خواص روغن رزماری | تمام فواید این روغن برای پوست و مو طرز تهیه آن


در این مطلب شما را روغن رزماریاشنا می کنیک که این روغن خواص و فواید زیادی برای پوست و مو دارد. رزماری یکی از گیاهان پر خاصیت است و در ادامه روش تهیه روغن رزماری را توضیح می دهیم. خاصیت روغن رزماری برای پوست و مو بسیار زیاد است و خیلی از افراد که از […] نوشته خواص روغن رزماری | تمام فواید این روغن برای پوست و مو طرز تهیه آن اولین بار در مجله...

در این مطلب شما را روغن رزماریاشنا می کنیک که این روغن خواص و فواید زیادی برای پوست و مو دارد. رزماری یکی از گیاهان پر خاصیت است و در ادامه روش تهیه روغن رزماری را توضیح می دهیم.

خاصیت روغن رزماری برای پوست و مو بسیار زیاد است و خیلی از افراد که از آن استفاده می کنند پوستی جوان و سرزنده تر دارند. در ادامه تمام خواص روغن رزماری را بررسی می کنیم.

خواص روغن رزماری برای زیبایی

روغن رزماری را می توان به عنوان یک ماسک ساده و طبیع برای پوست استفاده کرد و مشکلات پوست را در کمترین زمان درمان نمود. قبل از اینکه از این ماسک طبیعی و پر خواص استفاده کنید باید از این که به آن حساسیت ندارید مطمئن شوید در غیر این صورت ممکن است که پوست شما دچار جوش و آکنه شود و مشکلات بیشتری را برای شما پدید آورد.

دئودورانت طبیعی

روغن رزماری عطر خوبی دارد و می توانید از آن به عنوان یک دئودورانت طبیعی و خوشبو استفاده کنید. برای این که بوی این روغن ماندگاری بیشتری داشته باشد نیاز است که این روغن را به نسبت مساوری با سرکه سیب ترکیب کنید و آن را با استفاده از پنبه به پوست خود بزنید.

درمان شوره سر

یکی دیگر از مواد طبیعی که برای درمان شوره سر به کار می رود روغن رزماری است. شوره سر یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی از آن ناراضی هستند و دوست ندارند که ظاهر موهایشان بد باشد. اگر شما هم نتوانستید شوره سر را درمان کنید می توانید از رزماری کمک بگیرید و نیم ساعت قبل از اینکه به حمام بروید کمی از شاکپویی که در یک بار استحمام از آن استفاده می کنید با کمی رزماری ترکیب کنید و این کار را تا 2 ماه انجام دهید تا کل شوره های سر شما از بین بروند.

درمان کندی رشد مو ها

به منظور تقویت رشد مو روش های زیادی قابل استفاده است که یکی از آنها استفاده از روغن رزماری است. این روش طبیعی است و هیچ نوع خطری برای مو ندارد و برای اینکه رشد موهای شما افزایش پیدا کند نیاز است که روغن نارگیل را برای مدت کوتاهی گرم کنید و با روغن رزماری مخلوط کنید و آن را یک الی دو ساعت قبل از استحمام بر کف سر خود بزنید. این کار شما باعث تقویت فولیکول های مو می شود و در نتیجه رشد موهای شما دو برابر می شود. در حمام سعی کنید فقط یک بار موهای خود را با استفاده از یک شامپوی ضعیف بشویید و با حوله خیلی آرام خشک کنید.

خواص روغن رزماری | تمام فواید این روغن برای پوست و مو طرز تهیه آن

درمان سفیدی مو ها

برای اینکه بتوانید سفید شدن مو را به تعویق بیندازید و دوباره رنگدانه های مو را فعال کنید نیاز است که به مدت 2 هفته به صورت مداوم از روغن نارگیل و روغن رزماری استفاده کنید و سپس موها را با آب ولرم و شامپو بشویید. در واقع یکی از مهمترین خواص روغن رزماری پیشگیری کردن از سفید شدن مو است.

تقویت ریش

خیلی از مردان مایل هستند ریش های پر و زیبا داشته باشند و اگر شما هم می خواهید ریش های بلند و زیبا داشته باشید نیاز است که از خواص روغن رزماری استفاده کنید و برای یک ماه به صورت مداوم ریش های خود را با این روغن چرب کند و بگذارید که چند ساعت این روغن رویش ریش ها بماند ولی بهتر است که این کار را هر شب قبل از خوابیدن انجام دهید تا این روغن به خوبی جذب شود و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد تا بتوانید ریش ها را تقویت کنید.

پر پشت شدن ابرو ها

داشتن ابروی طبیعی و زیبا باعث عدم کاشت و لمینت کردن آنها می شود و شما برای این منظور می توانید از روغن رزماری استفاده کنید. برای این کار کافی است که روغن جوجویا را با این روغن به نسبت یک به سه ترکیب کنید و با استفاده از یک گوش پاک کن آنها را روی مژه ها و ابروهای خود بزنید. باید دقت کنید که این ترکیب وارد چشم شما نشود.

درمان آکنه

خیلی از افراد به دنبال راهی برای درمان کردن آکنه ولگاریس و درمان طبیعی جوش هستند ولی نمی دانند که باید چه راهی را در پیش بگیرند تا بیشترین تاثیر را روی پوست خود حس کنند. پیشنهاد ما به شما این است که از روغن رزماری استفاده کنید و خیلی راحت جای جوش و قرمزی پوست خود را درمان کنید. برای اینکه تاثیرات ایمن روغن را روی پوست خود حس کنید کافی است تا بتوانید روزی 10 الی 15 دقیقه این روغن را روی پوست ماساژ دهید و سپس با استفاده از آب سرد صورت خود را بشویید و خشک کنید.

درخشان شدن پوست

شاید برای شما جالب است که پوست بسیاری از افرادی که می بینید مانند خورشید براق است. اگر مایل هستید شما هم پوستی درخشان و براق داشته باشید می توانید از رزماری استفاده کنید. روغن این گیاه دارای خاصیت زیادی است و وقتی که شما از آن برای پوست خود استفاده می کنید علاوه بر درخشان شدن می توانید رنگ پوست خود را چند درجه روشن تر کنید. البته این تغییر رنگ پوست پس از چند ماه استفاده خود را نشان می دهد و به سرعت قابل رویت نیست.

جوان سازی پوست

رزماری می تواند باعث بهبود گردش خون در پوست شود و چین و چروک ها پوستی را با استفاده از مواد مغذی که به پوست می رساند از بین می برد. اگر مایل هستید زودتر تمام چپین و چروک های خود را از بین ببرید می توانید از چای سبز به همراه رزماری استفاده کنید. باید یادتان باشد که این ترکیب معجره ای برای پوست شما است و تا از آن استفاده نکنید این معجزه را باور نمی کنید. برای استفاده از این معجزه طبیعی فقط کافی است چای سبز دم شده را با کم رزماری مخلوط کنید و آن را روی صورت خود بزنید و بگذارید که 7 الی 10 دقیقه روی پوست بماند تا تاثیر خود را بگذارید و سپس صورت را با آب ولرم بشویید و خشک کنید می توانید از این روش 2 بار در روز استفاده کنید.

درمان آفتاب سوختگی

روغن رزماری دارای آهن، کلسیم و مواد مغذی زیادی است. نمی تواند برای پوست ضرری داشته باشد و می توان گفت که یکی از بهترین درمان ها برای آفتاب سوختگی است. همان گونه که می دانید آفتاب سوختگی ممکن است باعث ایجاد بیماری پوستی و سرطان شود پس بهتر است سریع آن را درمان کنید. برای این که افتاب سوختگی را از بین ببرید می توانید از ترکیب ماسک رزماری، ماست و عسل استفاده کنید. این مواد را باید به نسبت یکسان با هم مخلوط کرد و روی آفتاب سوختگی های خود اعمال کنید.

پاکسازی پوست

چنانچه هزینه های اضافی برای پاکسازی پوست خود پرداخت کرده اید ولی نتیجه دلخواه را نگرفته اید، خواص روغن رزماری را در نظر داشته باشد و از این روغن برای پاکسازی پوست صورت خود از چربی و آلودگی ها استفاده کنید. برای استفاده از این خاصیت رزماری می توانید از بخور استفاده کنید و برای این کار کافی است که کمی از روغن رزماری را در آب در حال جوش بریزید و صورت و سر خود را با استفاده از پارچه ای ضخیم بپوشانید و به مدت 5 دقیقه بخور دهید.

درمان سیاهی چشم ها

به دلیل فعالیت های زیاد و سنگین شدن کارها نیازمند به مراقبت از چشم ها هستیم. برای اینکه پف چشم و سیاهای آنها از بین برود باید سعی کنید خواب شما کافی باشد و می توانید از روغن رزماری هم بهره ببرید و فقط کافی است که 2 قطره از روغن رزماری را در اطراف چشم ماساژ دهید تا باعث از بین رفتن سیاهی دور چشم و کاهش چین و چروک ها شوید.

درمان سلولیت

سلولیت یکی از مشکلات پوستی است ه بیشتر در صورت پوشیدت لباس تنگ ایجاد می شود و ظاهر پوست را تغییر می دهد. برای از بین بردن این مشکل پوستی می توانید از خواص روغن رزماری بهره ببرید و با ترکیب کردن آن با روغن زیتون و ماساژ دادن آن روی پوست، از سلولت بکاهید.

عوارض استفاده از روغن رزماری

استفاده از روغن گیاهی می تواند با عوارضی نیز همراه شود و مشکلات پوستی برای شما ایجاد کند. برای اینکه متوجه شوید این روغن برای پوست شما مضر است و یا حساس هستید، بهتر است کمی از آن را روی قسمتی از پوست بمالید و پس از چند ساعت تاثی آن را مشاهده کنید و اگر پوست شما قرمز و یا دچار مشکل شد از آن استفاده نکنید.

طرز تهیه روغن رزماری

خیلی از افراد مایل هستند که روغن اصل را خودشان تهیه کنند. روغن رزماری که برای خوردن استفاده می شود با روغنی که برای استعمال استفاده می شود تفاوت هایی دارد. در ادامه طزر تهیه هر دو نوع را برایتان بیان می کنیم.

طرز تهیه روغن خوراکی

برای تهیه این نوع روغن باید مقداری از برگ های خوراکی این گیاه را درون روغن هایی مانند کنجد و زیتون اضافه کنید و آن را به همراه مواد غذایی مصرف کنید.

طرز تهیه روغن رزماری برای استعمال خارجی

برای این که این نوع روغن را تهیه کنید می توانید دو روش مختلف را امتحان کنید که این دو روش عبارت اند از :

روش اولاستفاده از تقطیر برای این روش می تواند مناسب و بی دردسر باشد.برای این کار کافی است برگ های روغن رزماری را در آب بریزید و آن ها را بجوشانید و سپس آب آن ها تبخیر می شود و روغن در ظرف باقی می ماند.بعد از این که روغن ها سرد شد می توانید از آن استفاده کنید.روش دومدر این روش از رزماری تازه استفاده می شود.رزماری تازه را با استفاده از ۲ لیوان روغن زیتون یا روغن بادام ترکیب کنید و اجازه بدهید این مواد ۱۰ دقیقه حرارت ببیند.بعد از سرد شدن می توانید روغن ها را با استفاده از آبکش از برگ های رزماری جدا کنید.بعد از این کار می توانید این روغن ها را استفاده کنید.

یادتان باشد که روغن هایی که به روش های خانگی تهیه می شوند تاثیر گذاری بیش تری دارند ولی شما نمی توانید آن ها را به مدت بسیار زیادی نگهدارید زیرا ماندگاری آن ها کم تر از یک ماه می باشد و برای این که تا دو هفته این روغن ها را نگه دارید باید آن ها را درون ظرفی در دار قرار داده و در یخچال بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح