باغ شاهزاده کرمان 13 مهر تعطیل است


باغ شاهزاده کرمان 13 مهر تعطیل است

کرمان - ایرنا - اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اعلام کرد: باغ ثبت جهانی شاهزاده ماهان روز 13 مهر(سه‌شنبه) همزمان با رحلت پیامبر اسلام(ص) تعطیل است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، موزه‌های زیرپوشش میراث فرهنگی استان نیز فردا (۱۳ مهر) تعطیل خواهد بود.

براساس این گزارش موزه های میراث فرهنگی در استان کرمان و باغ شاهزاده در محدوده شهرستان کرمان روز پنجشنبه هفته جاری که به مناسبت شهادت امام رضا(ع) تعطیل است، باز و آماده بازدید علاقه مندان هستند.

باغ شاهزاده یا شازده ماهان که قدمت آن به دوره قاجار بر می گردد با مناظر بدیع و منحصربه فرد و نیز عمارت های تاریخی که از جمله آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می رود در دامنه کوه های تیگران و در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق شهر کرمان واقع شده است.

کرمان بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی را نیز در بین استان های کشور با هشت اثر از آن خود کرده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چندهزارسال قدمت، باغ زیبای شازده با ویژگی های منحصر به فرد معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم به ثبت جهانی رسیده است.

همچنین روستای دارستان شهرستان سیرجان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی پیچ و نیز دهکده جهانی گلیم به ثبت جهانی رسیده است.

آثار طبیعی در شمال، جنوب و شرق استان کرمان بنا به جغرافیا و ویژگی های اقلیمی این مناطق هرکدام جذابیت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که می تواند هدف گردشگران داخلی و خارجی باشد و شهروندان ایرانی و غیرایرانی می توانند از زیبایی های منحصر به فرد و اقلیم متفاوت این استان بهره مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس