کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟


کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟

ایسنا نوشت: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی امروز (12 مهرماه) با توجه به عدم وزش باد موثر و افزایش غلظت ذرات معلق، کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۱۲ مهرماه) با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و با توجه به عدم وزش باد مؤثر، تجمع آلاینده‌ها در مناطق پرتردد باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد.

حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با وزش باد مؤثر تا صبح روز سه‌شنبه (۱۳ مهرماه) و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل انتظار می‌رود کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد. رشد ناپایداری جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تا حدودی تسهیل خواهد کرد.

به‌تدریج با کاهش تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه (۱۳ مهرماه) همزمان با افزایش ترافیک، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۸۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۸۷ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1560786

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا