10 میلیارد ریال برای تکمیل بومگردی روستای امام ضامن باشت اختصاص یافت


10 میلیارد ریال برای تکمیل بومگردی روستای امام ضامن باشت اختصاص یافت

گچساران- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای طرح مجتمع بومگردی روستای امام ضامنشهرستان باشت اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا صادق ماندنی زاده چهارشنبه شب در حاشیه دیدار با امام جمعه باشت به مناسب هفته گردشگری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرمایه گذار این طرح برای دریافت تسهیلات بانکی مذکور به صندوق کارآفرینی امید باشت معرفی شده است.

۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) روز جهانی گردشگری در کشور ما سرآغاز هفته گردشگری است.

وی اضافه کرد: واحد بومگردی روستای امام ضامن در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر مربع با ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت بیان کرد: تاکنون پنج میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح بومگردی روستای امام ضامن در این شهرستان هزینه شده است.

وی همچنین از پیش بینی اعتبار به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح مجتمع گردشگری تپه نورالشهدای شهر باشت خبر داد و تاکید کرد: اختصاص و جذب این اعتبار از سوی میراث فرهنگی در حال پیگیری است.

ماندنی زاده ابراز داشت: این طرح در ۲ فاز در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع احداث می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت با اشاره به اینکه طرح گردشگری تیه نورالشهدای باشت با ۳۶میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود عنوان کرد: زیرساخت هایی مانند رستوران سنتی،فست فود،کافی شاب،آلاچیق، سوییت اقامتی از بخش های مختلف این طرح است.

وی تاکید کرد: فراهم کردن شرایط واگذاری مناطق گردشگری پل بریم و رود رونه برای بهره وری بهتر به بخش خصوصی و برنامه ریزی برای ساماندهی و مرمت درخت سرو لار با توجه به اختصاص اعتبار یک میلیارد ریالی از برنامه های مهم حوزه گردشگری امسال در شهرستان باشت است.

امام جمعه باشت نیز با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یکی از مهمترین ظرفیت های این شهرستان است که توسعه بیشتر آن ضمن فراهم کردن زمینه فرصت های شغلی محیط های مفرحی برای رفاه شهروندان فراهم می کند از مسئولان خواست برای تکمیل پروژه های در دست اجرای گردشگری باشت همه تلاش خود را بکار گیرند.

حجت الاسلام امید گنجه ای اضافه کرد: صنعت گردشگری این شهرستان با وجود ظرفیت های متنوع طبیعی، تاریخی و مذهبی مانند رود رونه، درخت کهنسال باشت، بقاع متبرکه شاخص در صورت همت مسوولان می تواند گردشگران بیشتری را جذب و فرصت های اشتغال جدیدی را نیز خلق کند.

شهرستان باشت با وسعت بیش از یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۱۵ روستا، یک شهر، ۲ بخش و ۲۲ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان با داشتن ۱۵ جاذبه گردشگری شاخص سالانه میزبان ۵۰۰ هزار نفر گردشگر است.

باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری