نحوه جوانسازی دور چشم + روش های زیباسازی پوست دور چشم


نحوه جوانسازی دور چشم + روش های زیباسازی پوست دور چشم

روش های درمانی زیادی برای جوانسازی دور چشم وجود دارد که باید طوری انجام شوند که به پوست نازک و حساس دور چشم آسیبی وارد نشود. این درمان ها باعث زیباسازی پوست دور چشم، جلوگیری از چین و چروک، درمان گودی و تیرگی دور چشم انجام می شوند. با بالا رفتن سن، بافت اطراف چشم […] نوشته نحوه جوانسازی دور چشم + روش های زیباسازی پوست دور چشم اولین بار در مجله...

روش های درمانی زیادی برای جوانسازی دور چشم وجود دارد که باید طوری انجام شوند که به پوست نازک و حساس دور چشم آسیبی وارد نشود. این درمان ها باعث زیباسازی پوست دور چشم، جلوگیری از چین و چروک، درمان گودی و تیرگی دور چشم انجام می شوند.

با بالا رفتن سن، بافت اطراف چشم دچار تغییر می شود و به وضوح قابل مشاهده است که به مرور خطوط ریز چروک، سیاهی دور چشم و پف زیر چشم نمایان می شود. پوست دور چشم شل، آویزان و گود رفته می شود و در بعضی از افراد همراه با تیرگی است. این مهم نیست که سن شما چقدر است ولی باید طوری از پوست مراقبت کنید تا در آیند دچار این مشکلات نشوید. در ادامه روش و نحوه محافظت از پوست دور چشم را می خوانید.

نکاتی برای جوانسازی دور چشم

چه بخواهید و چه نخواهید به احتمال خیلی زیاد با مشکلات اطراف چشم روبرو می شود و به عنوان پیری زودرس خود را نشان می دهد. این علائم شامل پف زیر چشم، سیاهی اطراف چشم و بروز خطوط ریز چروک چشم ها باعث نگرانی شما می شوند و در ادامه نکاتی را به شما آموزش می دهیم تا از پوست حساس و نازک دور چشم خود محافظت کنید. از دلایل ایجاد مشکلات شایع دور چشم می توان به روش زندگی اشتباه، استرس و دلایل ژنتیکی اشاره کرد.

مرطوب کردن پوست اطراف چشم با آب و کرم

یکی از کارهای راحت و آسان که ما انجام نمی دهیم مرطوب کردن دور چشم است. باید تصور کنید که پوست دور چشم شما مانند یک دانه انگور است و اگر آب به آن نرسد چروک می شود. اگر به دور چشم رسیدگی کنید و مرطوب مرطوب کنید به حالت اولیه خود بر می گردد. اطراف چشم غده چربی وجود ندارد و خیلی زودتر از دیگر نواحی خشک و چروکیده می شود. می توانید با یک مرطوب کننده بکه باعث سوزش نشود و چشم ها را اشکی نکند از کرم چشم استفاده کنید.

ماساژ پوست اطراف چشم ها

برای جوانسازی اطراف پشم و رفع پف می توانید آن را ماساژ دهید تا وقتی که کمبود خواب دارید و یا خسته هستید می توانید به چشم کمک کنید. یکی از دلایل پف زیر چشم کم نوشیدن آب و خواب ناکافی است و البته نمک زیاد هم می تواند باعث این مشکل شود. به آرامی چشم ها را ماساژ دهید تا باعث بهبود گردش خون در اطراف چشم شوید و مانع از پف کردن آن شوید. یکی از روش هایی که می توانید استفاده کنید غلطک چشمی سرد و خنک شده است که باعث حذف تنش های اطراف ناحیه زیر چشم می شود.

استفاده از پاک کننده ها برای آرایش دور چشم

برای پاک کردن آرایش چشم، از محصولات سالم استفاده کنید زیرا این نقاط پوست نازک و حساس هستند و باید با ملایمت و حساسیت پاک شوند و هیچ فشاری نباید به آنها وارد شود. با داشتن فعالیت های سخت روزانه می توان دلیل چین و چروک را فهمید که با مراقبت روزانه حل می شود. در ابتدا انگشت خود را به کرم مخصوص آغشته نمایید و به زیرچ شم بکشید. سپس با استفاده از پد پنبه ای آرایش چشم را به آرامی پاک کنید، پد را خیلی آهسته فشار دهید و به سوی بیرون چشم بکشید تا آرامش کامل پاک شود. در آخر با انگشتان خود حالت ضربه ای اطراف چشم ضربه بزنید تا کرم جذب پوست دور چشم شود.

محافظت در برابر نور خورشید UV

اگر خیلی در مقابل نور خورشید قرار می گیرید باید این را بدانید که باعث تیرگی و پیری پوست اطراف چشم خود می شوید. برای جلوگیری از این اتفاق بهترین کار استفاده از کرم ضد آفتاب است و باید برای مراقبت از پوست صورت زده شود. مصرف کرم می تواند پوست را در مقابل اشعه UV محافظت کند. در تمام قسمت های دور چشم از کرم استفاده کنید مخصوصا در بالا پلک تا ضرری به پوست دور چشم نرسد. می توانید از عینک آفتابی برای مراقبت از برخورد اشعه استفاده کنید.

نحوه جوانسازی دور چشم + روش های زیباسازی پوست دور چشم

داشتن خواب و ورزش و غذای مفید

بعضی از عادات مانند خواب کافی، ورزش مناسب، برنامه و رژیم غذایی سالم می تواند باعث زیبایی چشم شما شود. باید سعی کنید در شبانه روز بین 6 تا 8 ساعت خواب داشته باشید و 1 ساعت ورزش منظم روزانه داشته باشید تا گردش خون شما بهتر شود و از خستگی زودرس جلوگیری شود. رژیم غذایی خوب و متعادل که دارای پتاسیم باشید و نوشیدن 8 لیوان آب در روز می تواند باعث رفع پف و در نهایت باعث جوانسازی پوست دور چشم می شود.

استفاده از نوع کرم دور چشم

برای یک انتخاب مناسب کرم چشم باید توجه کنید که چه مشکلی دارید و بعد روی همین اساس انتخابی درست و به جا انجام دهید. بررسی مواد تشکیل دهنده کرم دور چشم در جهت بر طرف کردن مشکل شما امری مهم تلقی می شود که باید از آب رسانی خوب با جذب رطوبت و داشتن لوسیون برای تحریک ساخت کلاژن درست شده باشد.

برای رفع خطوط ریز چشم باید حاوی مواد تشکیل دهنده این سری از کرم ها دارای؛ ویتامین A، پیتید ها، عوامل رشد، رتینوئید و رتینول باشد.برای از بین بردن حلقه های تیره چشمی که ناشی از مواجه با اشعه نور خورشید است کرم دارای مواد UV از قبیل؛ نیاسینامید، سویا، آزلائیک اسید، ویتامین ث، آربوتین، کوژیک اسید، هیدروکینون باشد.برای برطرف کردن پف زیر چشم ها که بیشترین دلیلش نداشتن خواب کافی و کمبود آب بدن است باید از کرم های مراقبت پوست دور چشم که حاوی بید علفی، کافئین، دی پیتید دو و پلی فنول های چای سبز است استفاده شود.در جهت رفع هرگونه مشکلات پوستی چشم می توان از کرمی که آنتی اکسیدان دارد بیشتر استفاده نمود. تا این ماده برطرف کننده رادیکال های آزاد در تابش نور خورشید و هرگونه آلودگی با پوست مواجه نشود و روند پیری زودرس به تاخیر بیوفتد. این سری از کرم ها باید دارای ویتامین C ،E ،B3 و چای سبز باشند.

به کار بردن روش های غیر جراحی

اگر در مراحل بالا که پیشگیری است هیچ نتیجه ای نگرفتید و درمان ها بدون اثر بودند می توانید از گزینه غیر جراحی استفاده کنید. کارهایی مانند لایه برداری پوست با لیزر، تزریق بوتاکس و … قابل انجام هستند. در مواقع ژنتیکی و با افزایش سن در پیری می توانید از این روش ها استفاده کنید. قبل از انجام دادن این کارها با پزشک مشورت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب