اختلال گسترده در اینترنت جهان پس از قطعی واتساپ،‌ اینستاگرام و فیسبوک


اختلال گسترده در اینترنت جهان پس از قطعی واتساپ،‌ اینستاگرام و فیسبوک

گجت نیوز چند ساعتی است که واتساپ،‌ اینستاگرام و فیسبوک از دسترس خارج شده و به دنبال آن شاهد اختلال گسترده در اینترنت جهان هستیم و بسیاری از وب سایت‌ها و پلتفرم‌های جهانی نیز دچار اختلال شده‌اند. پس از قطع شدن واتساپ،‌ اینستاگرام و فیسبوک در سراسر جهان،‌ اختلال به بسیاری از سرویس های اینترنتی و وب... نوشته اختلال گسترده در اینترنت جهان پس از...

چند ساعتی است که واتساپ،‌ اینستاگرام و فیسبوک از دسترس خارج شده و به دنبال آن شاهد اختلال گسترده در اینترنت جهان هستیم و بسیاری از وب سایت‌ها و پلتفرم‌های جهانی نیز دچار اختلال شده‌اند.

پس از قطع شدن واتساپ،‌ اینستاگرام و فیسبوک در سراسر جهان،‌ اختلال به بسیاری از سرویس های اینترنتی و وب سایت های جهان گسترش پیدا کرده و گزارش‌های بسیاری از اختلال در اینترنت منتشر می‌شود.

از شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام و توییتر و یوتیوب گرفته تا پلتفرم‌هایی نظیر آمازون و حتی جیمیل و اسنپ چت و تیک تاک، همگی در ساعات گذشته با اختلالات شدیدی مواجه شده‌اند. به عنوان مثال، کاربران در تلگرام با مشکل کامنت گذاشتن در پست‌ها مواجه شده‌اند و سرعت آن نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این، بسیاری از وبسایت‌‌ها و خدمات اینترنتی نیز در سراسر جهان دچار مشکل شده است و شاهد افت سرعت اینترنت هستیم.

طبق گزارش‌های منتشر شده، قاره آمریکا بیشترین اختلالات را دارد و البته در ایران نیز کاربران با مشکل زیادی روبه‌رو هستند. حتی خطوط موبایل هم در آمریکا دچار اختلال شده و گزارش شده که کارمندان فیسبوک نیز نمی‌توانند وارد ساختمان این شرکت شوند، چرا که کارت ورود آنها نیز از کار افتاده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد وضعیت بسیار بدتر از چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد.

علت اختلال گسترده در اینترنت جهانی چیست؟

هنوز به طور دقیق مشخص نیست علت این اختلالات گسترده در خدمات موبایلی و اینترنتی چه چیزی است. در ابتدا گفته می‌شد اختلالات ساده‌ای در شبکه فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ رخ داده و به زودی مشکل برطرف می‌شود. در ادامه شایعه شد که یک هکر ۱۳ ساله چینی باعث بروز این اختلالات شده است. در مورد تلگرام و برخی دیگر از سرویس‌ها نیز شنیده می‌شود به دلیل هجوم گسترده کاربران به این پلتفرم‌ها پس از قطعی اینستاگرام و واتساپ، شاهد بروز اختلال و افت سرعت در آنها هستیم. از سوی دیگر، این مشکل‌ها در شبکه جهانی باعث شده صدها میلیون دلار به اقتصاد جهانی ضرر وارد شود و ارزش سهام فیسبوک نیز به شدت سقوط کرده است.

باید دید در نهایت چه اتفاقی می‌افتد و آیا اطلاع‌رسانی رسمی درباره این مشکلات خواهیم شنید یا خیر. آیا اختلالات ساده در اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک این همه مشکل را به وجود آورده یا یک حمله سایبری گسترده به وقوع پیوسته است؟

به روزرسانی:

یک مقام واتساپ در گفت‌وگو با NBC گفت هیچ چیز در ساختمان واتس‌اپ به جز ایمیل کار نمی‌کند!

به روزرسانی ۲:

شنیده می‌شود اپراتورهای تلفن همراه ورایزون، تی موبایل و AT T نیز در آمریکا دچار اختلال شده‌اند و کاربرانی در شهرهای نیویورک، لس آنجلس و دالاس از مشکلات ارتباطی در این اپراتورها خبر داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟