باغ موزه نادری مشهد در سالروز شهادت امام رضا(ع) تعطیل است


باغ موزه نادری مشهد در سالروز شهادت امام رضا(ع) تعطیل است

رئیس گروه موزه‌های اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از تعطیلی مجموعه فرهنگی تاریخی نادری مشهد طی روز پنجشنبه، 15 مهر ماه جاری، همزمان با روز شهادت امام رضا(ع) خبر داد.

محمدرضا پهلوان با اعلام این خبر اظهار کرد: این مجموعه به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد زائران پیاده و گروه‌ها و دسته‌های عزاداری هر سال تعطیل اعلام می‌شود.

رئیس گروه موزه‌های اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ادامه داد: مجموعه فرهنگی تاریخی نادری شامل ۲ سالن موزه، آرامگاه کلنل محمدتقی خان پسیان و فروشگاه صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

بنای یادبود نادرشاه افشار به همت انجمن آثار ملی ایران و توسط زنده‌یاد مهندس هوشنگ سیحون در سال ۱۳۴۲ طراحی و ساخته شده است.

چشم انداز بیرونی این آرامگاه مجسمه نادر سوار بر اسب از آثار هنری زنده یاد ابوالحسن صدیقی مجسمه‌ساز مشهور ایران و جهان است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از دیگر آثار شاخص این مجموعه ۲ شمشیر متعلق به نادر است که روی یکی از آن کلمه «السلطان نادر» حکاکی شده و دیگری هم در دشت مغان و در سال ۱۱۴۸ هجری و به هنگام تاج‌گذاری نادر توسط مردم به او اهدا شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید