ایران در مقابل همسویی برخی کشورهای منطقه با صهیونیست ها خواهد ایستاد


ایران در مقابل همسویی برخی کشورهای منطقه با صهیونیست ها خواهد ایستاد

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: نظام مقدس جمهوری ایران در صورت همکاری و همسویی برخی کشورهایی منطقه با آمریکا و صهیونیست ها با حضور در کشور جمهوری آذربایجان و دولت باکو خواهد ایستاد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: برگزاری رزمایش در مرزهای شمال غرب ایران یک پیام برای حفاظت از مرزهای کشور و همچنین هشداری به کشورهای همسایه است که در دام صهیونیست ها قرار نگیرید؛ چرا که در صورت وارد شدن به بازی صهیونیست ها پاسخ کوبنده ای دریافت خواهید کرد.

وی بیان داشت: آمریکا و اسرائیل و کشورهای منطقه بدانند که ایران برای امنیت مرزهای خود دست خالی نیست و حضور صهیونیست ها را در نزدیکی مرزهای خود غیرقابل تحمل می داند.

مبلغان مردم را نسبت به احکام وقف آشنا کنند

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به ۱۲ مهر روز وقف گفت: مبلغان اداره اوقاف و امورخیریه هرمزگان باید با حضور در مناطق مختلف استان و محیط های اجتماعی، مردم را نسبت به سنت حسنه وقف آشنا کنند تا سطح موقوفه ها افزایش پیدا کند.

عبادی زاده با اشاره به اینکه در حوزه وقف با نیت عزاداری امام حسین(ع) به خاطر عشق مردم به سید الشهدا مشکلی نداریم، اظهارداشت: می طلبد در حوزه هایی که جامعه به آن نیاز دارد از جمله ازدواج آسان خانواده های نیازمند، ترویج فرهنگ غدیر و مهدویت، ترویج قران و حوزه علم و دانش نیز وقف ایجاد شود.

وی از خانواده ها خواست که یک سوم از اموالشان را قبل از مرگ وقف کنند و گفت: که وقف آثار تربیتی و معنوی بسیار بالایی در جامعه دارد و واقف علاوه بر اینکه خود به لحاظ روحی و معنوی از آن بهره مند می شود، با این عمل خداپسندانه روح برادری را در جامعه اسلامی تقویت می کند.

آیت الله علامه حسن زاده آملی شخصیتی بی نظیر بود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله علامه حسن زاده آملی گفت: علامه حسن زاده آملی بعد از آیت الله بهجت یک شخصیت برجسته و بی نظیر در کشورمان بود.

عبادی زاده افزود: این شخصیت والا جزو اولیای الهی بود که در بین ما زندگی می کرد و خداوند به واسطه وجود چنین شخصیت های گمنامی در روی زمین، مشکلات و بلاها را از جامعه دور می کند.

وی یادآورشد: علامه حسن زاده آملی در حوزه علم و دانش به قله های رفیع دست یافته بود و در حوزه های مختلف علم تبحر کامل داشت که رهبر معظم انقلاب در پیامشان از ایشان به علامه ذوالفنون تعبیر کرده اند.

خانواده یک جامعه کوچک است

امام جمعه بندرعباس در خطبه های نخست نماز جمعه به اهمیت خانواده و تربیت فرزندان در این نهاد اجتماعی اشاره کرد و گفت: خانواده یک جامعه کوچک و تکیه گاه اصلی برای تربیت انسان است که امروزه با تهدیداتی از جمله در حوزه رسانه، اختلاف های طبقاتی، مصرف گرایی هایی افراطی و همچنین تقابل سنت و مدرنیته مواجه است.

عبادی زاده تصریح کرد: انسان ها در محیط خانواده، تحصیل و در جامعه ساخته می شوند و اگر خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه و مهم ترین پایگاه اجتماعی مستحکم باشد، جامعه نیز در امان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...