تحقق «دانشگاه ارزش مدار صداوسیما» در سایه توجه به رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید


تحقق «دانشگاه ارزش مدار صداوسیما» در سایه توجه به رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید

نماینده خبرگان گفت: توجه به رهنمودها و نصایح دلسوزانه رهبر انقلاب، مراجع تقلید و بزرگان دین می‌تواند صدا و سیما را در تراز دانشگاه ارزش مدار قرار دهد.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به آقای پیمان جلبی برای تصدی ریاست سازمان صدا و سیما، به شرح انتظارات حوزه های علمیه از صدا و سیما پرداخت و گفت: دکتر جلبی چهره نام آشنای رسانه، نیروی مؤمن، انقلابی و با تجربه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: از آقای علی عسگری به جهت تلاش های فوق العاده ای که در دوره های صدا و سیما داشتند و دلسوزانه نسبت به زیر ساخت ها، توسعه فنی و تولید برنامه های متنوع صدا و سیما زحمات فراوانی کشیدند، تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله کعبی بیان کرد: دکتر پیمان جبلی از شایستگی های فراوان علمی، تخصصی و توانمندی اجرایی و روحیه و تفکر بسیجی و انقلابی برخوردار است، همچنین وی نسبت به مسائل و سطح انتظارات حوزه و دانشگاه و همچنین اقتضائات و تأثیرگذاری رسانه در ساخت ایمان و فرهنگ عمومی آشنا است.

وی با بیان اینکه برخلاف وجود شیطنت ها و تنوع رسانه ای دشمنان، همچنان رسانه ملی از سطح تأثیرگذاری بالایی در میان اقشار مختلف ملت ایران برخوردار است، افزود: صدا و سیما می تواند در تراز دانشگاه عمومی ارزش مدار و میدانی برای مواجهه با غول رسانه ای نظام سلطه و لنگرگاه اطمینان، امید مردم و پیشران تلاش و عزم اراده ملی برای حرکت به سمت ساخت تمدن نوین اسلامی قرار گیرد.

لزوم حرکت تحولی صدا و سیما برای ساخت ایمان، عمل صالح و تواصی به حق

وی با اشاره به قرار دادن مأموریت های مهم در دوره جدید صدا و سیما از سوی رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب در در این دوره صدا و سیما ماموریت تقویت فرهنگی و ارزش ها بر اساس هویت انقلابی و اسلامی، ترویج زندگی ایرانی اسلامی، افزایش همبستگی ملی، ارتقای سرمایه های اجتماعی، بهره گیری از ابتکارهای جدید و تلاش های شبانه روزی را خواستار شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: باید برنامه های تحولی صدا و سیما در جهت ساخت ایمان، عمل صالح، تواصی به حق و صبر ملت ایران قرار گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تفاهم نامه های مناسب میان صدا و سیما و حوزه های علمیه و مجلس خبرگان منعقد شده، اما برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ها نیاز به تعامل قوی تر صدا و سیما و حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به انتظارات علما و حوزه های علمیه از صدا و سیما، تصریح کرد: باید صدا و سیما در تعمیق معرفت دینی، تقویت ارزشهای اسلامی و مقابله با ضد هنجارهای فرهنگی و تلاش برای جهاد تبیینی در مقابله با هجمه های دشمنان برنامه ریزی کند.

صدا و سیما از ظرفیت های حوزویان در برنامه سازی بهره ببرد

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه باید صدا و سیما در زمینه طراحی و برنامه سازی از ظرفیت های روحانیان آشنا با رسانه بهره ببرد، گفت: ظرفیت های مناسبی میان حوزه های علمیه و روحانیت در دهه های اخیر در عرصه رسانه شکل گرفته و همچنین فارغ التحصیلان مناسبی در پژوهشکده و دانشگاه صدا و سیما در قم وجود دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دکتر جبلی از استادان دانشگاه صدا و سیمای قم است و تعامل و ارتباط قوی با مراجع تقلید، علما و حوزه های علمیه در دوره های مختلف مسؤولیت خود داشته که این امر ستودنی است.

آیت الله کعبی بر تقویت این گونه ارتباطات و بهره وری از ظرفیت های حوزویان در برنامه های سازی صدا و سیما تأکید کرد و گفت: توجه به مشورت، نصایح و رهنمودهای دلسوزانه مراجع تقلید و بزرگان دین می تواند صدا و سیما را در تراز صدا و سیمای مطلوب و دانشگاه ارزش مدار قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها