812 هزار نفر در استان مرکزی علیه کرونا ایمن‌سازی شدند


812 هزار نفر در استان مرکزی علیه کرونا ایمن‌سازی شدند

اراک - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 812 هزار و 708 نفر در شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکنون علیه کووید 19 ایمن سازی شدند که 249 هزار و 816 نفر آنان دُز اول و 562 هزار و 892 نفر 2 نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

«یاسر قربانی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جمعیت هدف بالای ۱۲ سال استان مرکزی واکسیناسیون کرونا معادل ۸۰۴ هزار و ۴۱۱ نفر است که ۶۹ و ۹۸ دهم درصد دُز اول و ۳۱ و۶ دهم درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیشترین تزریق واکسن کرونا در استان مرکزی مربوط به شهرستان تفرش با ۷۸ و ۲۶ دهم درصد نوبت اول و ۴۲ و ۶ دهم نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

قربانی افزود: تاکنون ۴۸۲ هزار و ۴۵۶ نفر در اراک واکسینه شده‌اند که ۷۰ و ۴۲ دهم درصد نوبت اول و ۳۱ و ۲۵ نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

شمار مبتلایان جدید کرونا در استان مرکزی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۸۵ مورد رسید.

شمار موارد ابتلا به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۹۵ هزار و ۹۰۱ نفر رسیده و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲ هزار و ۷۴۱ نفر رسید.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی