امام جمعه دامغان: توجه به تاریخ گذشتگان روشنگر آینده است


امام جمعه دامغان: توجه به تاریخ گذشتگان روشنگر آینده است

سمنان- ایرنا- امام جمعه دامغان گفت: تاریخ از لحاظ علمی، میراث گذشتگان و نشان دهنده سبک زندگی و درس آموز آینده است.

به‌ گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدحسن رستمیان عصر یکشنبه در آیین رونمایی از کتیبه مرمت شده پیر علمدار دامغان و هفت لوح سنگی تاریخی در عمارت تاریخی لطفی و موزه تاریخ شهر دامغان، افزود: تاریخ کهن شهرستان نشان می‌دهد که میراث علمی با عظمتی داریم و وجود کتیبه‌ها و کتاب‌های خطی نیز نشاندهنده این فرهنگ علمی باعظمت است.

وی ادامه داد: مسجد تاریخانه از اولین مساجد پس از ظهور اسلام، با معماری و پیشینه درخشان نشاندهنده ابعاد معنوی میراث فرهنگی است که مردم دامغان افراد با ایمان و دارای پیشینه عبادی قوی بودند.

رستمیان اظهار داشت: نوع و سبک زندگی گذشتگان، اهمیت پرداختن به میراث فرهنگی را نشان می‌دهد که قرآن نیز اشاره کرده که قصه گذشتگان برای ما عبرت آموز است.

امام جمعه دامغان: توجه به تاریخ گذشتگان روشنگر آینده است عنوان

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان نیز در این آیین، گفت: پویایی اقتصاد و اشتغال نیازمند تحول و تغییرات در نگاه همه است.

مهدی قاسمی ادامه داد: ۲۷۴ اثر و دست نوشته تاریخی توسط یک خیر به مجموعه موزه دامغان اهدا شد.

وی اظهار داشت: باتوجه به پیشینه و تنوع آثار تاریخی و قرارداشتن بناهای تاریخی در دوره‌های مختلف، شهرستان دامغان نیازمند نگاه ویژه مسوولان و جذب گردشگران است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان گفت: این شهرستان دارای آثار گوناگون تاریخی است که باید موزه ای در شان تمدن و مردم دامغان ایجاد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری از حمله ترکیبی موشک‌ الماس و پهپاد انتحاری ابابیل به پایگاه سری اسرائیل