صعود هر چهار نماینده ایران به نیمه‌نهایی؛ رویارویی قاسم‌پور با کاکس


صعود هر چهار نماینده ایران به نیمه‌نهایی؛ رویارویی قاسم‌پور با کاکس

تهران- ایرنا- «علیرضا سرلک»، «امیرمحمد یزدانی»، «محمد نخودی» و «کامران قاسم‌پور» نمایندگان اوزان 57، 65، 79 و 92 کیلوگرم به نیمه‌نهایی پیکارهای جهانی کشتی آزاد سال 2021 در نروژ راه یافتند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت ۱۲ امروز (یکشنبه) به وقت ایران با برگزاری مسابقات مقدماتی اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم آغاز شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر جوزپه ویلارو از اکوادور را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۷ بر ۶ از سد آریان تسیوترین از بلاروس گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. حریف سرلک در این مرحله سلیمان آتلی دارنده مدال نقره جهان از ترکیه است.

توماس گیلمان دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا با جاستین لهر از آلمان برگزار کننده دیگر دیدار نیمه‌نهایی این وزن هستند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر گابریل جاناتچ از اتریش را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۳ بر ۳ مقابل سباستین ریورا از پورتوریکو به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زاگیر شاخیف از روسیه با تولگا تومور اوچیر از مغولستان دیگر مبارزه نیمه نهایی را برگزار خواهند کرد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر آرون کانوا از ایتالیا را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۴ آرمان آواگایان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر سیف‌الدین آلکما از فرانسه را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ریوکی یوشیدا از ژاپن با جردن باروز نیز در مرحله نیمه‌نهایی در آن سوی جدول به مصاف هم خواهند رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم کامران قاسم‌پور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر از سد آندریل ولاوسف از اوکراین گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر یک ایراکلی متسیتوری دارنده مدال برنز جهان از گرجستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. قاسم‌پور در این مرحله به مصاف جی دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا می‌رود. عثمان نورماگمدوف از جمهوری آذربایجان و ماگومد گوسینوویچ قربانوف از روسیه در آن سوی جدول برگزار کننده دیگر مبارزه نیمه نهایی خواهند بود.

مبارزه‌های نیمه‌نهایی چهار وزن دوم از ساعت ۱۸ به وقت ایران برگزار خواهد شد.

همچنین از ساعت ۱۹ نیز رده‌بندی و فینال ۴ وزن نخست برگزار خواهد شد که حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور از آمریکا و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف گنو پتریاشویلی از گرجستان خواهد رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403