به زودی ساعت های هوشمند سامسونگ با نور خورشید شارژ می‌شوند!


به زودی ساعت های هوشمند سامسونگ با نور خورشید شارژ می‌شوند!

گجت نیوز ثبت اختراع جدید سامسونگ برای شارژ ساعت هوشمند با خورشید نشان می‌دهد ساعت های هوشمند آینده‌ی این برند از عمر باطری طولانی برخوردار خواهند بود. از زمانی که ساعت های هوشمند معرفی شده‌اند، عمر باطری آنها بیشتر از باقی مسائل مورد توجه قرار گرفته است. چرا که اکثر ساعت های هوشمند عمر باطری یک روزه... نوشته به زودی ساعت های هوشمند سامسونگ با...

ثبت اختراع جدید سامسونگ برای شارژ ساعت هوشمند با خورشید نشان می‌دهد ساعت های هوشمند آینده‌ی این برند از عمر باطری طولانی برخوردار خواهند بود.

از زمانی که ساعت های هوشمند معرفی شده‌اند، عمر باطری آنها بیشتر از باقی مسائل مورد توجه قرار گرفته است. چرا که اکثر ساعت های هوشمند عمر باطری یک روزه یا کمی بیشتر دارند. از جمله‌ی این ساعت ها می‌توان به گلکسی واچ ها و اپل واچ ها اشاره کرد. در حال حاضر ثبت این اختراع توسط سامسونگ نشان می‌دهد که این غول فناوری کره‌ای به دنبال حل این مشکل است. مشکلی که با استفاده از نور خورشید برطرف خواهد شد.

چرا سامسونگ به فکر شارژ ساعت هوشمند با خورشید افتاده است؟

پتنت جدیدی که به تازگی ثبت شده است نشان می‌دهد که گلکسی واچ های آینده، بیشتر ظرفیت باطری خود را با استفاده از نور خورشید شارژ خواهند کرد.

مشکل باطری در ساعت های هوشمند بیشتر از گوشی های هوشمند به چشم می‌آید و دلیل آن نیز اندازه کوچک تر ساعت ها و نبود فضای کافی برای باطری بزرگتر است. عمر باطری ساعت هایی که دارای ویژگی های کافی و استاندارد هستند چیزی حدود یک یا دو روز است. که شرکت ها پیش از این، به دنبال رفع این مشکل با معرفی تراشه های کم مصرف تر و یا شارژر های سریعتر بودند.

با این حال، راه حل دیگری نیز وجود دارد و این راه حل استفاده از انرژی خورشید برای شارژ باطری ها است. در حال حاضر برخی از مدل های ساعت هوشمند، مانند Garmin’s Instinct Solar امکان شارژ باطری با نور خورشید را دارند و به لطف این قابلیت بالا بودن طول عمر باطری را تضمین می‌کنند. ساعت هوشمند ذکر شده با استفاده از شارژ خورشیدی می‌تواند تا ۵۶ روز خدمات اراعه کند. همچنین از نظر تئوری نیز می‌تواند عمر باطری نامحدودی در حالت آماده به کار یا استند بای داشته باشد.

سامسونگ همچنین روی راه حل مشابهی برای گلکسی واچ های آینده کار کرده است. پتنت ثبت شده‌ی این شرکت در سال ۲۰۱۹، جزئیات عملکرد این فناوری را برای شارژ ساعت هوشمند با خورشید در ساعت های گلکسی واچ توضیح می‌دهد.

فناوری استفاده شده در این اختراع چگونه کار می‌کند؟

این اختراع شامل پلیمری با نقاط کوانتومی است. این نقاط کوانتومی برای تلوزیون های QLED سامسونگ و حتی برای برخی از لپ تاپ های جدید نیز استفاده می‌شود. این سلول ها نور را جذب می‌کنند. سپس به سلول های خورشیدی منتقل می‌کنند و آنرا به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند. بر اساس پتنت شارژ ساعت هوشمند با خورشید، این سلول ها باید در دو طرف بند ساعت هوشمند قرار بگیرند تا بدون توجه به نوع پوشیدن ساعت، یک یا هر دوی آنها نور دریافت کنند.

به زودی ساعت های هوشمند سامسونگ با نور خورشید شارژ می‌شوند!

در تصویر بالا، محل قرارگیری باطری خورشیدی با ساختاری شبیه به کندوی زنبور مشخص شده است. اما این ساختار در واقعیت پنهان است و قابل مشاهده نخواهد بود. همچنین این سلول های خورشیدی کارایی بالایی را ارائه می‌دهند و با چند ساعت دریافت نور خورشید می‌توانند ساعت را شارژ کنند.

البته با توجه به اینکه این پتنت در سال ۲۰۱۹ ثبت شده، به نظر می‌رسد سامسونگ فرصت کافی برای تحقیق و بررسی برای این پروژه را داشته. و احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد عملی شدن آن باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟