ناجا: پلمب 260 مرکز استخراج رمزارز و کشف 170 هزار ماینر قاچاق


ناجا: پلمب 260 مرکز استخراج رمزارز و کشف 170 هزار ماینر قاچاق

در 6 ماهه اول سال جاری کشف پرونده های فرار مالیاتی از لحاظ تعداد پرونده 15 درصد، از حیث تعداد متهمان 33 درصد و از لحاظ ارزش ریالی 97 درصد و در راستای مقابله با احتکار نیز تعداد پرونده ها 10 درصد افزایش نسبت به 6 ماهه اول سال 1399 داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: همکاران ما در پلیس امنیت اقتصادی با تلاش‌های مضاعف و مجاهدانه خود و با اشرافیت اطلاعاتی پلیسی پس از تشکیل ۶ هزار تیم مشترک با ادارات ذی ربط و مسئول از ۷ هزار اماکن بازدید و تعداد ۲۶۰ اماکن به دلیل فعالیت غیر مجاز در زمینه استخراج رمز ارز را پلمب کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف اصلی پلیس امنیت اقتصادی اظهار کرد: پیش بینی و پیشگیری از اخلال در نظام مالی و نظارت بر فضای اقتصادی کشور و در نهایت ایجاد امنیت در حوزه اقتصادی برای تولیدکنندگان داخلی، مصرف کنندگان و آحاد فعالان اقتصادی که در چارچوب قانون در این زمینه فعالیت می کنند را از وظایف اصلی پلیس امنیت اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از موضوعات اقتصادی توسط کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در سراسر کشور در حال رصد است، افزود: در این میان عده ای سودجو و فرصت طلب، از طریق قاچاق و احتکار کالاهای اساسی و راه اندازی بازار سیاه، سلامت روانی جامعه و تولیدکنندگان داخلی را هدف قرار داده اند که پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات مجرمانه این قبیل افراد، بدون هیچ اغماضی در جای جای کشور مقابله و برخورد می کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در مأموریت های سال جاری پیشگیری و مقابله با فرار مالیاتی، قاچاق و احتکار کالاهای اساسی، اقلام بهداشتی و داروهای مقابله ای با ویروس کرونا و ... در اولویت های مهم مأموریتی این پلیس قرار گرفتند.

سردار مقیمی در جمع بندی آمار کشفیات و توفیقات پلیس امنیت اقتصادی در سراسر کشور عنوان کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری کشف پرونده های فرار مالیاتی از لحاظ تعداد پرونده ۱۵ درصد، از حیث تعداد متهمان ۳۳ درصد و از لحاظ ارزش ریالی ۹۷ درصد و در راستای مقابله با احتکار نیز تعداد پرونده ها ۱۰ درصد افزایش نسبت به ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ داشته است.

وی همچنین در زمینه فعالیت مزارع استخراج ارز دیجیتال افزود: همکاران ما در پلیس امنیت اقتصادی با تلاش های مضاعف و مجاهدانه خود و با اشرافیت اطلاعاتی پلیسی پس از تشکیل ۶ هزار تیم مشترک با ادارات ذی ربط و مسئول از ۷ هزار اماکن بازدید و تعداد ۲۶۰ اماکن به دلیل فعالیت غیر مجاز در زمینه استخراج رمز ارز را پلمب کردند.

سردار مقیمی ادامه داد: در این زمینه کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی بالغ بر ۱۷۰ هزار ماینر قاچاق به ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا همچنین گفت: این پلیس در خصوص مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز دو موضوع مهم مقابله با قاچاق کلان و سازمان یافته و مقابله با خودروهای تیزرو قاچاق بر موسوم به خودروهای شوتی را که اغلب کالاهای قاچاق سازمان یافته را حمل می کنند را در دستور کار همیشگی و مستمر خود قرار دارد.

وی ادامه داد: در این راستا ارزش ریالی کل پرونده های مکشوفه نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است که از این مقدار ۶۳ درصد مربوط به پرونده های کلان ملی و مهم بوده است و پرونده های بالای ۵ میلیارد ریال ۴۵ درصد افزایش داشته و بیانگر این است که پلیس امنیت اقتصادی در اجرای منویات مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز کماکان برخورد با دانه درشت ها را در دستور خود کار قرار دارد.

سردار مقیمی تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه قضائی همچنان برای این موضوعات احکام قضائی محکمی صادر کند.

این مقام ارشد انتظامی در بخش پایانی از سخنان خود با اشاره به اهمیت تشکیل پلیس گمرک و موفقیت های این پلیس اظهار داشت: آنچه مورد توجه می باشد این است که این پلیس مشارکت و همکاری خیلی خوبی با ادارات و نهادهای متولی ورود و خروج کالا از مبادی رسمی دارد و انتظار پلیس امنیت اقتصادی هم این است که این همکاری ها و مشارکت ها از جانب نهادها و سازمان های متولی هم دوسویه باشد و امیدواریم با سیاست گذاری های مناسب این مهم نیز به سرانجام برسد.

سردار مقیمی همچنین اضافه کرد: پلیس گمرک در کنترل و بررسی محموله های گمرکی در ۶ ماهه سال جاری به نسبت زمان مشابه سال قبل ۳۴ درصد و شناسایی و اعلام موارد ظن به قاچاق محموله های گمرکی ۵۲۳ درصد افزایش داشته که نشانگر این است که پلیس گمرک در انجام مأموریت محوله خود هدفمند عمل می کند.

سردار مقیمی در خاتمه ضمن درخواست از مردم برای گزارش اخبار مربوط به قاچاق، احتکار و هرگونه اخلال در نظام اقتصادی از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰، گفت: از آنجا که ماموریت اصلی پلیس امنیت اقتصادی پیشگیری و مقابله با اخلال اقتصادی و حفظ امنیت اقتصادی تولیدگنندگان و مصرف کنندگان است لذا با هرگونه اقدام غیرقانونی که منافع اقتصادی شهروندان را به خطر بیندازد قاطعانه و بدون اغماض برخورد جدی خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان