رونق تولید سوهان در قم توسعه گردشگری را در پی دارد


رونق تولید سوهان در قم توسعه گردشگری را در پی دارد

قم - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: کمک به رونق یافتن تولید سوهان در قم به صورت کارگاهی و صنعتی علاوه بر حفظ فرصت‌های شغلی این بخش، عامل مهمی برای جذب گردشگران علاقه‌مند به این سوغات نامی استان است.

محمود سیجانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با توجه به جایگاه مهم محصول سوهان برای اقتصاد قم در بخش‌های صنعتی و گردشگری، خوشه صنعتی تولید این محصول در استان شکل گرفته و فعال‌ است.

وی افزود: تولید صنعتی سوهان و عرضه آن در بسته‌بندی‌های مناسب، علاوه بر حفظ کیفیت آن موجب افزایش ماندگاری این محصول خوراکی شده‌ و استقبال گردشگران برای خرید سوهان قم و انتقال آن به محل سکونتشان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به این که سوهان همواره یکی از مهمترین سوغات قم بوده‌است، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت‌های صنعتی به کمک تولیدکنندگان این محصول آمده‌است و ایشان برای حفظ جایگاه خود به روش‌های جدید ارائه محصول در بسته‌بندی‌های زیبا و جذاب روی‌ آورده‌اند.

سیجانی گفت: البته تولیدکنندگان سوهان قم طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن که منجربه کاهش حضور زائران و گردشگران در استان شد، در فروش محصول تولیدی خود با مشکل جدی مواجه شدند و نیازمند حمایت جدی مسئولان برای حفظ و ارتقای وضعیت تولید خود هستند.

وی با اشاره به نقش مهم برندسازی در بازاریابی این محصول خوراکی استان، بیان کرد: تولیدکنندگان سوهان قم به دلیل وجود ظرفیت‌های مورد نیاز، قابلیت بسیاری برای افزایش سطح تولید خود در پاسخ‌ به تقاضای گردشگران داخلی و بین‌المللی دارند و می‌توانند به عنوان عنصری مهم در ارتقای موقعیت گردشگری استان نقش آفرینی کنند.

وی با بیان این که قم قابلیت‌های زیادی برای توسعه گردشگری خوراک محور دارد، ادامه داد: شهرک‌های صنعتی قم دارای امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه فعالیت خوشه‌ صنعتی سوهان و تولید سایر محصول‌های خوراکی است و آمادگی جذب سرمایه‌گذاران در این بخش را دارد.

حدود ۸۰۰ واحد تولیدی در خوشه سوهان قم فعال هستند، فرصت اشتغالزایی برای ۴۰ هزار تَن و تولید سالانه ۵۰ هزار تُن محصول از دیگر ظرفیت‌های خوشه‌ سوهان استان به شمار می‌آید.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۷ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان