مقایسه مشخصات فنی آیفون 13 پرومکس و OPPO Find X3 Pro


مقایسه مشخصات فنی آیفون 13 پرومکس و OPPO Find X3 Pro

گجت نیوز با عرضه گوشی آیفون 13 پرو مکس، زمان مقایسه این محصول با سایر پرچمداران فرا رسیده است. در این مطلب به مقایسه این گوشی با OPPO Find X3 می‌پردازیم. زور آزمایی گوشی آیفون 13 پرو مکس که به تازگی روانه بازارهای جهانی شده با گوشی‌های پرچمدار اندرویدی آغاز شده است و در مرحله اول به... نوشته مقایسه مشخصات فنی آیفون 13 پرومکس و OPPO Find X3 Pro...

با عرضه گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس، زمان مقایسه این محصول با سایر پرچمداران فرا رسیده است. در این مطلب به مقایسه این گوشی با OPPO Find X3 می‌پردازیم.

زور آزمایی گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس که به تازگی روانه بازارهای جهانی شده با گوشی‌های پرچمدار اندرویدی آغاز شده است و در مرحله اول به مصاف OPPO Find X3 Pro می‌رود. آیا شرکت اوپو توانسته دستگاهی تولید کند که توان رقابت با پرچمدار جدید Apple را داشته باشد؟

هر دو گوشی با ظاهری بی نظیر و عملکرد اجرایی فوق العاده‌ای روانه بازار شده‌اند، اما در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا نقاط قوت و ضعف هر گوشی را به صورت جز به جز بررسی و مقایسه کنیم.

طراحی

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، هر دو گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس و اوپو فایند ایکس ۳ پرو طراحی ظاهری چشم نوازی دارند. به شخصه طراحی OPPO X3 را بیشتر دوست دارم که دلیل آن در طراحی منحنی و یکپارچه قسمت پشتی گوشی نهفته شده است. اما از طرف دیگر جای شکی وجود ندارد که گوشی iPhone 13 Pro Max کیفیت ساخت بالاتری را ارائه می‌دهد.

مقایسه مشخصات فنی آیفون 13 پرومکس و OPPO Find X3 Pro

به جای استفاده از گلس ساده در قسمت پشتی، شرکت اپل از حفاظ سرامیکی در بدنه پشتی بهره برده است و فریم گوشی هم از جنس استیل ضد خش است. علاوه بر این گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس مقاومت بیشتری درون آب دارد و می‌تواند در عمق ۶ متری جان سالم به در ببرد (تاییدیه IP68). اگرچه این گوشی ناچ بزرگی دارد، اما در عین حال ضخامت کمتری را نسبت به رقیب به نمایش می‌گذارد.

صفحه نمایش

هردو گوشی دارای صفحه نمایش در حد کلاس جهانی هستند اما اگر بخواهیم ریز بین باشیم، صفحه نمایش آیفون به دلیل کیفیت تصویر بالاتر، برنده مقایسه است. صفحه نمایش OPPO از تمام تکنولوژی‌های پیشرفته پشتیبانی می‌کند: LTPO برای نرخ بارگذاری شناور با حداکثر ۱۲۰ هرتز خروجی، تاییدیه HDR10+، استاندارد BT.2020، قدرت نمایش ۱ میلیارد رنگ و حتی رزولوشن Quad +HD.

در طرف دیگر گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس، HDR10 و ۱۲۰Hz نرخ بارگذاری ارائه می‌دهد و ضمنا از تکنولوژی Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. شاید صفحه نمایش این گوشی روی کاغذ، ضعیف تر به نظر بیاید، اما کیفیت تصویر آن به قدری بی نظیر است که وبسایت معتبر DisplayMate جایزه بهترین صفحه نمایش را به آن اعطا کرده است. پنل این گوشی از نوع OLED است، اما برخلاف Find X3 Pro فاقد اسکنر اثر انگشت است و تنها به داشتن تشخیص چهره ۳ بعدی اتکا کرده است.

مشخصات فنی و نرم افزار

به لطف سیستم عامل iOS که اکنون از بهینه سازی بهتری برخوردار است و پردازنده قدرتمند تر (تراشه اپل A15 Bionic با طراحی ۵ نانو متری و حداکثر فرکانس ۳.۲۲ گیگاهرتز) گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس توانسته عملکرد اجرایی بهتری نسبت به اوپو داشته باشد. این موضوع زمانی درخشان‌تر می‌شود که بدانید این گوشی نصف Find X3 پرو، حافظه داخلی RAM دارد (۱۲ گیگابایت در برابر ۶GB).

مقایسه مشخصات فنی آیفون 13 پرومکس و OPPO Find X3 Pro

با وجود تمام این صحبت‌ها هر دو پرچمدار به قدری قوی و سریع هستند که احتمالا متوجه تفاوت‌های اجرایی نخواهید شد. در نهایت لازم به ذکر است که گوشی اوپو تنها با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه می‌شود؛ در حالی که شرکت اپل در اقدامی بی نظیر، نسخه ۱ ترابایتی iPhone 13 Pro Max را معرفی کرده است.

دوربین

وقتی به مقایسه دوربین می‌رسیم، هر کدام از این گوشی‌ها نقاط قوت و ضعف مربوط به خود را دارند. گوشی OPPO Find X3 Pro می‌تواند تصاویر باکیفیت‌تری را در سناریوهای مختلف ثبت کند که شامل تصاویر اولترا واید و ماکرو می‌شود. این دستاورد به مدد سنسور میکروسکوپی با X60 بزرگنمایی حاصل شده است. گوشی جدید Apple هم قادر است ویدیوهای بهتری را ضبط کند و ضمنا کیفیت تصاویر معمولی آن هم عالی است. ضمنا این گوشی دارای اسکنر ۳D LiDAR است که می‌تواند اشیا را به صورت سه بعدی در برنامه AR ثبت کند.

باتری

باتری گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس کمی از باتری Find X3 Pro کوچکتر است. اما با این وجود گوشی اپل عمر باتری بهتری را به همراه می‌آورد که به لطف بهینه سازی بهتر iOS حاصل شده است. وقتی بحث سرعت شارژ مطرح می‌شود، اوپو برنده میدان است و دو گزینه فست شارژ سیمی ۶۵ واتی یا شارژ بی سیم ۳۰ واتی را در اختیار دارندگان قرار می‌دهد.

البته پرچمدار اپل می‌تواند از MagSafe استفاده کند که شارژ بی سیم راحت‌تری را به ارمغان می‌آورد و ضمنا اجازه اتصال اکسسوری‌ های جذابی مانند کیف پول و پک باتری را می‌دهد.

مقایسه مشخصات فنی آیفون 13 پرومکس و OPPO Find X3 Pro

قیمت

جدیدترین گوشی اپل در بازار اروپا با قیمت پایه ۱۲۰۰ یورو در دسترس قرار دارد؛ در حالی که قیمت این گوشی در بازار آمریکا حدود ۱۱۰۰ دلار در نظر گرفته شده است. OPPO Find X3 Pro در زمان عرضه در اروپا حدود ۱۱۴۹ یورو قیمت داشت، اما اکنون به راحتی می‌توان آن را با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ یورو تهیه کرد.

قطعا نمی‌توان برنده این مقایسه را به گونه‌ای انتخاب کرد که مورد تایید همگان باشد، اما در کل می‌توان ادعا کرد که گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس با داشتن نقاط قوت بیشتر، مانند کیفیت ساخت بالاتر و عمر باتری بیشتر، برنده انتخابی ما لقب می‌گیرد.

OPPO Find X3 Pro

نقاط قوت

طراحی حیرت انگیزشارژ سریع‌تردوربین میکروسکوپیقیمت مقرون به صرفه در بازار

نقاط ضعف

عمر باتری کوتاه‌تر

Apple iPhone 13 Pro Max

نقاط قوت

سیستم عامل iOS 15پردازنده قدرتمندشارژر MagSafeکیفیت ساخت مثال زدنی

نقاط ضعف

قیمت بالا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک