تکنولوژی VAR توسط همراه اول به ورزشگاه‌های کشور می‌آید


تکنولوژی VAR توسط همراه اول به ورزشگاه‌های کشور می‌آید

گجت نیوز تکنولوژی VAR طی تفاهم‌نامه همکاری میان همراه اول و فدراسیون فوتبال به ورزشگاه‌های کشور می‌آید. این طرح در گام نخست در ورزشگاه آزادی طی بازی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی به اجرا خواهد رسید. امروز یکشنبه 11 مهر 1400 همراه اول و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در راستای توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی تفاهم‌نامه... نوشته تکنولوژی VAR...

تکنولوژی VAR طی تفاهم‌نامه همکاری میان همراه اول و فدراسیون فوتبال به ورزشگاه‌های کشور می‌آید. این طرح در گام نخست در ورزشگاه آزادی طی بازی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی به اجرا خواهد رسید.

امروز یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ همراه اول و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در راستای توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. به واسطه این تفاهم‌نامه از این پس فناوری‌های روز دنیا در این فدراسیون به کار گرفته خواهد شد. در مراسم امضای این تفاهم‌نامه مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول و شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال نیز حضور داشتند.

تجهیز ورزشگاه‌های کشور به تکنولوژی VAR

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این مراسم عنوان کرد همراه اول به توسعه سرویس‌های دیجیتال توجه ویژه‌ای دارد و امروز نیز با امضای این تفاهم‌نامه قصد دارد خدمات جدید دیجیتال را به حوزه فوتبال کشور ارائه کند. وی افزود از آنجایی که موضوع تکنولوژی VAR در کشور به یک چالش تبدیل شده بود، توانستیم زیرساخت‌های مورد نیاز این تکنولوژی را در کشور توسعه دهیم و در همین راستا قصد داریم این سرویس را در بازی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی فعال کنیم.

مدیرعامل همراه اول در ادامه بیان کرد سرویس‌های زیرساختی این خدمات توسط همراه اول ارائه می‌شود و تا ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ استادیوم کشور از زیرساخت ارتباطی برای تکنولوژی VAR برخوردار خواهند شد. وی تاکید کرد قطعا این اقدام در دقت داوری و قضاوت‌ها تاثیر چشمگیری خواهد داشت. اخوان بهابادی با اشاره به این که برگزاری لیگ فوتبال مجازی به عنوان یکی دیگر از موضوعات تفاهم با فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود، گفت برگزاری این لیگ مجازی قادر است جذابیتی همانند لیگ واقعی را به همراه داشته باشد و همچنین باعث شور و نشاط روزافزون جوانان و نوجوانان خواهد شد.

اخوان بهابادی در ادامه سامانه‌های هواداری را نیز اقدامی دیگر برای ابراز هیجانات و حمایت از تیم‌های محبوب هواداران معرفی کرد و گفت به واسطه این تفاهم‌نامه فعالیت‌های مختلفی را در بستر فضای مجازی با فدراسیون فوتبال آغاز خواهد شد که نتایج مثبت بسیاری را به همراه خواهد داشت.

تشکر از همراه اول برای ارائه سرویس VAR

شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال نیز در این مراسم با اعلام این که به دنبال اقتصادی کردن منافع فوتبالی هستیم، بیان کرد از همراه اول تشکر می‌کنیم که به جامعه فوتبال برای توسعه بستر سرویس VAR کمک کردند. وی افزود همراه اول در پروژه VAR ذی‌نفع نبوده و این سرویس به مردم ایران تعلق دارد. عزیزی خادم با اعلام این که همراه اول در همکاری با سازمان لیگ سابقه تاریخی دارد تاکید کرد همراه اول در برگزاری لیگ از شرکای ما خواهد بود. وی خاطرنشان کرد اقدامات مشترک در فضای مجازی اقدامی برای توسعه عدالت و بهره‌مندسازی مناطق غیر برخوردار از ظرفیت‌های فوتبال ملی است.

تفاهم‌نامه همراه اول با فدراسیون فوتبال همزمان با رویداد دوره توجیهی و دانش‌افزایی پیش فصل داوران لیگ برتر و با حضور داوران کشور امضا شد و در بخش «موضوع» ضمن این که بر تصریح در تشکیل شرکتی مشترک با سهامداری طرفین تفاهم با هدف انجام فعالیت‌های مرتبط با فضای مجازی تاکید شد، بر مفادی نظیر ایجاد و توسعه سامانه لیگ فوتبال مجازی، ایجاد و توسعه سامانه‌های هواداری و وفاداری در بستر کانال‌های همراه اول، ایجاد و توسعه زیرساخت انتقال داده‌ها و اطلاعات سامانه کمک داور ویدیویی (VAR: Video Assistant Referees) نیز تاکید گردید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل