74 درصد ابهری‌ها واکسن کرونا دریافت کرده‌اند


74 درصد ابهری‌ها واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: 74 درصد ابهری‌ها واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

کورورش شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت توجه شهروندان به موضوع واکسیناسیون برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: استقبال شهروندان از واکسن سبب می‌شود یا موج‌های بعدی کرونا را تجربه نکنیم و یا اگر هم تجربه‌ای کردیم، خفیف‌تر از موج‌های قبل باشد.

وی با اشاره به فرصت طلایی چهار هفتگی برای تزریق واکسن، ادامه داد: در مجموع با احتساب روستاها ۷۴ درصد از ابهری‌ها واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که برای رسیدن به قله ایمن نیازمند واکسیناسیون بالای ۹۰ درصد هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با یادآوری اینکه خوشبختانه آمار کرونا و بستری‌ها در شهرستان در حال کاهش است، متذکر شد: همین موضوع سبب شده در آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور ابهر رخت نارنجی بر تن کند.

این مسئول با بیان اینکه هیچ تفاوتی در ارائه خدمت واکسیناسیون بین نقاط شهری و روستایی نیست، تصریح کرد: تزریق واکسن در خانه‌های بهداشت روستایی در حال انجام است و در روستاهای دورافتاده و با جمعیت کم که از خانه بهداشت بهره‌مند نیستند واکسیناسیون سیار از طریق بهورزان انجام می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از چالش‌های اصلی پیش روی واکسیناسیون استقبال نکردن برخی از مردم از واکسن است که دلیل آن نیز به علت اطلاع نادرست عده‌ای است، خاطرنشان کرد: در ابهر نیز ساکنان برخی از مناطق شناط، حسین‌آباد و ۱۷ شهریور استقبال مطلوبی از واکسیناسیون ندارند. این امر در حالی است که واکسیناسیون، فوتی‌های پیک اخیر کرونا را در ابهر کاهش داده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است