نحوه ساخت ماسک برگ مو و خواص فوق العاده ای که برای پوست دارد


نحوه ساخت ماسک برگ مو و خواص فوق العاده ای که برای پوست دارد

ساختن ماسک برگ مو خیلی سخت نیست و شما می توانید با خواندن این مطلب و دستورالعمل ساخت و خواص برگ مو را توضیح می دهیم. برگ انگور که بدان برگ مو هم می گویند جزو سبزیجات مفید است که در صنعت پزشکی و پخت و پز کاربرد زیادی دارد. این برگ معمولا مزه تلخی […] نوشته نحوه ساخت ماسک برگ مو و خواص فوق العاده ای که برای پوست دارد اولین بار در مجله تاپ‌ناز‌...

ساختن ماسک برگ مو خیلی سخت نیست و شما می توانید با خواندن این مطلب و دستورالعمل ساخت و خواص برگ مو را توضیح می دهیم.

برگ انگور که بدان برگ مو هم می گویند جزو سبزیجات مفید است که در صنعت پزشکی و پخت و پز کاربرد زیادی دارد. این برگ معمولا مزه تلخی دارد و به همین دلیل مصرف خام آن خوشایند نیست و توصیه می شود که به روش ماسک برگ مو از آن استفاده شود.

ماسک برگ مو

درخت انگور که به آن درخت تاک و مو هم گفته می شود جزو درختچه های بالارونده است و دارای ساقه های گره دار و برگ های متناوب است که بیشتر برگ ها آن 5 لوب دندانه دار به رنگ سبز تیره هستند. برگ درخت انگور که به آن برگ مو هم گفته می شود خواص زیادی دارد و کاربردهای زیادی دارد طوری که خانم های ایرانی در اواسط فصل بهار و پس از رویش برگ های مو از آن غذای خوشمزه ای به نام دلمه درست می کنند که طعمی بی نظیر و خوشمزه دارد.

بیشتر خاصیت برگ مو به دلیل وجود فیبر آن است که هر چه رنگ برگ تیره و تازه تر باشد ارزش غذایی آن بیشتر است زیرا میزان فیبر آن بیشتر است و الیاف آن ضخیم تر می باشند. باید توجه داشته باشید که برگ مو بسیار کم کالری است و می توان از هر 5 برگ آن حدود 14 کالری دریافت کرد ولی به دلیل مقدار فیبر آن می تواند شما را برای مدت زیادی سیر نگه دارد. برگ مو دارای منبع خوب نیاسین، آهن، فیبر، ریبوفلاوین، ویتامین C و ویتامین B6 می باشد.

دستورالعمل ساخت ماسک برگ مو

باید توجه داشته باشید که برگ انگور دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که از آفتاب سوختگی و پیری ناشی از اشعه های مضر خورشید جلوگیری می کند. برگ مو میزان زیادی ویتامین E و پلی فنل دارد که پوست را تقویت می کند و برای درمان خشکی پوست و رفع کردن خطوط روی پوست صورت مفید است که به همین دلیل در ادامه اصول و دستورالعمل تهیه ساخت ماسک برگ مو را توضیح می دهیم:

برای تهیه ماسک برگ مو در ابتدا باید تعداد برگ انگور را از درخت جمع آوری کرد و به خوبی بکوبید تا خرد شود.

سپس مقداری آب انگور و عسل را به آن اضافه کنید و روی صورت خود بمالید.

اجازه دهید که مدت زمان 20 الی 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک معمولا باعث تقویت پوست می شود و در جوانسازی پوست موثر است.

می توانید از برگ مو برای روشن کردن پوست استفاده کنید که برای ساخت این نوع ماسک صورت باید در ابتدا تعدادی برگ انگور را به صورت کامل خرد کنید و بکوبید تا نرم شود.

سپس 2 فنجان آب اضافه کنید و روی شعله قرار دهید تا خوب بجوشد. توصیه می شود که ظرف مورد استفاده از جنس آلومینیوم باشد و پس از صاف کردن معجون صورت خود را با آن بشویید.

نحوه ساخت ماسک برگ مو و خواص فوق العاده ای که برای پوست دارد

خواص درمانی برگ مو برای سلامت

علاوه بر اینکه می توانید از برگ مو به عنوان ماسک صورت استفاده کنید برای درمان بیماری های مختلف هم کاربرد دارد و در ادمه سعی می کنیم تا بعضی از خواص انگور را بررسی کنیم:

درمان دیابت:

برگ های انگور دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند و به همین دلیل می توانند یک رژیم غذایی مناسب برای بیماران دیابتی باشند تا افراد بتوانند سطح قند خون خود را کنترل کنند. برگ انگور دارای فیبر غذایی زیادی است که باعث کاهش سطح قند خون می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن:

برگ درخت انگور دارای ویتامین c است که این ویتامین عمدتا به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شناخته می شودو بدن انسان را در مقابل ویروس و باکتری های مضر محافظت می کند.

درمان اسهال:

برگ درخت انگور دارای مواد معدنی زیادی مانند روی است و می تواند باعث ترمیم و محافظت از مخاط روده شود همچنین این کار برای روند بهبود سریع در زمان آسیب مخاطی مانند اسهال کمک زیادی می کند.

مبارزه با رادیکال های آزاد:

جالب است بدانید که ویتامین سی موجود در برگ انگور به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک زیادی خواهد کرد. همچنین می تواند بدنتان را از ابتلا به بیماری های مختلف دور نگه دارد.

سلامت قلب:

توجه داشته باشید که مده پتاسیم موجود در برگ مو برای حفظ انقباش طبیعی قلب بسیار مهم است و به همین خاطر می تواند در پمپ کردن خون به تمام قسمت های بدن به طور موثر پشتبانی دهد.

سلامت مفاصل:

معمولا برگ درخت انگور مقدار بسیار زیادی منگنز در خود جای داده که نقش قابل توجهی در شکل گیری غضروف ها دارد و باعث کاهش مشکلات و بیماری های مفاصل خواهد شد.

سلامت استخوان و دندان:

به طور کلی برگ درخت انگور دارای کلسیم است و این ماده برای تشکیل و سلامت استخوان ها بسیار مهم خواهد بود و در مواردی می تواند به تقویت و سلامتی استخوان کمک نماید. همچنین به دلیل مقدار مناسب کلسیم در برگ مو می تواند به تقویت دندان کمک زیادی کرده و در نگهداری دندان های سالم موثر عمل نماید.

ضد التهاب قوی:

برگ درخت انگور خاصیت ضد التهابی دارد و افرادی که مشکلات التهابی مانند التهاب لوزه، آرتروز، گاسترین مزمن دارند برگ مو برای آنها مفید است. التهاب مزمن ممکن است باعث بیماری های مختلف مانند مشکلات قلبی، انواع سرطان و آلزایمر شد دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار دهد. باید توجه داشته باشید که برگ مو دارای مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 و همچنین آنتی اکسیدان است که می تواند باعث التهاب شود.

درمان یبوست:

برگ مو هیچ نوع قند قابل هضمی ندارد ولی سرشار از فیبر است و این فیبرها در درجه اول فیبر نامحلول هستند. میزان کمی فیبر نامحلول توسط روده بزرگ هضم و تخمیر می شود ولی بخش زیادی از آن از دستگاه گوارش عبور می کند. فیب نامحاوا باعث حجیم شدن مدفوع می شود و به دلیل تقویت حرکات منظم روده باعث کاهش یبوست می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد