تلفیق تجربه و جوانی در نساجی


تلفیق تجربه و جوانی در نساجی

ساری – ایرنا – تیم فوتبال نساجی مازندران با اضافه شدن کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال که یکی از ستاره‌های شاخص فوتبال ایران در سال‌های اخیر محسوب می‌شود و حضور چند بازیکن با تجربه دیگر در کنار بازیکنان جوان، حالا به تیمی متعادل از نظر فنی، تجربه و انگیزه‌های جوانی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، امضای قرارداد مسعود شجاعی فوتبالیست با تجربه و محبوب ایران در سال‌های اخیر با باشگاه نساجی برای حضور در فصل‌ بیست‌ویکم با لباس تنها تیم شمالی حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور، یکی از خبرهای مهم فوتبالی کشور در فصل نقل‌وانتقالات است که عصر روز سه‌شنبه ۶ مهر با انتشار تصاویری از حضور شجاعی در تمرین نساجی منتشر شد؛ اتفاقی مهم برای فوتبال مازندران که علاوه بر نکات فنی ناشی از حضور مسعود شجاعی در زمین، می‌تواند بر افزایش انگیزه بازیکنان نساجی بویژه جوانان این تیم و انتقال تجربه به آن‌ها تاثیر زیادی بگذارد.

کادر فنی و مدیریتی نساجی امسال در فصل نقل‌وانتقالات عملکردی هوشمندانه و حرفه‌ای داشتند. در نخستین گام حفظ ساختار تیمی را در دستور کار قرار دادند تا تجربه تلخ پیش از فصل بیستم و جدا شدن بیش از ۲۰ بازیکن دوباره برای این تیم رقم نخورد. در این مسیر به جز نیما میرزازاد، رضا دهقانی و شاهین ثاقبی که از نساجی جدا شدند، بقیه بازیکنان فصل قبل نساجی قراردادشان را با این باشگاه تمدید کردند تا ساختار باشگاه حفظ بماند.

پس از تمدید قرارداد با عمده بازیکنان فصل قبل، جذب بازیکن جدید در دستور کار قرار گرفت و برای بعضی پست‌ها که نیاز به بازیکن جدید در آن حس می‌شد از تیم‌های دیگر فوتبالیست جذب کردند. امیرحسین باقرپور مهاجم ۲۴ ساله اهل بابل، امیررضا رفیعی دروازه‌بان تیم ملی جوانان و فصل قبل سایپا، علیرضا حقیقی دروازه‌بان شناخته‌شده فصل قبل گل‌گهر که نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم را در دروازه نساجی حضور داشت، مرتضی منصوری مدافع با تجربه فصل گذشته سپاهان و رضا جعفری هافبک تهاجمی فصل قبل سایپا به ترکیب نساجی اضافه شدند و عرفان گل‌محمدی هم که به صورت قرضی از نساجی به استقلال پیوسته بود دوباره به جمع بازیکنان نساجی اضافه شد.

تلفیق تجربه و جوانی در نساجی عکس: امیرحسین خیرخواه

اقدام مهم دیگر نیز جذب بازیکنانی از تیم امیدهای نساجی بود ؛ تیمی که با درخشش بازیکنان جوان بومی توانست قهرمان لیگ برتر امیدها شود. کادر فنی و مدیریتی نساجی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در آکادمی این باشگاه بیش از ۱۰ بازیکن تیم امید را به اردوی نساجی دعوت کرد که از بین آن‌ها دست‌کم ۶ یا ۷ بازیکن در ترکیب تیم برای فصل بیست‌ویکم حضور خواهند داشت. احمدرضا محمدنژاد(وینگر)، محمد شاملی(وینگر)، مرصاد سیفی(دفاع چپ)، امیررضا نمازی(مهاجم)، امید مهجوری (مهاجم)، حسین باباجانی(مدافع)، مصطفی جوادیان(دفاع چپ)، محمد عباسی(وینگر)، محمد میرحاجی(مدافع) و احسان قبادی(هافبک دفاعی) بازیکنانی هستند که با نظر کادر فنی نساجی و پس از درخشش در ترکیب تیم امید نساجی، قراردادهای سه ساله خود با باشگاه نساجی را امضا کردند.

تزریق تجربه و انگیزه

آخرین گام انجام شده نساجی در فصل نقل‌وانتقالات که تا کنون برداشته شد نیز جذب یک ستاره باتجربه است که باید به آن فراتر از جذب یک بازیکن برای پر کردن یک پست در زمین نگاه کرد. شجاعی صرف‌نظر از این که یک بازیکن اثرگذار و باهوش در زمین فوتبال است، با توجه به تجربه زیادی که از حضور در میادین معتبر فوتبال جهان دارد می‌تواند نقش بسزایی در بالا بردن روحیه تیم و کمک به نسل‌سازی در نساجی داشته باشد.

البته بنا به اظهارات مسئولان باشگاه نساجی، جذب شجاعی احتمالا آخرین گام این تیم در فصل نقل‌وانتقالات نخواهد بود و احتمال حضور بازیکنان دیگری در این تیم نیز وجود دارد. مدیرعامل باشگاه نساجی به خبرنگار ایرنا گفت: سهمیه ما برای جذب بازیکن هنوز پر نشده و در صورت نیاز می‌توانیم بازیکنان دیگری هم جذب کنیم.

تلفیق تجربه و جوانی در نساجی عکس: امیرحسین خیرخواه

ایزد سیف‌الله‌پور اظهار کرد: باز هم منتظر نظرات آقای الهامی هستیم تا در صورت لزوم بازیکنان دیگری جذب شوند. این موضوع در بازی‌های دوستانه که هفته آینده در تهران خواهیم داشت مشخص می‌شود که به بازیکن جدیدی نیاز داریم یا با همین ترکیب تیم می‌تواند وارد لیگ بیست‌ویکم شود.

وی درباره حضور مسعود شجاعی در نساجی تصریح کرد: رایزنی با مسعود شجاعی طی هفته‌های اخیر آغاز شد که خوشبختانه روز سه‌شنبه ۶ مهر به سرانجام رسید و این بازیکن با اخلاق و باتکنیک فوتبال عضو تیم ریشه‌دار نساجی شد.

تکرار یک همکاری موفق

مدیرعامل باشگاه نساجی خاطرنشان کرد: حضور شجاعی در نساجی با توجه به رفاقت دیرینه بین آقای الهامی و این بازیکن شاخص فوتبال کشورمان می‌تواند به نساجی کمک زیادی کند. کما این که خود شجاعی هم با هدف کمک به نساجی عضو این تیم شد.

الهامی و مسعود شجاعی زمانی در تراکتور نیز عضو یک تیم بودند و توانستند کسب تنها قهرمانی تبریزی‌ها در جام حذفی ایران را با هم تجربه کنند. در زمان سرمربیگری الهامی بر تراکتور نیز شجاعی یکی از مهره‌های اصلی او محسوب می‌شد که نقش مهمی در کنترل مرکز زمین و راهبری بازیکنان داشت. حالا همین رفاقت و تجربه موفق همکاری قرار است در نساجی تکرار شود.

تلفیق تجربه و جوانی در نساجی عکس: امیرحسین خیرخواه

کارنامه معتبر شجاعی

نگاهی به کارنامه شجاعی در فوتبال ایران و جهان نشان می‌دهد که او تا چه اندازه می‌تواند در نساجی اثرگذار باشد. شجاعی ۱۷ سال پیش وقتی که به عنوان پدیده فوتبال ایران در تیم سایپا درخشید به تیم ملی دعوت شد. سپس با تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ حضور یافت و بعد از جام جهانی به الظفره امارات پیوست. بعد هم لباس الشارجه را پوشید و دو سال برای این تیم بازی کرد. عملکرد خوب این بازیکن آبادانی پای او را به لالیگا باز کرد و نامش پس از جواد نکونام به عنوان دومین بازیکن ایرانی لالیگا در تیم اوساسونا ثبت شد. بعد از سه سال بازی برای اوساسونا به لاس‌پالماس اسپانیا پیوست.

در گام بعدی به یونان رفت و دو فصل با لباس پانیونیوس و یک نیم‌فصل با لباس آ.اِ.ک یونان بازی کرد. او پس از سال‌ها بازی در اروپا، سال ۱۳۹۷ به ایران بازگشت و همراه با چند ستاره دیگر از جمله اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی به تراکتور پیوست و تا فصل قبل در این تیم حضور داشت. حتی فصل قبل برای مدتی سرمربی تراکتور هم شد ، اما در نهایت تصمیم به جدایی از سرخپوشان تبریز گرفت و حالا در ۳۷ سالگی با کوله‌باری از تجربه به مازندران آمده تا برای نساجی وارد میدان شود. شجاعی علاوه بر بازی در چند تیم خارجی و داخلی، پیشینه حضور در سه دوره جام جهانی را هم دارد و از این بابت تنها بازیکن ایرانی است که تجربه سه دوره حضور در جام جهانی را دارد.

تلفیق تجربه و جوانی در نساجی عکس: امیرحسین خیرخواه

ترکیب جوانی و تجربه

این میزان از تجربه و پیشینه فوتبالی حالا قرار است در نساجی و برای کمک به این تیم به کار گرفته شود و طبیعی است که کادر فنی و مدیریتی یک باشگاه در فرآیند جذب چنین بازیکنی فقط به کارکرد فنی او در زمین نگاه نمی‌کنند و اثرگذاری روحی چنین مهره‌ای در زمین به ویژه برای بازیکنان جوان هم می‌تواند بسیار زیاد باشد.

نساجی در حال حاضر دو بازیکن دارای سابقه بازی در جام جهانی و لیگ‌های اروپایی دارد که هر کدام‌شان می‌توانند وزن روحی تیم را افزایش دهند و سبب افزایش انگیزه و اعتماد به نفس بازیکنان جوان شوند. علیرضا حقیقی و مسعود شجاعی اکنون شناخته‌ شده‌ترین بازیکنان نساجی هستند که حضورشان همراه با چند بازیکن باتجربه دیگر نساجی مانند کاپیتان حامد شیری در کنار جوان‌ترهایی که قرار است آینده نساجی را بسازند ترکیب ایده‌آلی برای نساجی می‌سازد.

تلفیق تجربه و جوانی در نساجی عکس: امیرحسین خیرخواه

ترکیب تجربه و جوانی همان نقطه ایده‌آلی بود که همواره برای نساجی مورد تأکید قرار می‌گرفت. نساجی در فصل قبل یکی از سه تیم با میانگین سنی بالا در لیگ برتر بود. اما امسال با جذب بازیکنان جوان و باانگیزه و مستعد از یک سو میانگین سنی تیم کاهش یافته و از سوی دیگر به واسطه حضور چند بازیکن با تجربه مانند مسعود شجاعی، علیرضا حقیقی، اکبر صادقی و حامد شیری، زمینه برای پخته شدن بازیکنان جوان تیم فراهم است.

لیگ بیست‌ویکم از ۲۷ مهر آغاز می‌شود و نساجی باید با ترکیب جوان شده‌ای که در فصل نقل و انتقالات ساخته شده چهارمین فصل لیگ برتری خود را آغاز کند. فصلی که به نظر می‌رسد این بار قرار است بدون حاشیه و چالش برای نساجی آغاز شود و هواداران از ابتدای فصل خیالی تقریبا آسوده داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی