نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان: شاعری در مدح ائمه(ع) عبادت است


نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان: شاعری در مدح ائمه(ع) عبادت است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر شعر و شاعری در مدح خاندان رسالت و ائمه اطهار(ع) هم باشد خود یک عبادت است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نیز اعضای ستاد برگزاری دومین جشنواره استانی شعر آیینی افزود: شاعر در سرودن اشعار خود معجزه می کند.

وی شاعران را انسانهای دارای ذوق فراوان دانست و گفت: شعر و شاعری هنری مردم پسند است.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت سرودن شعر در اوصاف ائمه اطهار (ع) و با تسلیت ایام ۲۸ و ۳۰ صفر سالروز رحلت حضرت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، از تلاش ها و فعالیت های شاعران به خصوص شعرای آیینی در خدمت به خاندان عصمت و طهارت (ع) تجلیل کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست از ارسال ۱۳۰ اثر به دومین جشنواره استانی شعر آیینی خبر داد و گفت: شاعران استان سمنان تاکنون آثار خوبی را به این جشنواره ارسال کرده اند.

فرشید فلاح با تبیین اهداف برگزاری این جشنواره به بیان فعالیت های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ماههای محرم و صفر پرداخت و گفت: برگزاری سوگواره مهر محرم، برگزاری سوگواره تعزیه استان سمنان در دامغان و جشنواره شعر آیینی از جمله این برنامه ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، این جشنواره را فرصت مغتنمی برای ابراز ارادت بیشتر به ائمه اطهار (ع) و شناسای استعدادهای شعری در این استان دانست و گفت: اختتامیه جشنواره شعر آیینی استان سمنان به میزبانی شهرستان گرمسار در نیمه اول آبان برگزار می شود.

در این نشست رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار به ارائه گزارشی از این جشنواره پرداخت و دو تن از شاعران گرمساری نیز سروده های خود را در خصوص امام حسین (ع) و عاشورا و نیز حضرت امام علی (ع) قرائت کردند.

مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره استانی شعر آیینی ۱۵ مهرماه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی