وزیر بهداشت: هیچ واکسن فایزری وارد ایران نشده است


وزیر بهداشت: هیچ واکسن فایزری وارد ایران نشده است

ایسنا نوشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه هیچ واکسن فایزری به ایران وارد نشده، گفت: با توجه به بررسی های اخیر کمیته علمی بانوان باردار می‌تواند از واکسن سینو فارم استفاده کنند و هیچ واکسن فایرزی وارد نشده و نخواهد شد.

«بهرام عین اللهی» عصر امروز هفتم مهرماه در حاشیه بازدید از بیمارستان افضلی پور کرمان در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت شهر کرمان مطلوب است و در مرکز واکسیناسیون کرمان عمدتا از نیروهای داوطلب، مردمی و دانشجو بودند که از ابتدای واکسیناسیون بدون وقفه فعالیت کردند و یک حرکت مردمی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: واکسیناسیون کرونا در کشور به ۵۳ میلیون دوز رسیده و امیدواریم تا یک هفته آینده به ۶۰ میلیون دوز برسیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و افزود: مردم تصور نکنند با واکسینه شدن این ویروس کامل از بین می رود چراکه کشورهایی هم که به طور کامل واکسینه شدند اما باز هم درگیر ویروس کرونا هستند.

عین اللهی با بیان اینکه با قرنطینه هوشمند بسیاری از محدودیت ها برداشته می شود، تصریح کرد: در قرنطینه هوشمند در جاهایی از قبیل هواپیما، اتوبوس، قطار، هتل ها مردم به ناچار تجمع دارند با واکسینه شدن افراد محدودیت ها در این فضاها برداشته می شود و مردم می توانند استفاده کنند.

وی بیمارستان افضلی پور کرمان را یکی از ممتازترین مراکز درمانی کشور دانست و ضمن قدردانی از کادر درمان این بیمارستان اظهار کرد: کادر پزشکی این بیمارستان بدون وقفه و بیش از یک سال و نیم برای بیماران کرونایی کار می کنند و خود کادر درمان و خانواده های آنها در این مدت درگیر این ویروس شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار بهبودی بیماران کرونایی در بیمارستان افضلی پور را قابل قبول اعلام کرد و افزود: باتوجه به اینکه اکسیژن در این شرایط بسیار مهم است، خوشبختانه از نظر تامین میزان اکسیژن استاندار کرمان بسیار زحمت کشیده و اکسیژن را بدون وقفه تامین کردند.

وی در ادامه با تاکید بر آنکه هیچ واکسن فایزری به ایران وارد نشده است گفت: با توجه به بررسی های اخیر کمیته علمی، بانوان باردار می‌توانند از واکسن سینوفارم استفاده کنند و هیچ واکسن فایرزی وارد ایران نشده و نخواهد شد.

عین الهی ادامه داد: همه کارها را با نظر اساتید، متخصصان و دانشمندان انجام می دهیم و وزیر بیانگر فعالیت کمیته های علمی است و فایزر به ایران وارد نخواهد شد. وی درباره واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: واکسن آنفلوآنزا برای مراکزی که نیاز دارند توزیع می شود.

۲۳۵۲۳۳

کد خبر 1559490

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر