904 پروانه صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری صادر و تمدید شد


904 پروانه صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری صادر و تمدید شد

شهرکرد- ایرنا- کارشناس معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال 904 پروانه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این استان صادر و تمدید شد.

حسین بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این تعداد ۶۹۵ پروانه صادر و ۲۰۹ پروانه فعالیت تمدید و زمینه اشتغال مستقیم ۹۷۲ نفر فراهم و یا تثبیت در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان شده است.

وی افزود: از مجموع این پروانه‌های فعالیت ۴۶۵ پروانه تولید انفرادی، سه پروانه تولید کارگاهی، ۱۴ جواز تاسیس کارگاهی و ۴۲۲ کارت شناسایی مرتبط با رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان بوده است.

بیگی تصریح کرد: در نیمه نخست سال گذشته ۷۲۶ پروانه تولید صنایع‌دستی و هنرهای سنتی صادر شد که این میزان در نیمه نخست امسال ۲۴.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، در نیمه نخست امسال ۳۰ هزار دلار تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از چهارمحال و بختیاری به شامل انواع جواهرات و زیورآلات سنتی از طریق چمدانی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۰ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال خسارت به بخش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دارد که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند.

هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا