بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی


بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

دیکشنری یا فرهنگ‌لغت از ابزارهای ضروری برای آموزش زبان انگلیسی و مطالعه متون انگلیسی است. امروزه دیکشنری‌های موجود تنوع بالایی دارند و به‌سختی می‌توان گفت که بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی کدام است. فرهنگ‌های لغات در انواع آنلاین، اپلیکیشن موبایل و برنامه کامپیوتر در دسترس هستند و بسیاری از آنها نیز به‌صورت رایگان ارائه می‌شوند. […] نوشته...

دیکشنری یا فرهنگ‌لغت از ابزارهای ضروری برای آموزش زبان انگلیسی و مطالعه متون انگلیسی است. امروزه دیکشنری‌های موجود تنوع بالایی دارند و به‌سختی می‌توان گفت که بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی کدام است. فرهنگ‌های لغات در انواع آنلاین، اپلیکیشن موبایل و برنامه کامپیوتر در دسترس هستند و بسیاری از آنها نیز به‌صورت رایگان ارائه می‌شوند. البته هنوز هم انواع چاپی و کاغذی دیکشنری در بازار موجود هستند و ابزار دست مترجمان و زبان‌آموزانی هستند که همچنان دیکشنری‌های سنتی و کاغذی را ترجیح می‌دهند. در ادامه بهترین دیکشنری‌های موجود را معرفی می‌کنیم و مزیت‌ها و معایب هریک را برمی‌شماریم.

بهترین دیکشنری‌های انگلیسی به فارسی آنلاین

۱. دیکشنری آنلاین آبادیس

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

شاید بتوان گفت که دیکشنری آنلاین آبادیس مزایای فراوانش بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی آنلاین است.

مزایا دربرداشتن بیش از ۳ میلیون واژه؛ امکان استفاده از اپلیکیشن اندروید، ربات تلگرام و همچنین افزونه دیکشنری برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس؛ استفاده از چندین دیکشنری، فرهنگ‌لغت و دانش‌نامه (مانند فرهنگ فارسی عمید، فرهنگ مترادف‌ها و متضادها، دانشنامه عمومی، دانشنامه اسلامی و …)؛ ارائه تلفظ آمریکایی و بریتانیایی با فونتیک و آوا برای واژه‌ها و عبارت‌ها؛ امکان تنظیم دیکشنری به دلخواه خود پس از ثبت‌نام در سایت؛ نمایش جمله‌های نمونه همراه با معنی آنها؛ نمایش مترادف انگلیسی؛ نمایش تعریف واژه به زبان انگلیسی؛ نمایش پیشنهاد کاربران. معایب عدم‌دسته‌بندی معنی واژه‌ها بر اساس نقش گرامری آنها (اسم، فعل، صفت، قید و حرف اضافه)؛ روان‌نبودن معنی جملات نمونه به‌دلیل استفاده از گوگل‌ترنسلیت و ترگمان.

۲. دیکشنری آنلاین بیاموز

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

دیکشنری بیاموز، دیکشنری آنلاین دیگری است که علاوه بر زبان انگلیسی زبان‌های دیگر را نیز پوشش می‌دهد. این دیکشنری شامل ده‌ها هزار واژه انگلیسی است و از واژگان تخصصی، ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات تشکیل شده است.

مزایا نمایش نوع واژه (اسم، فعل، صفت، ضمیر، قید) و معنی آن؛ نمایش جمله نمونه و مثال برای هر واژه؛ نمایش واژه‌هایی که ازنظر املایی به واژه موردنظر نزدیک هستند (با کلیک‌کردن روی هریک از این واژه‌ها معنی آن نمایش داده می‌شود)؛ مشاهده شکل فونتیک تلفظ و شنیدن صدای تلفظ واژه‌های انگلیسی؛ امکان اشتراک‌گذاری واژه یا اضافه‌کردن آن به لیست علاقه‌مندی‌ها؛ نمایش ۱۰ واژه مشابه در لیست پیشنهادی پس از واردکردن واژه موردنظر؛ دسته‌بندی معنی واژه‌ها بر اساس نقش گرامری آنها (اسم، فعل، صفت، …)؛ دسته‌بندی معنی‌ واژه‌های خارجی بسته به کاربرد رسمی و غیررسمی، نقش گرامری و معنای آنها در زبان فارسی؛ ارائه توضیحاتی درمورد نحوه استفاده درست از واژه‌های مهم و کاربردی؛ به‌روزرسانی دائمی. معایب کامل‌نبودن لیست معنی‌های نمایش‌داده‌شده برای هر واژه.

۳. دیکشنری آنلاین واژگان

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

ترجمه واژگان این دیکشنری آنلاین، انگلیسی به فارسی، فارسی به انگلیسی و انگلیسی به انگلیسی است.

مزایا نمایش معنی فارسی، تعریف و مترادف‌های انگلیسی واژه به‌طورهم‌زمان؛ نمایش عبارات و جملات نمونه همراه با معنی روان فارسی آنها؛ نمایش نوع واژه (اسم، فعل و …)؛ نمایش واژه‌های جستجوشده قبلی در بالای صفحه برای مراجعه راحت‌تر به آنها؛ نمایش واژه‌ها و عبارات پیشنهادی مرتبط در زمان تایپ‌کردن واژه. معایب نبود قابلیت تلفظ صوتی واژه‌ها و صرفا نمایش شکل فونتیک تلفظ آنها.

۴. آبی‌دیکشنری

آبی‌دیکشنری نیز از دیکنشری‌های آنلاین موجود است که به‌صورت رایگان به کاربران خدمات ارائه می‌دهد.

مزایا ارائه شکل فونتیک تلفظ واژه؛ نمایش معنی واژه همراه با جمله یا عبارت نمونه، همراه با معنی آن؛ ارائه تعریف لغات انگلیسی به زبان اصلی همراه با جمله نمونه؛ ارائه بخشی برای پیشنهاد کاربران در پایین صفحه؛ نمایش واژه‌های انگلیسی مترادف همراه با تعریف و جمله نمونه در بخش انگلیسی؛ امکان دریافت برنامه دیکشنری از کافه‌بازار برای استفاده در گوشی؛ امکان استفاده از ربات تلگرام؛ نمایش جستجوی گوگل و ویکی‌پدیا در هنگام جستجوی واژه‌ها و عبارات، علاوه بر معنای آنها؛ استفاده از منابع متنوعی مانند: دیکشنری اصطلاحات آمریکایی و افعال دوکلمه‌ای؛ دیکشنری اصطلاحات آمریکن هریتیج؛ دیکشنری کالوکیشن‌ها یا هم‌آیندهای آکسفورد؛ دیکشنری افعال دوکلمه‌ای کمبریج؛ فرهنگ تشریحی کاربردی حقوق (منبعی جامع از عبارات و اصطلاحات حقوقی). معایب نبود تلفظ صوتی برای تمام واژه‌ها.

۵. فست‌دیکشنری

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

فست‌دیکشنری از دیکشنری‌های آنلاین مفیدی است که توانایی ترجمه بیش از ۲۰۰هزار واژه را دارد.

مزایا ارائه تلفظ صوتی آمریکایی و بریتانیایی واژه‌ها؛ نمایش نوع واژه در داخل پرانتز؛ ارائه جمله نمونه در زیر معادل‌های فارسی نمایش‌داده‌شده؛ نمایش فونتیک آمریکایی و بریتانیایی واژه در ستون سمت چپ؛ نمایش مترادف و متضادهای انگلیسی واژه؛ ارائه کالوکیشن‌های واژه همراه با معنی فارسی آنها؛ وجود آیکون صفحه‌کلید در کادر جستجو برای نمایش صفحه‌کلید مجازی در شرایطی که امکان استفاده از صفحه‌کلید را نداریم؛ امکان ترجمه واژه‌های انگلیسی به فارسی و برعکس. معایب کامل‌نبودن دیکشنری و تعداد کم معادل‌های فارسی ارائه‌شده؛ نبود بخشی برای پیشنهاد کاربران.

بهترین دیکشنری های انگلیسی به فارسی اندروید

۱. گوگل‌ترنسلیت آفلاین

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

این برنامه می‌تواند متون و واژگان را به‌شکل قابل‌قبولی ترجمه کند.

مزایا ترجمه متن بین ۱۰۸ زبان؛ امکان کپی‌کردن متن در برنامه‌های مختلف و ضربه‌زدن روی آیکون گوگل‌ترنسلیت برای مشاهده ترجمه آن؛ ترجمه آفلاین بین ۵۹ زبان؛ امکان استفاده از دوربین برای گرفتن تصویر و ترجمه متن آن؛ ترجمه مکالمات دوزبانه در حالت پرواز؛ امکان ستاره‌دارکردن و ذخیره‌کردن واژه‌ها و عبارات برای مرور در آینده؛ امکان استفاده در اندروید و IOS.

۲. دیکشنری سخنگوی آشیانه

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

آشیانه برنامه مفیدی است که علاوه بر دیکشنری، امکانات مفید و کاربردی دیگری نیز دارد. این برنامه شامل دیکشنری فارسی به انگلیسی، دیکشنری انگلیسی به فارسی، دیکشنری آنلاین، ترجمه جملات و متون بلند، تلفظ واژه‌ها و جملات پرکاربرد در سفر است.

مزایا نمایش عبارت‌های تخصصی مرتبط با واژه در زیر معنی آن؛ امکان گفتن واژه به‌جای تایپ‌کردن آن با کلیک روی آیکون میکروفون در نوار جستجو؛ امکان واردکردن واژه یا جمله انگلیسی یا فارسی در قسمت دیکشنری آنلاین برای نمایش معنی آن؛ ضربه‌زدن روی واژه برای نمایش گزینه پخش تلفظ صوتی؛ ضربه‌زدن روی متن برای پخش تلفظ صوتی واژه یا جمله؛ وجود گزینه‌ای برای جستجوی تصاویر مربوط به واژه یا جمله در گوگل؛ پخش ترجمه جمله یا متن به‌صورت صوتی در قسمت ترجمه جملات و متون بلند با ضربه‌زدن روی آیکون بلندگو (این قابلیت زمانی که با فردی غیرفارسی‌زبان صحبت می‌کنیم، بسیار مفید است و جمله ما را برای او ترجمه و پخش می‌کند. البته این قسمت فقط دو زبان فارسی و انگلیسی را پشتیبانی می‌کند.)؛ قسمت جملات پرکاربرد در سفر با امکان پخش تلفظ صوتی جملات؛ ترجمه متن‌های انگلیسی با اسکن تصویر آنها (دوربین دستگاه را روی متن قرار دهید و بعد از تشخیص کلمات موجود در متن، روی واژه دلخواه اشاره کنید)؛ امکان استفاده در دو حالت آنلاین و آفلاین. معایب کامل‌نبودن دیکشنری و پوشش‌ندادن بسیاری از واژه‌ها و عبارات؛ نبود امکاناتی مانند ذخیره ترجمه‌های قبلی، اشتراک‌گذاری متن یا ترجمه شناور.

۳. دیکشنری جامع بهارسافت

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

دیکشنری جامع بهارسافت، دیکشنری فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی آفلاینی با بیش از ۲۵۰هزار واژه در حوزه‌های عمومی و تخصصی است.

مزایا آفلاین‌بودن بخش دیکشنری و تلفظ؛ امکان تایپ‌کردن واژه در کادر جستجو یا گفتن آن با ضربه‌زدن روی آیکون میکروفون؛ پخش تلفظ صوتی واژه‌های انگلیسی؛ نمایش عبارت‌های تخصصی مرتبط با واژه انگلیسی تایپ‌شده همراه با معنی فارسی آنها در زیر معنی واژه؛ دایره لغات نسبتا خوب و نمایش معنی بسیاری از واژه‌ها و عبارات. معایب امکان واردکردن تنها یک واژه فارسی یا انگلیسی در بخش دیکشنری و عدم‌نمایش معنی عبارات.

۴. مترجم انگلیسی و فرهنگ‌لغت Dict Box

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

مترجم و فرهنگ‌لغت دیکت‌باکس برنامه مفیدی است که قابلیت‌های فراوانی دارد و از بخش‌های مفید و متنوعی تشکیل شده است.

مزایا نمایش معنی واژه با تایپ‌کردن یا گفتن آن؛ نمایس معنی فارسی و انگلیسی واژه همراه با تلفظ صوتی بریتانیایی، آمریکایی و استرالیایی؛ امکان استفاده از گوگل‌ترنسلیت، ویکی‌واژه، ویکی‌پدیای فارسی و … در محیط برنامه، بدون نیاز به جستجو در گوگل؛ امکان ذخیره واژه در فهرست واژه‌های ستاره‌دار؛ نمایش تاریخچه واژه‌های جستجوشده در قسمت واژه‌های شما یا «your words»؛ امکان استفاده از مترجم دیکت‌باکس در زمان کارکردن با برنامه‌های دیگر، بدون نیاز به خروج از آن برنامه‌ها (با انتخاب «popup window» پنجره کوچکی باز می‌شود که داخل آن می‌توانید واژه موردنظرتان را تایپ کنید و معنی آن را مشاهده کنید)؛ امکان یادگیری زبان و واژه‌های مفید همراه با تلفظ آنها در قسمت common word lists؛ وجود بخش‌های مفید دیگری مانند یادآوری کلمات (word reminder) و ترجمه با دوربین (camera translator).

۵. فست‌دیک (Fastdic)

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

این برنامه دارای بیش از ۲۰۰هزار واژه و بیش از ۷۰هزار جمله نمونه است و شاید بتوان آن را بهترین اپلیکیشن دیکشنری انگلیسی به فارسی نامید. فست‌دیکشنری برای اندروید، IOS و ویندوزفون ارائه شده است.

مزایا نمایش فهرست واژه موردنظر و واژه‌های مرتبط، با تایپ‌کردن واژه در کادر جستجو؛ ارائه تلفظ صوتی و فونتیک آمریکایی و بریتانیایی؛ نمایش مترادف و متضادهای انگلیسی و جملات نمونه؛ امکان اضافه‌کردن واژه یا عبارت جستجوشده به واژه‌های ستاره‌دار برای مرور در آینده؛ امکان استفاده از مترجم متن و امکانات بیشتر با ثبت‌نام در فست‌دیکشنری؛ امکان مشاهده دوباره واژه‌های جستجوشده با رفتن به بخش واژه‌های جستجوشده (آیکون دو فلش در بالای صفحه). با لمس طولانی هریک از لغات، واژه موردنظر از لیست لغات جستجوشده حذف می‌شود؛ امکان استفاده از ویجت شناور و دسترسی سریع به معنی لغات با رفتن به تنظیمات برنامه و انتخاب گزینه «فعال‌کردن حالت شناور». با استفاده از ویجت شناور می‌توانید در زمان کارکردن با سایر برنامه‌ها از فست‌دیکشنری استفاده کنید و معنی واژه‌های ناآشنا را جستجو کنید؛ مشاهده اشکال مختلف افعال بی‌قاعده با تایپ‌کردن فعل بی‌قاعده موردنظر؛ امکان اشتراک‌گذاری لیست واژه‌های جستجوشده و واژه‌های برگزیده در شبکه‌های اجتماعی؛ نیازنداشتن به اینترنت برای استفاده از برنامه (البته به‌جز بخش مترجم متن)؛ تلفظ صوتی آمریکایی و بریتانیایی واژه موردنظر به‌صورت آنلاین یا آفلاین؛ امکان پاک‌کردن واژه واردشده در کادر جستجو با تکان‌دادن دستگاه.

۶. ترجمه فارسی به انگلیسی

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

این برنامه واژه‌ها، متون و عبارات را از فارسی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی ترجمه می‌کند. در قسمت normal translation، دیکشنری برنامه قرار دارد و در بخش history نیز می‌توانیم واژه‌ها و جملاتی را که قبلا جستجو کرده‌ایم، مشاهده کنیم.

مزایا توانایی ترجمه از کلیپ‌بورد: واژه یا متن موردنظر در برنامه و محیط‌های دیگر را کپی می‌کنیم و در کادر جستجوی دیکشنری جای‌گذاری (paste) می‌کنیم و روی دکمه translate ضربه می‌زنیم. امکان اشتراک‌گذاری معنی واژه‌ها و عبارات؛ افزودن ترجمه به لیست علاقه‌مندی‌ها با ضربه‌زدن روی نماد ستاره؛ ترجمه صوتی واژه یا متن از انگلیسی به فارسی (برنامه واژه‌های فارسی گفته‌شده را تشخیص نمی‌دهد)؛ توانایی ترجمه زبان‌های دیگری به‌جز انگلیسی (تا ۹۰ زبان).

۷. دیکشنری فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی + تلفظ

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

این دیکشنری برای ترجمه واژه‌ها کاربرد دارد و جملات و عبارات چندکلمه‌ای را ترجمه نمی‌کند.

ویژگی‌های برنامه با تایپ‌کردن واژه فارسی یا انگلیسی در کادر جستجو معنی آن به‌همراه واژه‌ها و عبارات مرتبط و معنی آنها نمایش داده می‌شود. برای شنیدن تلفظ صوتی هر واژه باید روی آن ضربه بزنیم. محیط این دیکشنری بسیار ساده است. این برنامه دیکشنری ساده‌ای است و از امکانات و قابلیت‌های خاص در آن خبری نیست.

۸. فارسی-انگلیسی مترجم

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

این برنامه دیکشنری ساده‌ای است که از امکانات فراوان سایر برنامه‌ها برخوردار نیست.

ویژگی‌های برنامه تغییردادن جهت ترجمه از فارسی به انگلیسی یا از انگلیسی به فارسی با ضربه‌زدن روی کلمات English و Persian در بالای صفحه؛ توانایی ترجمه از کلیپ‌بورد؛ امکان استفاده از ترجمه صوتی برنامه برای هر دو زبان فارسی و انگلیسی با ضربه‌زدن روی آیکون میکروفون؛ افزودن واژه یا عبارت به لیست واژه‌ها و عبارات موردعلاقه با ضربه‌زدن روی شکل قلب در پایین صفحه؛ امکان مشاهده واژه‌ها و عبارات موردعلاقه و جستجوشده با انتخاب گزینه‌های favorites و History در منوی برنامه؛ وجود گزینه‌های کپی‌کردن و اشتراک‌گذاری در پایین صفحه.

بهترین دیکشنری های انگلیسی به فارسی کامپیوتر

۱. برنامه بابیلون

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

برنامه بابیلون یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای ترجمه زبان انگلیسی آفلاین و آنلاین برای کامپیوتر است. نسخه pro یا حرفه‌ای بابیلون به‌سرعت واژه‌ها و جملات انگلیسی را به فارسی ترجمه می‌کند.

مزایا ارائه تلفظ آمریکایی و بریتانیایی واژه‌ها؛ ارائه اپلیکیشن موبایل علاوه بر نسخه دسکتاپ؛ ترجمه سریع متن‌ها به زبان‌های مختلف؛ امکان ترجمه عکس‌های گرفته‌شده از متن‌ها؛ پشتیبانی از بیش از ۷۵ زبان؛ اتصال به ویکی‌پدیا؛ تبدیل واحدهای اندازه‌گیری، زمان و پول؛ وجود پنجره شناوری که با یک کلیک روی واژه موردنظر آشکار می‌شود و با حرکت‌دادن ماوس و بدون کلیک خودبه‌خود ناپدید می‌شود؛ برخورداری از ۲۵ فرهنگ‌لغت عمومی در ۵۰ زبان مختلف ازجمله فارسی؛ وجود نسخه بدون نیاز به نصب و پرتابل. معایب رایگان‌نبودن نرم‌افزار.

۲. دیکشنری دوزبانه Fastdic

نرم‌افزار دیکشنری فست‌دیک برای رایانه نیز ارائه شده است و با استفاده از آن می‌توانید متون یا کلمات خود را از انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی ترجمه کنید.

مزایا نمایش واژه‌های مشابه هنگام تایپ واژه موردنظر در کادر جستجو؛ پشتیبانی از بیش از ۱۵۷۰۰۰ کلمه؛ وجود راهنما درمورد افعال بی‌قاعده؛ ارائه تلفظ واژه‌ها؛ سرعت جستجو و بارگذاری؛ سازگاری با صفحه‌کلیدهای فارسی؛ امکان فعال یا غیرفعال کردن تلفظ در قسمت تنظیمات؛ امکان استفاده آفلاین و بی‌نیازی به اینترنت؛ امکان افزودن واژه‌های دلخواه به لیست علاقه‌مندی‌ها؛ امکان خرید نرم‌افزار برای حذف تبلیغات.

۳. دیکشنری نارسیس

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

نارسیس در میان زبان‌آموزان، نامی آشناست؛ این دیکشنری توانایی ترجمه در ۱۹ زمینه تخصصی را دارد و بسیاری از نیازهای شما را تأمین می‌کند.

مزایا بی‌نیازی به تایپ‌کردن یا جستجوی واژه و نمایش معنی فارسی آن صرفا با اشاره‌کردن با ماوس یا گفتن واژه؛ تلفظ صوتی واژه‌ها با دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی؛ نمایش شکل فونتیک تلفظ واژه‌ها؛ نمایش اطلاعاتی مانند مشتقات، ریشه‌ها و شکل‌های واژه؛ نمایش جمله نمونه و مثال؛ نمایش اصطلاحات؛ نمایش معنی افعال چند‌کلمه‌ای؛ نمایش جملات قصار؛ واژه‌نامه تصویری؛ امکان افزودن واژه‌ها، یادداشت‌گذاری و جستجو بدون نیاز به واردکردن املای درست واژه؛ با فعال‌کردن دیکشنری در صفحه کامپیوتر یا لپ‌تاپ، هرجا با واژه ناآشنایی روبه‌رو شویم، بدون خارج‌شدن از صفحه و تنها با بردن نشانگر ماوس روی واژه، تلفظ صوتی و معنی آن نمایش داده می‌شود.

۴. دیکشنری رایگان کامپیوتر StarDict

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

دیکشنری کاربردی و رایگانی است که بسیاری از نیازهای شما را برطرف می‌کند.

مزایا رایگان‌بودن دیکشنری؛ برخورداری از واژه‌نامه‌های جامع؛ امکان نمایش معنی واژه تنها با نگه‌داشتن نشانگر ماوس روی آن؛ ارائه برنامه‌هایی برای ویندوز، لینوکس و گوشی‌های اندرویدی.

۵. دیکشنری کامپیوتر Lingoes

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

دیکشنری Lingoes یک دیکشنری چندزبانه، آفلاین و رایگان است که از بهترین برنامه‌ها در زمینه ترجمه انگلیسی به فارسی به شمار می‌رود.

مزایا امکان واردکردن ۱۰۰۰ فرهنگ‌لغت با بیش از ۸۰ زبان؛ تلفظ صوتی طبیعی؛ امکان یادگیری کلمات موردعلاقه در هر روز؛ امکان پیست یا جای‌گذاری کردن کلمات به‌جای تایپ‌کردن آنها؛ یادآوری واژه‌ها؛ ویژگی تعاملی تلفظ برای کمک به بهبود تلفظ؛ امکان ذخیره‌کردن واژه‌های موردعلاقه؛ ارائه نسخه‌ای برای اندروید؛ نصب چندین دیکشنری روی برنامه؛ امکان تنظیم کلید میان‌بُر برای نمایش معنی واژه‌ها (نمایش معنی واژه پس از فشردن کلید میان‌بر روی آن در محیط ویندوز)؛ توانایی ترجمه بیش از ۲۳ زبان مختلف؛ امکان ترجمه متن با استفاده از مترجم‌های آنلاینی مانند گوگل‌ترنسلیت.

بهترین دیکشنری‌های انگلیسی به فارسی چاپی

بهترین دیکشنری انگلیسی به فارسی؛ از میان اپ‌ها، نمونه‌های آنلاین‌ و چاپی

۱. فرهنگ پیشرو آریان‌پور

فرهنگ پیشرو آریان‌پور شامل مجموعه فرهنگ‌های انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی با حجم‌های گوناگون است، ازجمله فرهنگ هفت‌جلدی انگلیسی به فارسی آریان‌پور (بزرگ‌ترین دیکشنری انگلیسی به فارسی در دنیا) که بر مبنای دیکشنری New Webster 2008 تهیه شده است. این مجموعه شامل بیش از ۷۴۰۰۰ واژه انگلیسی و مترادف فارسی، همراه با اصطلاحات و مشتقات هر واژه است و برای بیشتر این واژه‌ها مثال انگلیسی و ترجمه فارسی وجود دارد. البته فرهنگ پیشرو آریان‌پور شامل فرهنگ‌هایی با حجم کمتر نیز می‌شود، مانند «کتاب فرهنگ همراه انگلیسی به فارسی آریان‌پور» که شامل حدود ۲۷۰۰۰ واژه رایج در زبان انگلیسی و ترجمه فارسی آنهاست. همراه این کتاب، ‌CD نرم‌افزار آن نیز برای نصب در سیستم‌عامل ویندوز و اندروید ارائه می‌شود.

۲. فرهنگ معاصر بزرگ دوسویه حییم

این فرهنگ‌لغت شامل دو بخش فارسی به انگلیسی (با بیش از ۵۰هزار مدخل و زیرمدخل فارسی با معادل‌های انگلیسی آن‌ها) و انگلیسی به فارسی (با ۸۰هزار واژه و اصطلاح رایج زبان انگلیسی و معادل‌های فارسی آنها) است.

مزایا بیش از ۱۳۰هزار مدخل و زیرمدخل همراه با معادل‌های آنها؛ استفاده از الفبای آوانگار بین‌المللی (IPA) برای نشان‌دادن تلفظ واژه‌ها؛ تفکیک حوزه‌های معنایی؛ مثال‌ها و زیرمدخل‌های فراوان برای نمایش کاربرد واژه و نشان‌دادن بهتر معنی آن.

این فرهنگ‌لغت در اندازه کوچک‌تر با بیش از ۹۰هزار مدخل و زیرمدخل و معادل‌های فارسی و انگلیسی آن‌ها نیز ارائه شده است.

۳. فرهنگ معاصر بزرگ انگلیسی به فارسی حییم

این فرهنگ‌لغت شامل بیش از ۸۰هزار مدخل و اصطلاح رایج انگلیسی و معادل‌های فارسی آن‌هاست.

مزایا کاربرد آن برای ترجمه متون کلاسیک و قدیمی زبان انگلیسی؛ ارائه صدها نکته کاربردى؛ آوانگارى مدخل‏‌هاى اصلى با استفاده از الفباى آوانگار بین‏ المللى (IPA)؛ وجود راهنما و کلید تلفظ در پایین صفحات فرد؛ ارائه ۳۰هزار جمله و عبارت برای توضیح نکات گرامری.

۴. فرهنگ معاصر هزاره انگلیسی به فارسی (دوجلدی)

فرهنگ معاصر هزاره دوجلدی دارای بیش از ۸۵هزار مدخل و زیرمدخل پرکاربرد زبان انگلیسی است. در این فرهنگ‌لغت ۲۵۰ نکته کاربردی و دستوری نیز ارائه شده است.

این فرهنگ‌لغت در حجم کوچک‌تر و با چاپ ریز نیز ارائه شده است که ازنظر محتوا همان فرهنگ هزاره دوجلدی است که فقط در اندازه کوچک‌تر (پالتویی) چاپ شده است و به‌آسانی و در همه‌جا قابل‌حمل است و قیمت پایین‌تری نیز دارد.

شما بگویید

اگر دستی در آموزش زبان و ترجمه متن داشته باشید، بی‌شک اطلاعات و تجربه‌های مفیدی برای به‌اشتراک‌گذاشتن با ما دارید. خوشحال می‌شویم که در بخش «ارسال دیدگاه» پیشنهادها و تجربه‌های ارزشمندتان را با ما و سایر دوستان در میان بگذارید.

در ادامه بخوانید: اشتباهات رایج زبان آموزان در یادگیری زبان انگلیسی
section.chetor__product__boxsection.chetor__product__box .main__img.chetor__product__box-title.chetor__product__box-text.chetor__product__box-btn-wrappera.chetor__product__box-anchor-text.chetor__product__box-text p@media only screen and (max-width:380px).chetor__product__box-text.chetor__product__box-title.chetor__product__box-btn-wrapper} .chetor__product__box-badge .chetor__product__box-text .price del .chetor__product__box-text .price ins /*.chetor__product__box a */ .chetor__product__box .image-holder { display: inline-block; position: relative;} .chetor__product__box-text p .ads-block .section-heading .bsac-container > div:empty
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا