برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی برای راه اندازی کسب و کار


برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی برای راه اندازی کسب و کار

کربلائی فر گفت: دانشگاه تهران برای اولین بار در کشور اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی به منظور راه اندازی کسب و کار کرده است.

اشکان کربلائی فر مدرس دوره‌های آموزش الکترونیکی مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دانشگاه تهران برای اولین بار در کشور، اقدام به برگزاری دوره آموزشی کارآفرینی و سرمایه گذاری مالی و اقتصادی برای نوجوانان ۱۰ تا ۲۰ سال کرده است.

او افزود: این دوره آموزشی با مشارکت گروه مطالعات سرمایه گذاری های صنعتی، طی ۸ سال طراحی و تولید شده است و هدف اصلی آن، ایجاد بینش و ساختار فکری اصولی در نوجوانان کشور، به منظور درک و تحلیل مسائل پایه‌ای مالی و اقتصادی و همچنین ایجاد مدل ذهنی صحیح در خصوص اصول و فرآیند کارآفرینی در سنین پایه است. محتوای کلی این دوره شامل تشریح مفاهیم مالی، اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مراحل راه‌اندازی کسب و کار به زبان ساده است.

کربلائی فر تصریح کرد: از جمله مزایای این دوره آموزشی منحصربه فرد، می توان به تقویت روحیه کارآفرینی و ریسک پذیری نوجوانان، افزایش اعتماد به نفس و خودباوری نوجوانان در مسیر راه اندازی کسب و کار، همگام شدن با نوجوانان کشور‌های توسعه یافته، قدم گذاشتن نوجوانان در مسیر سرمایه گذاری و کارآفرینی و افزایش دانش و درک علمی نوجوانان از مفاهیم مالی و اقتصادی اشاره کرد.

دلیل اصلی ساخت دوره‌های آموزشی الکترونیکی چیست؟

مدرس دوره‌های آموزش الکترونیکی مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران دلیل اصلی ساخت این دوره آموزشی را، جای خالی سرفصل های مرتبط با موضوعات اقتصادی در سیستم آموزشی کشور برای دانش آموزان و همچنین دانشجویان رشته های فنی مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی و به طور کلی تمامی رشته های نامرتبط به مباحث مالی و اقتصادی برشمرد که می بایست در سنین جوانی و بزرگسالی، مسئولیت مدیریت بخش های مختلف صنعت کشور را به عهده بگیرند.

کربلائی فر گفت: بخش خلاقانه این محتوای آموزشی، استفاده تیم طراحی از انیمیشن های جذاب و هدفمند در ماژول های آموزشی ۲۰ گانه آن است که فضایی متفاوت از چارچوب های آموزشی سنتی را برای نوجوانان کشور فراهم کرده است.

مدرس دوره‌های آموزش الکترونیکی مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران در پایان اظهار کرد: همچنین، طراحی آزمون پایانی به تفکیک رده های سنی ۱۰-۱۴ و ۱۵-۲۰ از جمله نکاتی است که امکان بهره برداری از دوره آموزشی برای تمامی رده های سنی نوجوان را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه تهران متوقف شد/ تزریق واکسن به اعضای هیئت علمی پایان یافت احتمال آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه تهران به صورت مجازی مصاحبه علمی دکتری در دانشگاه تهران مجازی خواهد بود امضای تفاهم‌نامه همکاری پارک فناوری دانشگاه تهران و شرکت پست امکان تحصیل هم‌زمان دانشجویان دانشگاه تهران در دو رشته

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش