طالبان: اجازه تهدید از خاک افغانستان علیه ایران را نمی‌دهیم


طالبان: اجازه تهدید از خاک افغانستان علیه ایران را نمی‌دهیم

سخنگوی وزارت کشور طالبان نیز روز گذشته اظهار داشت که داعش برای امنیت افغانستان تهدید جدی نیست و حضور قابل توجهی در این کشور ندارد.

معاون والی هرات اعلام کرد که طالبان به دنبال روابط خوب با کشور‌ها است و هیچ گاه اجازه نخواهد داد که تهدیدی از خاک افغانستان علیه دیگران به ویژه ایران صورت گیرد.

به گزارش تسنیم، مولوی «شیراحمد عمار» معاون والی هرات گفت که طالبان به تمام قوانین بین‌المللی و روابط خوب با کشور‌ها و همسایگان افغانستان پایبند است.

وی تاکید کرد که طالبان هیچ گاهی اجازه نخواهد داد که افراد، گروه‌های خارجی مانند داعش از خاک افغانستان علیه سایر کشور‌ها به ویژه ایران استفاده کنند.

«سعید خوستی» سخنگوی وزارت کشور طالبان نیز روز گذشته اظهار داشت که داعش برای امنیت افغانستان تهدید جدی نیست و حضور قابل توجهی در این کشور ندارد.

وی تصریح کرد که داعش حضور فعالی در افغانستان ندارد و بیشتر مسئولیت حملاتی که دیگر افراد مسلح غیرمسئول از روی دشمنی شخصی انجام می‌دهد را نیز به عهده می‌گیرد.

پیش از این نیز، «جواد سارگر» عضو کمیسیون فرهنگی طالبان نیز درباره برخی رویداد‌های اخیر در افغانستان گفته بود: «همه ناامنی‌هایی که در افغانستان صورت می‌گیرد را نمی‌توانیم به داعش منسوب کنیم، چرا که داعش نه جای مشخصی دارد و نه جبهه مشخص که در مقابل امارت اسلامی مبارزه کند».

طالبان بار‌ها اعلام کرده است که خواستار روابط حسنه با همه همسایگان افغانستان است و اجازه نمی‌دهد که از خاک این کشور علیه دیگران استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد