تقویت مسکن روستایی کیفیت زندگی روستائیان را ارتقاء می‌بخشد


تقویت مسکن روستایی کیفیت زندگی روستائیان را ارتقاء می‌بخشد

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن فارس، تقویت و توسعه بخش مسکن روستایی موجب بهبود ارتقای کیفیت زندگی، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه روستا و تنوع بخشیدن به اقتصاد روستا، افزایش درآمدها و کاهش فقر و در نتیجه محرومیت‌زدایی شده است.

عطاءالله زمانی در حاشیه بازدید از طرح‌های عمران روستایی و توسعه و محرومیت زدایی خفر با اشاره به برخی قابلیت‌های توسعه در این شهرستان، گفت: بنیاد مسکن از نخستین دستگاههایی بود که در شهرستان خفر بنیان نهاده شد و شکل گرفت و مبنای توسعه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن فارس، زمانی مسکن روستایی را محلی برای زندگی، کار و تولید دانست و اظهار کرد: بنیاد مسکن با این نگاه که مسکن روستایی جایی برای این سه مولفه اصلی زندگی است که مناطق محروم و از جمله در شهرستان خفر اقدام به ساخت مسکن برای محرومان کرده است،

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: از دیدگاه اقتصادی مسکن روستایی بر سرمایه گذاری، تولید و اشتغال روستا اثرگذار است. پیشینه مشارکت روستاییان در ساخت مسکن و وجود نیروی کار ساده و نیمه ماهر و دسترسی به زمین ارزان، امکان ساخت مسکن را به صورت تدریجی و با هزینه کم فراهم می‌کند.

زمانی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای شهرستان خفر، افزایش بهره وری شاغلان از طریق آموزش و بهبود مهارت‌ها و در نهایت افزایش تولید در روستاهای این شهرستان به افزایش درآمد واقعی خانوار و کاهش فقر می‌انجامد.

او خاطرنشان کرد: علاوه بر این بخش ساختمان و مسکن در اقتصاد روستا، پس از کشاورزی بیشترین سهم را از شاغلان در زیربخش‌های اشتغال روستایی داشته است.

خسرو جوکار، مدیر بنیاد مسکن خفر نیر بیان کرد: بنیاد مسکن از همه ظرفیت‌های قانونی برای ایجاد انگیزه ماندگاری روستاییان در مناطق روستایی بهره گیری کرده و اقدامات جهادی دراین راستا برای تامین معیشت و ایجاد انگیزه ماندگاری و کاهش مهاجرت‌ها بوده است.

او اضافه کرد : در پی فرمان حضرت امام در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ و افتتاح حساب ۱۰۰ و توجه عموم به این امر مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.اساسنامه بنیاد در تاریخ هفدهم آذرماه سال ۱۳۶۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و طبق آن وظایفی بر عهده این نهاد گذارده شده است.

جوکار با ارائه گزارشی از اقدامات در این شهرستان گفت: در راستای توسعه روستایی و محرومیت زدایی در سالی که گذشت مقاوم سازی ۱۵۱ واحد مسکونی با اعتبار ۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خفر در ادامه از پرداخت ۵۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه تعمیرات با همکاری بانکهای عامل بالغ بر ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال دراین شهرستان خبر داد و گفت: پرداخت ۱۸۲ فقره تسهیلات مسکن محرومین با اعتبار بالغ بر ۹۱ میلیارد ریال و پرداخت ۱۸۲ فقره کمک بلاعوض مسکن محرومین با اعتبار بالغ بر ۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از دیگر فعالیت‌ها در راستای توسعه روستایی در این شهرستان است.

جوکار ، پرداخت ۴۱ فقره تسهیلات وام احداثی حوادث روستایی و شهری با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و پرداخت ۴۱ فقره کمک بلاعوض احداثی روستایی و شهری حوادث با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال را هم از دیگر کارکردهای بنیاد مسکن در سال گذشته برشمرد و گفت: پرداخت ۸۰ فقره کمک بلاعوض تکمیلی با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و پرداخت ۶۵ فقره تسهیلات وام تعمیری حوادث روستایی و شهری با اعتبار ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در سال گذشته پیگیری و انجام شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی