دانلود نسخه نهایی ویندوز 11 + آموزش کامل


دانلود نسخه نهایی ویندوز 11 + آموزش کامل

گجت نیوز نسخه نهایی ویندوز 11 در سه ورژن مختلف برای دانلود عرضه شده و در ادامه نحوه نصب ویندوز 11 را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. بالاخره انتظارها به پایان رسید و مایکروسافت نسخه نهایی ویندوز 11 را برای عموم کاربران منتشر کرد. این ویندوز به دنبال ویندوز 10 آمده تا مسیر موفقیت‌آمیز این ویندوز... نوشته دانلود نسخه نهایی ویندوز 11 + آموزش کامل...

نسخه نهایی ویندوز ۱۱ در سه ورژن مختلف برای دانلود عرضه شده و در ادامه نحوه نصب ویندوز ۱۱ را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

بالاخره انتظارها به پایان رسید و مایکروسافت نسخه نهایی ویندوز ۱۱ را برای عموم کاربران منتشر کرد. این ویندوز به دنبال ویندوز ۱۰ آمده تا مسیر موفقیت‌آمیز این ویندوز را دوباره تکرار کند. تغییرات زیادی در سیستم عامل جدید مایکروسافت ایجاد شده که پیش از این به آن‌ها پرداختیم اما امروز قصد داریم با آموزش نصب ویندوز ۱۱ از زیر و بم دانلود و نصب ویندوز جدید با خبر شویم. با گجت نیوز همراه باشید.

پیش از هر چیزی باید مطمئن شوید که سخت افزار کامپیوترتان از حداقل سیستم پیشنهادی برای اجرای ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کند. برای این کار کافی است به این لینک مراجعه کرده و با اسکرول به پایین، روی «DOWNLOAD PC HEALTH CHECK APP» کلیک کنید. سپس برنامه‌ای روی کامپیوتر دانلود می‌شود که سیستم شما را از نظر سازگاری با ویندوز ۱۱ می‌سنجد.

دانلود نسخه نهایی ویندوز 11 + آموزش کامل

متاسفانه دستگاه‌های زیادی از لیست پشتیبانی ویندوز ۱۱ خارج شده‌اند اما پس از آنکه مطمئن شدید دیوایس شما به خوبی با ویندوز جدید سازگاری دارد، نوبت به دانلود سیستم عامل می‌رسد. برای این کار سه گزینه پیش رویتان قرار دارد که به ترتیب به همه آن‌ها خواهیم پرداخت.دانلود نسخه نهایی ویندوز 11 + آموزش کامل

اگر کاربر ویندوز ۱۰ هستید، مایکروسافت پیشنهاد می‌کند برای آپدیت به ویندوز ۱۱ منتظر بمانید تا بخش «Windows Update» شما را از وجود نسخه جدید با خبر کند. بنابراین در دانلود ویندوز ۱۱ عجله نکنید.

دانلود نسخه نهایی ویندوز ۱۱: Assistant

دانلود نسخه نهایی ویندوز 11 + آموزش کامل

این گزینه بهترین راه برای نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترتان برشمرده می‌شود. پیش از دانلود باید به نکات زیر توجه کنید:

گزینه Assistant برای کاربرانی طراحی شده که می‌خواهند کامپیوتر ویندوز ۱۰ ای خود را به ویندوز ۱۱ آپگرید کنند.برای این کار بایستی برای ویندوز ۱۰ یک لایسنس داشته باشید.نسخه ویندوز ۱۰ شما باید ۲۰۰۴ و بالاتر باشد تا حالت Assistant روی سیستم اجرا شود.حداقل به ۹ گیگابایت فضای خالی روی حافظه ذخیره‌سازی‌تان احتیاج خواهید داشت تا بتوانید ویندوز ۱۱ را دانلود کنید.

پس از آنکه با گزینه Assistant ویندوز را دانلود کردید بایستی مراحل زیر را طی کنید:

با فشردن همزمان کلیدهای Win+R، منوی Run را باز کنید. برای این کار باید در حالت Administrator باشید.هنگامی که این ابزار سازگاری سیستم شما را برای ویندوز ۱۱ تایید کرد، توافق‌نامه مربوط به استفاده از ویندوز ۱۱ نمایش داده می‌شود. روی «Accept and Install» کلیک کنید.پس از آماده به کار شدن ابزار، روی دکمه «Restart Now» کلیک کنید تا فرآیند نصب روی کامپیوتر شما کامل شود.ممکن است برای نصب ویندوز ۱۱ کمی زمان مصرف شود و کامپیوترتان چندین بار خاموش و روشن شود. در این مدت کامپیوترتان را به هیچ وجه خاموش نکنید.

شما می‌توانید از طریق این لینک نسبت به دانلود ویندوز ۱۱ Assistant اقدام کنید.

دانلود ویندوز ۱۱: Media

دانلود نسخه نهایی ویندوز 11 + آموزش کامل

اگر می‌خواهید ویندوز ۱۱ را روی سیستم نو یا استفاده شده‌تان نصب کنید و به استفاده از USB یا DVD قابل بوت کردن عادت دارید، این نسخه برای شما مناسب خواهد بود.

برای شروع باز هم به یک لایسنس ویندوز ۱۰ احتیاج خواهید داشت و پس از آن به نکات زیر توجه کنید:

مطمئن باشید که اتصال اینترنت فعال برقرار است تا در صورت نیاز دانلودهای ثانویه انجام شود.از وجود فضای کافی روی حافظه ذخیره‌سازی‌تان مطمئن شوید.به یک دیسک DVD خالی با گنجایش حداقل ۸ گیگابایت و برنامه Burn روی آن نیازمند خواهید بود.اگر با پیغام «disc image file is too large» مواجه شدید بدین معناست که بایستی DVD با گنجایش بالاتری تهیه کنید.

دانلود نسخه نهایی ویندوز 11 + آموزش کامل

پس از دانلود نسخه نهایی ویندوز ۱۱ نسخه Media بهتر است یک بکاپ بگیرید و یک بار دیگر آپدیت‌های ویندوز را بررسی کنید تا مطمئن شوید جدیدترین نسخه را دانلود کرده‌اید. سپس گام‌های زیر را طی کنید:

حافظه USB یا DVD خود را به کامپیوتر وارد کنید.کامپیوترتان را ریستارت کنید.
اگر کامپیوتر شما به طور خودکار روی USB یا DVD بوت نشد بایستی به منوی بوت بروید و دستور بوت را از تنظیمات BIOS یا UEFI تغییر بدهید.
برای باز کردن منوی بوت معمولا به فشردن یک دکمه مانند F2، F12 یا حتی گاهی اوقات یک دکمه سخت افزاری به خصوص روی لپ تاپ نیاز خواهد بود که بلافاصله پس از روشن کردن آن باید دکمه را بفشارید. برای راهنمای دقیق‌تر بهتر است به سراغ دفترچه راهنمای کامپیوترتان بروید.
اگر بوت از طریق USB یا DVD را مشاهده نمی‌کنید، احتمالا باید «Secure Boot» را از تنظیمات BIOS به طور موقت غیرفعال کنید.
اگر منوی بوت یا تغییر دستور منبع بوت کارآمد نباشند، کامپیوترتان دوباره روی ویندوز ۱۰ روشن خواهد شد. این یعنی کامپیوتر شما به خوبی خاموش نشده و حتما باید گزینه Shut Down را انتخاب کنید.روی صفحه نصب ویندوز بایستی زبان، ساعت، تنظیمات کیبورد را مشخص کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.در پایان روی دکمه «Install Windows» کلیک کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به این لینک نسبت به دانلود نسخه نهایی ویندوز ۱۱ Media اقدام کنید.

دانلود ویندوز ۱۱: Disk Image (ISO)

دانلود نسخه نهایی ویندوز 11 + آموزش کامل

این نسخه نیز برای کاربرانی استفاده خواهد داشت که می‌خواهند نسخه قابل بوت ویندوز ۱۱ را روی حافظه USB یا DVD با خود حمل کنند یا یک ماشین مجازی (فایل ISO) بسازند. برای دانلود نسخه ISO ویندوز ۱۱ به Product Key ویندوزتان احتیاج خواهید داشت چرا که حاوی ورژن‌های مختلفی بوده و برای باز کردن ورژن صحیح به این کد نیاز دارد.

پیش از شروع نکات زیر را در نظر داشته باشید:

اتصال اینترنت فعال برای دانلود احتمالی فایل‌های ثانویهاز گنجایش کافی برای دانلود ویندوز ۱۱ اطمینان حاصل کنید.DVD شما حداقل باید ۸ گیگابایت فضای خالی داشته باشد و ترجیحا از یک DVD خام استفاده کنید.اگر با پیغام «Disc image file is too large» مواجه شدید یعنی به یک DVD با ظرفیت بیشتر نیاز دارید.

دانلود نسخه نهایی ویندوز 11 + آموزش کامل

پس از کامل شدن دانلودتان می‌توانید روی گزینه «Verify your download» کلیک کنید تا از یکپارچگی فایل دانلود شده مطمئن شوید. در ادامه به راهنمای نصب نسخه نهایی ویندوز ۱۱ ISO می‌پردازیم:

فولدری که می‌خواهید فایل ISO ویندوز ۱۱ را در آن قرار بدهید را مشخص کنید.برای استفاده از Windows Disk Image Burner روی فایل ISO راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. در تب General روی Change… کلیک کرده و Open With: را انتخاب کنید. حالا Windows Explorer را انتخاب کنید و روی دکمه Apply کلیک کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید فایل ISO خود را روی DVD بریزید.اگر از برنامه‌های Burn ثالث استفاده می‌کنید باید روی فایل ISO راست کلیک کرده و Open With را انتخاب کنید.

پس از اتمام نوشتن نسخه نصبی ISO روی DVD یا USB حالا به نصب آن می‌رسیم.

اگر می‌خواهید ویندوز ۱۱ را به طور مستقیم از طریق فایل ISO و بدون DVD یا حافظه USB نصب کنید، باید فایل ISO را Mount کنید. سپس آپگرید سیستم شما به ویندوز ۱۱ آغاز خواهد شد.برای Mount کردن فایل ایزو مراحل زیر را طی کنید:به فولدری بروید که فایل ISO را دانلود کرده‌اید. سپس روی فایل راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.در تب General روی Change… کلیک کرده و Open With: را انتخاب کنید. حالا Windows Explorer را انتخاب کنید و روی دکمه Apply کلیک کنید.روی فایل ISO راست کلیک کرده و Mount را انتخاب کنید.حالا یک دیسک مجازی قابل بوت در اختیار شما خواهد بود. روی آن دبل کلیک کنید تا بتوانید از محتوای آن با خبر شوید. با دبل کلیک روی setup.exe فرآیند نصب ویندوز ۱۱ شروع می‌شود.

شما می‌توانید از این طریق نسخه ISO ویندوز ۱۱ را دانلود کنید.

در نظر داشته باشید نصب ویندوز ۱۱ روی دستگاه‌هایی که از آن‌ها پیشتیبانی نمی‌شود ممکن است باعث نمایش ارورهایی از قبیل عدم سازگاری شود. این کار به هچ وجه توصیه نمی‌شود و همچنین مایکروسافت هیچ‌گونه پیشتیبانی برای این دیوایس‌ها ارائه نمی‌دهد. گجت نیوز از بابت ایجاد مشکلات احتمالی حین نصب ویندوز ۱۱ مسئولیتی بر عهده ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!