256 میلیارد ریال سرمایه نیمه اول امسال در بخش گردشگری زنجان جذب شد


256 میلیارد ریال سرمایه نیمه اول امسال در بخش گردشگری زنجان جذب شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: طی 6 ماهه اول سال جاری و با توجه به بحران کرونا 256 میلیارد ریال سرمایه در بخش گردشگری استان جذب شد که با بهره‌برداری از آن‌ها برای 112 نفر شغل در شهرستانهای طارم، زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره ایجاد می‌شود.

امیر ارجمند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زنجان از جمله استان‌هایی است که ظرفیت‌های بسیاری در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری دارد بطوری که هر شهرستان دارای اقلیم، محصولات و جاذبه های مختلفی است.

وی اضافه کرد: این اداره‌کل همواره در راستای بسترسازی عمومی و تبیین اهمیت جایگاه گردشگری در سطوح مختلف افکار عمومی، معرفی تصویر واقعی و صحیح از استان در جوامع بین الملل در تلاش بوده که طی یک سال گذشته توسعه و به روز رسانی حوزه گردشگری را به عنوان رویکرد اصلی خود انتخاب کرد.

این مسوول، زیرساخت‌ها و جاذبه‌های گردشگری را مکمل همدیگر عنوان کرد و گفت:هر کجا زیرساخت‌های مناسبی فراهم شود، گردشگران با رغبت فراوان به آن‌جا سفر می‌کنند و بطور قطع موضوع جذب گردشگر و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در سال‌های آینده بهتر از این می‌تواند در جذب گردشگر پایدار کمک حال باشد.

وی اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر ۲۰۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی این استان محقق شد که در نتیجه آن یک‌هزارو ۴۸۰ نفر صاحب شغل دایم شدند.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ نیز بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان انجام شد که زمینه اشتغال دایم ۸۳۲ نفر و اشتغال موقت ۴۶۶ نفر را فراهم کرد.

ارجمند، با اشاره به اینکه ۹ واحد جدید بوم‌گردی طی سال گذشته در استان راه انداری شده است، گفت: با راه اندازی این واحدها، ۲۰ اتاق با ۴۵ تخت به ظرفیت پذیرش اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر شمار اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به ۱۳۰ مورد رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس