خانه عروسک‌های دست ساز در فارس راه‌اندازی می‌شود


خانه عروسک‌های دست ساز در فارس راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از راه‌اندازی خانه عروسک‌های دست ساز بومی، محلی و نمایشی در هفته ملی کودک در استان خبر داد.

سعیدرضا کامرانی یکشنبه ۱۱ مهرماه در یک کنفزانس خبری گفت: قرار است با راه‌اندازی خانه عروسک‌های دست‌ساز فارس، بیش از ۵۰۰ عروسک برگزیده جشنواره ساخت عروسک‌های دست ساز به نمایش درآید.

او با بیان اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک با محوریت کانون و در سایر دستگاه‌های مرتبط به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد، افزود: همه برنامه‌های حضوری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذرای اجتماعی اجرایی می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس همچنین عضویت کودکان علاقمند در مراکز فرهنگی، هنری این کانون، نشست مجازی با حضور مادر شهید مدافع حرم، فراخوان ارسال کلیپ مهربانی، خاطره گویی و قصه گویی ۹۰ ثانیه‌ای با عنوان «خاطرات بامزه من و ماسکم»، شعر خوانی با موضوع «من شعر می‌خواندم با شاپرکم گاهی» و تولید محتوا در این زمینه، برنامه سفر به سلامت با رویکرد سفر مجازی به مکان‌های میراثی و جذاب ایران، برگزاری نمایشگاه از ۸۰ نقاشی برگزیده بین‌المللی اعضای کانون و رونمایی از سی دی قصه‌های صوتی و دو جلد کتاب را خاطرات از عمده برنامه‌های ملی هفته کودک اعلام کرد.

کامرانی با بیان اینکه روز شمار این هفته با عناوینی چون؛ «کودک صلح بازی و نشاط»، «باورهای دینی و معنویت»، «خانواده، آموزش، مهارت‌های زندگی»، « امنیت، بهداشت و سلامت جامعه و « کتاب، هنر، ادبیات»، هفته ملی کودک را ۱۶ تا ۲۲ مهرماه اعلام و عنوان کرد: در تمام مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس آیین آغاز این هفته به صورت رسمی برگزار خواهد شد.

سعیدرضا کامرانی با بیان اینکه زندگی آپارتمان نشینی محدود، موجب شده تا کودکان نتوانند کودکی کنند و در اسارت دیوارها قرار گرفته‌اند، گفت: باید محیط محله‌ها و شهرها را برای زیست مناسب کودکان و نوجوانان را مناسب‌سازی کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس همچنین با تاکید بر توزیع عادلانه امکانات برای کودکان ونوجوانان در نقاط مختلف شهر شیراز، گفت: عدم برخورداری کودکان از برخی نیازها موجب بروز آسیب‌های جدی می‌شود تا جایی که حقوق بسیاری از کودکان ونوجوانان حتی از طرف نزدیکانشان نادیده گرفته می‌شود.

کامرانی با اشاره به اینکه امروز آمار دقیقی از کودک آزاری نداریم، گفت: تماس‌های مکرر با مرکز ۱۲۳، شکایات و مراجعات حضوری و پرونده‌های قضایی نشانگر فراوانی بسیار در بحث کودک آزادی در زمینه‌های جسمی، جنسی، روحی، عواطفی و روانی است که با آموزه‌های انسانی اسلامی و تمدنی ما منافات دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری