توفان حاره‌ای مدارس جنوب سیستان و بلوچستان را به تعطیلی کشاند


توفان حاره‌ای مدارس جنوب سیستان و بلوچستان را به تعطیلی کشاند

زاهدان- ایرنا- دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی مدارس جنوب این استان بر اثر توفان حاره‌ای خبر داد.

به گزارش شامگاه جمعه ایرنا از دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، با توجه به اخطار سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت توفان حاره‌ای «شاهین» در جنوب استان و بنا بر تصمیم ستاد مدیریت بحران این استان، مدارس شهرستان‌های کنارک، چابهار و دشتیاری فردا شنبه ۱۰ مهر تعطیل اعلام شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات برای مقابله با توفان در جنوب استان گفت: قطعا محدودیت تردد را در طول جاده‌ها خواهیم داشت ساکنان مناطق جنوبی هم از خروج از منازل، حضور در مناطق پر خطر و اتراق در اطراف رودخانه‌ها خودداری کنند تا حادثه‌ای پیش نیاید.
علیرضا شهرکی افزود: امکانات، ماشین‌آلات و عدوات مورد نیاز اقداماتی بحران توسط دستگاه‌های اجرایی به منطقه منتقل شده و مدیران اجرایی هم در همان محل وقوع توفان مستقر هستند.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها برای روستاهایی که در معرض سیل و توففان هستند دستور تخلیه است که توسط فرمانداران تنظیم و اقدام می‌شودافزود: نیروهای امدادی و خدماتی هم به صورت آماده‌باش در منطقه حضور دارند و به مردم اعلام کردیم امروز که فرصتی برای تامین نان و مایحتاج عمومی آن، هاست مراجعه و اقدام کنند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم‌اینک وزش باد ناشی از طوفان وارد منطقه ما شده و در برخی از نقاط گزارش بارندگی داشتیم امشب سامانه اصلی ورود می‌کند و تا حداکثر یک شنبه از منطقه ما خارج خواهد شد.
وی بیان کرد: جلسه اضطراری امروز و فردا هم برگزار می‌شود و کار را در میدان رصد می‌کنیم و توصیه‌مان این است که مردم ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی نداشته باشند.
شهرکی تصریح کرد: دشتیاری، زرآباد، کنارک و چابهار مهمترین شهرستان‌های در معرض خطر مستقیما در ساحل هستند و چون طوفان دارای دامنه‌ای تا ۱۰۰ کیلومتری ساحل است قصرفند، فنوج، سرباز و راسک را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟