهد نتیجه بهتری در کشور خواهیم بود چرا که مدیر جزیی از برنامه و اجرا کننده برنامه‌ایی است که تعیین می شود.

دکتر حسین پور با بیان اینکه دستگاه های اجرایی، اجرا کننده برنامه ها هستند ادامه داد: با ارایه برنامه مناسب و درست می توان تحولات بسیار خوبی را در کشور ایجاد کرد.

لزوم جداسازی بخش برنامه از بودجه در سازمان برنامه و بودجه کشور

وی گفت: طرحی را در خصوص جداسازی بخش برنامه از بودجه، در سازمان برنامه و بودجه ارایه دادم و پیشنهاد ایجاد سازمان ملی برنامه در کشور را دادم؛ این سازمان درکشورهای پیشرفته دنیا وجود دارد و سازمان

ناشناخته‌ای نیست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در سازمان ملی برنامه، برنامه ریزی لازم برای تهیه نقشه راه کشور و رسیدن به اهداف توسعه و پیشرفت انجام می شود؛ با این اقدام با تغییر دولت ها دیگر برنامه ها تغییر نخواهند کرد و وضعیت کشور دستخوش تغییر و تحولات نمی شود.

وی گفت: این سازمان از کارشناسان و عالمان در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تشکیل می‌شود و برای رسیدن کشور به جایگاه مناسب برنامه تهیه می‌کنند و سازمان بودجه نیز بر اساس نقشه تعیین شده اعتبارات را بر اساس برنامه مشخص شده هزینه می‌کند.

دکتر حسین پور افزود: داشتن برنامه پیش از انجام هر کاری باعث موفقیت و پیشرفت آن کشور و انجام درست ماموریت مسوولان می شود.

این کارشناس مسایل اقتصادی با اشاره به اینکه این سازمان ملی در مسیر منافع کشور و مردم برنامه ریزی می کند بیان کرد: برای بهبود ساختارهای مختلف کشور باید برنامه ریزی مناسب و با بهره گرفتن از نظر کارشناسان و اندیشکده ها انجام شود.

وی افزود: برای رضایت مندی مردم از هر حکومتی باید آرامش و رفاه فراهم باشد و این کار جز با داشتن برنامه و نقشه راهی مناسب امکان پذیر نیست؛ مدیران بر اساس برنامه‌ای که به آنها داده می شود عمل می‌کنند به همین منظور برای داشتن کشوری موفق و در رفاه باید برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...