پایان درخشش آزادکاران ایران در جهانی نروژ با برنز گُلیج


پایان درخشش آزادکاران ایران در جهانی نروژ با برنز گُلیج

تهران - ایرنا - مجتبی گلیج آزادکار تیم ملی کشتی آزاد در مبارزه رده‌بندی وزن 97 کیلوگرم در پیکارهای قهرمانی جهان در نروژ با شکست حریف مغولستانی، مدال برنز گرفت.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان از ۱۰ مهر در اُسلو پایتخت نروژ آغاز شد و سه‌شنبه شب با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج دارنده طلای امیدها و جوانان جهان در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر الیزبار اودیکادزه از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر رادو لیفتر از مولداوی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

آزادکار تنکابنی تیم ملی در این مرحله با نتیجه ۶ بر یک علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله به مصاف کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا رفت اما در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

گلیج در مبارزه رده‌بندی که از ساعت ۱۹:۳۰ سه‌شنبه شب به وقت تهران آغاز شد، باتزول اولزیسایخان دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را ۱۰ بر صفر شکست داد و تک مدال برنز تیم ملی کشتی آزاد پیکارهای جهانی را به گردن آویخت.

پیش از این تیم ملی از سوی حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا و علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...