59 نفر با افتتاح طرح‌های صنایع دستی گلستان مشغول به کار شدند


59 نفر با افتتاح طرح‌های صنایع دستی گلستان مشغول به کار شدند

گرگان- ایرنا - معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت که با بهره‌برداری 2 خانه صنایع دستی و یک شرکت تعاونی مربوط در هفته گردشگری این استان در مجموع 59 نفر مشغول به کار شدند.

به گزارش ایرنا، مریم حاجی‌ ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با بهره برداری از ۲ خانه صنایع‌دستی در استان با هدف پشتیبانی از هنرمندان در تأمین مواد اولیه، تولید و بازاریابی و فروش محصولات و با حجم سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زمینه اشتغال ۵۵ نفر فراهم شده است.

وی اظهارداشت: خانه صنایع‌دستی مینای سفال شهرستان آزادشهر با سه میلیارد ریال اعتبار و ۵۰ نفر اشتغال و خانه صنایع‌دستی گمیشان با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و پنج نفر اشتغال در طول هفته گردشگری به بهره‌برداری رسید.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان از آغاز فعالیت شرکت تعاونی با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر بندرگز خبر داد و گفت: این شرکت تعاونی تحت نظارت ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای شهرستان در رشته‌های تابلو فرش، گلیم‌بافی، زیورآلات سنتی، رودوزی‌های سنتی، سوزن‌دوزی ترکمن و فعالیت دارد.

به گفته وی با راه اندازی این شرکت تعاونی زمینه اشتغال چهار نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

حاجی ابراهیمی یادآور شد: با برگزاری ۱۲ نمایشگاه تولیدات ۲۰۵ هنرمند صنایع‌دستی در رشته های نمد، زیورآلات سنتی، نواربافی، سوزن‌دوزی، ابریشم‌بافی، گلیم، قلم‌زنی، نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، سفال، مینای فلز، لباس محلی اقوام، حصیربافی و کاشی معرق در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، بندر ترکمن، آق‌قلا، آزادشهر، گمیشان و مراوه‌تپه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

وی همچنین گفت که در این هفته چهار کارگاه آموزشی صنایع‌دستی به‌ صورت حضوری و مجازی در شهرستان‌های گالیکش، آزادشهر، گرگان و گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی پنجم الی ۱۳ ماه مهر هفته گردشگری نام گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد