اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در برقراری عدالت مزدی و مسیر ترفیع کارگران نقش مهمی دارد


اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در برقراری عدالت مزدی و مسیر ترفیع کارگران نقش مهمی دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از اجرای طرح ویژه طبقه بندی مشاغل در کارگاههای مشمول قانون کار در استان خبر داد.

حسین فتحی در نشست تخصصی با مشاوران فنی طرح طبقه بندی مشاغل مستقر در استان با اشاره به ضرورت اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در استان، گفت: براساس ماده ۴۹ قانون کار با هدف رعایت در پرداخت مزد عادلانه و عدالت مزدی، ایجاد نظم و هماهنگی و سرعت عمل در کار و استقرار مناسبات صحیح کاری با بازار کار در راستای کاهش شکایات در زمینه مزد و رعایت شرایط احراز شغل و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه ها ،کارفرمایان مکلفند با تشکیل کمیته طبقه بندی مشاغل ،طرح طبقه بندی را تهیه و پس از تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مرحله اجرا در آورند.

وی تصریح کرد: هدف وزارت در تمامی ارکان حاکمیت دولت حسب منویات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت حمایت از کار و تولید و کارفرما و کارگران است که تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ضمن پیشگیری از اعمال نظر های شخصی ،مسیر ترفیع کارگران برابر دستورالعملها و مصوبات وانسجام دهی به عوامل مختلف تولید و خدمات نقش بسزایی خواهند داشت.

فتحی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و همراهی و استفاده از ظرفیت تمامی تشکلات، گفت: چگونگی اجرای طرح و شیوه نامه آن با اخذ نظرات طراحان طبقه بندی مشاغل در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، در این جلسه که با حضور طراحان طرح های طبقه بندی مشاغل استان و تشکلات کارفرمایی برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک