امام جمعه شیراز: حوزه‌های علمیه متناسب با مسائل روز متحول شوند


امام جمعه شیراز: حوزه‌های علمیه متناسب با مسائل روز متحول شوند

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، ضمن تاکید بر لزوم آماده کردن حوزه‌های علمیه متناسب با دوران انقلاب اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه باید متناسب با مسائل روز جامعه متحول شوند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، پنجشنبه در نخستین اجلاسیه مدیران مدارس و موسسه‌های تخصصی حوزه علمیه فارس در شیراز افزود: وقتی بحث حاکمیت شیعی مطرح می‌شود حوزه علمیه شیعه نیز باید نقش ویژه‌ای ایفا کند.
وی ادامه داد: در مقطع کنونی، حوزه علمیه به عنوان یک نهاد اجتماعی شیعی باید نسبت به گذشته وظایف و مسئولیت بیشتری را عهده دار شود.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: برنامه‌های حوزه باید متناسب با پاسخ این سئوال که حوزه در جامعه اسلامی شیعه چه نقشی را می‌خواهد ایفا کند؟ تنظیم شود.

حوزه‌های علمیه در گام دوم انقلاب مهمترین رکن جامعه پردازی هستند
مدیر حوزه‌ علمیه فارس نیز، جایگاه حوزه‌های علمیه را بی بدیل دانست و گفت: حوزه‌های علمیه در گام دوم انقلاب مهمترین رکن جامعه پردازی هستند.
حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی افزود: حوزه‌های علمیه در کنار مجموعه‌هایی چون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به ایفای نقش می‌پردازند و همه برنامه‌ ریزی‌ها نیز در جهت حمایت، انضباط، رشد و پیشرفت حوزه‌های علمیه و در مسیر جامعه پردازی خواهد بود.
وی ادامه داد: هم ‌اینک استان فارس دارای ۵۰ مدرسه علمیه و سه هزار طلبه در حال تحصیل است که از این نظر پس از تهران در جایگاه دوم قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403