«آب در غَربالِ» کامالا مارکاندایا منتشر شد


«آب در غَربالِ» کامالا مارکاندایا منتشر شد

رمان «آب در غربال» که به‌تازگی منتشر شده است، زندگی دختری روستایی به نام روکمانی را از زمان ازدواج تا مرگ، در 238 صفحه بازگو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشر خوب، کتاب «آب در غَربال»، نوشته کامالا مارکاندایا را با ترجمه فریدون مجلسی، منتشر کرد.

کامالا مارکاندایا، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار هندی، در یکم ژانویه ۱۹۲۴ به دنیا آمد. او به عنوان یکی از مهم‌ترین رمان‌نویس‌های هندی که به زبان انگلیسی می‌نویسد، شناخته می‌شود. این نویسنده، در ۱۶ مه سال ۲۰۰۴ و در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

رمان «آب در غربال»، زندگی دختری روستایی به نام روکمانی را از زمان ازدواجش در سن ۱۲ سالگی تا پایان زندگی‌اش را روایت می‌کند. داستان توسط روکمانی به صورت اول‌شخص روایت شده است.

در پشت جلد این کتاب چنین آمده است: «آب در غَربال داستانی است بسیار لطیف و زیبا از زندگی، عشق، فقر، مرگ و بقا در روستایی دورافتاده در هند؛ داستان یک زندگی. یک زندگی بسیار متفاوت که در پایان «از آن‌چه رنگ تعلق آزاد است» و همچون «آب در غَربال» از آن هیچ بر جای نمی‌ماند. مگر عشقی ملایم و دیگر هیچ.»

در بخشی از «آب در غَربال» نیز چنین می‌خوانیم: «اکنون گاهی می‌توانم به وضوح ببینم: حجاب گشوده می‌شود و چند ثانیه‌ای آسمان آبی و درختان شاداب را می‌بینم، سپس دوباره آن حجاب به رویم بسته می‌شود و به دنیای خود بازمی‌گردم، دنیایی که با گذر هر روز اندکی تیره‌تر می‌شود. با این حال تنها نیستم، زیرا چهره‌های کسانی که دوستشان داشته‌ام، چیزهایی که با آن‌ها آشنا بوده‌ام، شکل‌ها، حالت‌ها و تصویرها همیشه در برابرم هستند و گاهی چنان زنده‌اند که به راستی نمی‌توانم بگویم آن‌ها را می‌بینم یا نه. آیا آن حجاب برداشته می‌شود تا رخصت دهد ببینم یا صرفا آن‌ها را در ذهن خود می‌بینم.»

«آب در غَربال»، به قیمت ۵۹ هزار تومان در ۲۳۸ صفحه و ۵۰۰ نسخه، توسط نشر خوب منتشر شده است.

«آب در غَربالِ» کامالا مارکاندایا منتشر شد

۵۷۲۵۹

کد خبر 1560256

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس