حضور خوزستان در لیگ برتر شمشیربازی / برگزاری اردوی تیم‌ملی نوجوانان در اهواز


حضور خوزستان در لیگ برتر شمشیربازی / برگزاری اردوی تیم‌ملی نوجوانان در اهواز

رئیس هیات شمشیربازی استان از حضور تیم خانه شمشیربازی خوزستان در لیگ برتر کشور برای اولین بار خبر داد.

رضا روشن پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با همراهی و همکاری آقای حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ان‌شاءالله امسال برای اولین‌بار در لیگ برتر شمشیربازی کشور حضور پیدا می‌کنیم. در نشستی که هفته گذشته با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان داشتیم، مقرر شد که خوزستان برای اولین بار با کمک و همکاری اداره‌کل در مسابقات لیگ برتر کشور تیم‌داری کند و تیمی در حد شان ورزش خوزستان بسته شود. قطعا در صورتی که همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود، برای اولین بار در این ورزش المپیکی صاحب سکو در لیگ برتر خواهیم شد که افتخار بزرگی برای استان خواهد بود.

وی بیان کرد: شمشیربازی یک ورزش پر مدال و المپیکی است که در اواخر سال ۹۸ که به عنوان سرپرست هیات، مسئولیت را برعهده گرفتیم، تلاش بر این بود که از وضعیت موجود خارج شود و امروز که رییس هیات هستم با اقدامات صورت گرفته در وضعیت بهتری قرار دارد. همچنین معتقدم باید نگاه‌ها به این رشته تغییر کند، چرا که این رشته ورزشی جزو رشته‌های پایه‌ای و پر مدال المپیک است که ۳۶ مدال در این رشته در المپیک تقسیم می‌شود. پس سرمایه‌گذاری در چنین رشته‌هایی که ظرفیت، پتانسیل و استعدادهای کافی در کشور و استان را دارا هستند، از هر جهت برد محسوب می‌شود.

رئیس هیات شمشیربازی خوزستان افزود: طرح و برنامه ما برای شمشیربازی خوزستان از روز اول حضورم در هیات، آغاز شد و خدا را شکر در نزدیک به ۱۸ ماه حضورم در هیات، کارهایی صورت گرفته که به جرات می‌توان گفت بی‌سابقه بوده است و قطعا همه این ها لطف خداوند و حاصل تلاش بی‌وقفه بوده است.

وی در ادامه به بیان خلاصه‌ای از عملکرد هیات تا به امروز پرداخت و گفت: در طول این مدت توانستیم مجموعه اداری هیات را به طور کامل بازسازی، تعمیر و تجهیز کنیم که قبل از این نیز هیات فاقد سیستم اداری و مکان اداری بود. ضمن این‌که سالن خانه شمشیربازی استان را به بهترین شکل بازسازی کردیم و تعمیرات گسترده انجام دادیم و سالن را از وضعیت بسیار نامناسب به یکی از سالن‌های درجه یک مجموعه تبدیل کردیم.

روشن‌پور بیان کرد: قطعا این را همه می‌دانند که کرونا ضربه سنگینی به ورزش وارد کرد و هیات شمشیربازی نیز جزو رشته‌هایی بود که در شرایط نارنجی حتی اجازه فعالیت نداشت و بسیار متضرر شدیم اما در همین شرایط، در وقفه‌هایی که پیدا می‌شد و وضعیت مساعد می‌شد، با دریافت مجوزهای لازم دو مرتبه کارگاه آشنایی با شمشیربازی آقایان و بانوان را به صورت مجزا و رایگان برگزار کردیم.

وی عنوان کرد: در این مدت، تنها در پایان سال ۹۸ مسابقات قهرمانی شمشیربازی کشور را برگزار کردیم و پس از آن تا به امروز نیز به دلیل کرونا تعطیل بوده که در همان سال ۹۸ در بدو حضورم، تیم آقایان و بانوان را در دو رده سنی به طور کامل به مسابقات اعزام کردیم. چندین دوره مربیگری تئوری درجه ۳، داوری شمشیربازی و دوره‌های آموزشی و سمینارهای متعدد هم برگزار شد و واقعا می‌توان گفت تا به امروز جزو هیات‌های فعال استان بودیم.

رئیس هیات شمشیربازی خوزستان گفت: همچنین برای اولین بار طرح استعدادیابی رایگان را از هفته جاری استارت زدیم و پس از استعدادیابی اولیه، سرمربی تیم‌ملی به دعوت هیات استان در سفری چند روزه جهت بررسی وضعیت بازیکنان و استعدادیابی حرفه‌ای و کمک به بالا بردن سطح دانش فنی مربیان و بازیکنان به خوزستان خواهند آمد. این برنامه به صورت‌ سالی دو تا سه بار صورت خواهد گرفت و نیاز به کمک رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی گسترده این طرح داریم که از همین‌جا از تمامی رسانه‌ها خصوصا رسانه‌های ورزشی درخواست دارم در این طرح ما را همراهی کنند.

وی در ادامه نیز گفت: وبینار آشنایی و بازآموزی داوری درجه ۲ شمشیربازی را در تاریخ ۳۰ مهرماه با حضور آقای وصالی مدرس برجسته کشور و داور بین‌المللی شمشیربازی و رئیس کمیته داوران فدراسیون، برگزار خواهیم کرد که از تمام استان‌های کشور برای حضور این دوره ثبت‌نامی داشته‌ایم و در آذرماه سال جاری نیز در صورت قرمز نشدن وضعیت کرونایی، دوره عملی داوری درجه ۲ شمشیربازی را به مدت سه روز در اهواز برگزار خواهیم کرد و پس از آن نیز دوره مربیگری درجه ۳ اسلحه اپه برگزار خواهد شد.

روشن‌پور در پایان نیز گفت: به امید خدا آذر یا دی‌ماه سال جاری میزبان اردوی تیم‌ملی نوجوانان در اهواز خواهیم بود و قطعا این‌گونه میزبانی‌ها در ایجاد انگیزه و بالا بردن سطح فنی مربیان و ورزشکاران ما بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس